Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

Toelating Australië met strafblad?

Jeffrey90
» 15 dec 2010 21:12
goeie dag,

ik en een vriend van mij willen naar australie.. ik heb mijn whv al binnen.. alleen mijn reisgenootje heeft een strafblad voor bedrijging en mishandeling klinkt heel ernstig maar stelt niets voor.. weet er iemand of je een whv krijgt en als je liegt over je strafblad er een grote kans is dat je eruit gevist word bij de douane in australie ?
bjorn86
» 16 dec 2010 17:33
Hallo jeffrey,

ALs je aangeeft dat je een strafblad hebt, dan moet jijzelf contact opnemen met de ambassade. Deze zal dan vragen naar alle papieren van deze zaak. Zoals wat was de aanklacht, wat was de straf etc. Als hij deze papieren niet meer heeft zal hij die moeten regelen via het gerechtshof waar hij veroordeeld is. Deze papieren zul je naar het engels moeten vertalen.

Na het sturen van deze gegevens zal de ambassade beslissen of hij wel of geen visum krijgt. Als de straf en de aanklacht niet veel voorstelt is de kans groot dat hij gewoon een visum krijgt. Wat hierbij ook een grote rol speelt is hoelang de "misdaad" geleden is. Echter gaat hier wel veel tijd inzitten voor dit goed gekeurd kan worden.

Mocht je niet aangeven dat je een strafblad hebt en ze komen daarachter op vliegvield na aankomst, dan wordt je meteen op het vliegtuig naar huis gezet.

Hopelijk heb ik je enigzins kunnen helpen met de informatie en wens jullie verder nog veel succes met de voorbereidingen.

Groetjes,

Björn
Moira
Reisexpert
» 19 dec 2010 10:30
Nog erger is dat als je het niet opgeeft dat je gelijk 3 jaar Australie niet meer in mag. Dus ik zou gewoon eerlijk zijn van tevoren en daar papieren van overleggen.
Larissa Laus
» 19 dec 2010 14:21
Een ding, lieg nooit!!!! Denk niet dat ze er niet achter komen want ze weten heel goed wie en wat hun land binnen wil komen. Ik zou zeggen probeer gewoon op een eerlijke manier je WHV aan te vragen. Wees heel open, daar verdien je het meeste mee. Als het vergrijp niet heel ernstig is zoals je beschrijft willen ze je misschien wel toelaten. Ik ken mensen die met een strafblad een WHV hebben gekregen.
vragensteller
» 21 feb 2016 20:39
Ik zit met een soortgelijk probleem. Strafblad van plm. 15 jaar geleden (alleen werkstraffen). Ik heb geprobeerd om m'n strafblad op te vragen, maar dit sturen ze niet op! Je kunt hem hooguit inzien, ik meen in Den Haag. Je mag zelfs niets kopiëren. Dus mijn vraag is, hoe kun je dit dan inzichtelijk maken voor de Australische Ambasade, of de instanties die erom vragen?
Kims
Reisexpert
» 22 feb 2016 20:50
vragensteller schreef:Ik zit met een soortgelijk probleem. Strafblad van plm. 15 jaar geleden (alleen werkstraffen). Ik heb geprobeerd om m'n strafblad op te vragen, maar dit sturen ze niet op! Je kunt hem hooguit inzien, ik meen in Den Haag. Je mag zelfs niets kopiëren. Dus mijn vraag is, hoe kun je dit dan inzichtelijk maken voor de Australische Ambasade, of de instanties die erom vragen?
Neem contact op met de Department of Immigration (http://www.border.gov.au) en leg je vraag voor. Dat zal misschien vaker voorkomen dus hopelijk kunnen ze je helpen of tenminste doorverwijzen naar een andere relevante instantie.

Succes ermee!
Erik
Site Admin
» 23 feb 2016 17:34
Uit een mailwisseling die ik met iemand hierover gehad heb:
.... het enige advies wat ik eigenlijk kan geven als je een strafblad hebt is vraag EERST inzage van je strafblad op bij justitie.
Dit omdat niet ieder strafblad 30 jaar bewaard blijft, zoals bij mij was hij na 20 jaar vernietigd en dus niet meer opvraagbaar.
En als je dan bij je visum aanvraag hebt aan gegeven dat je een strafblad hebt, dan wil men het naadje van de kous weten en wil men bewijzen/documenten zien.

Maar als dat strafblad niet meer bestaat en je weet bepaalde details niet meer dan komt dat in Australië erg raar over.
Het enige wat je dan nog kan doen is eerlijk zijn en hopen dat het goed komt.

Als ik dus eerst mijn strafblad had opgevraagd en dus niet had gekregen omdat hij er niet meer is, had ik gewoon een elektronisch visum aan kunnen vragen en was ik een stuk voordeliger uit geweest en had me dit een hoop stres en vervelende herinneringen bespaart.
Hopelijk heb je hier nog wat aan.
Gerelateerde onderwerpen
WHV met strafblad
Working holiday visum met strafblad!?
'Strafblad' opvragen in Australië (WA)
Met de trein door Australie?
3 maanden australië met de bus
In totaal is er 1 gebruiker online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 1 gast (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast