Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

Tips werk second work holiday visa

Inge van der Heijden
» 03 apr 2012 11:52
Momenteel ben ik bezig aan mijn 6e maand in Australie, helaas ook ik moet eraan geloven om werk te gaan doen voor mijn second work holiday visum. Heeft iemand nog tips? Sites waar ik werk kan vinden? :)
Ceska
Wereldreiziger
» 03 apr 2012 13:36
Weet niet waar je bent, maar ik zou het via working hostels proberen.
Ik ga zelf in mei naar sunshinecoast en blijf daar in een hostel die zetten je dan op de wachtlijst om daarna fruit te kunnen plukken.

Je moet ook echt naar de des betreffende plaats gaan waar je heen wilt en ter plekke pas rond kijken en regelen.
Kims
Reisexpert
» 06 apr 2012 05:00
Hi,

Dit zijn de verschillende soorten werk die je kunt doen: http://www.immi.gov.au/visitors/working ... work.htm#e. Je zit dus niet alleen maar "vast" aan fruitplukken.

Succes ermee!
Ceska
Wereldreiziger
» 07 apr 2012 02:34
Ja klopt, maar ik zie vrouwen niet zo snel construction of mining work doen :)
Want administratieve baan wordt helaas niet goedgekeurd. Ik wou dat doen op een mining site.
Kims
Reisexpert
» 07 apr 2012 03:29
Hi,

Wel een alternatief is om bijvoorbeeld in een afgelegen pub te gaan werken of station, wij zijn meiden tegengekomen die dat deden. Ook ben ik een 'nanny' tegengekomen op de Tiwi eilanden en haar tijd daar telde voor haar 2e WHV. En misschien is het dit jaar weer hetzelfde als verleden jaar dat wanneer je helpt opruimen na de overstromingen in het Oosten je tijd geldt voor een 2e WHV.

Succes ermee!
Ceska
Wereldreiziger
» 08 apr 2012 03:36
Ja het klopt je moet meehelpen aan het land in bepaalde zin, dus vrijwillegers werk e.d. of helpen na zo'n ramp telt natuurlijk ook mee! Maar in een bar werken of als nanny niet hoor. Tenzij die mensen er naast ook n farm hadden of op een of andere manier hun papieren hadden getekend. Anders ga ik ook veel liever in een bar werken ;)
Kims
Reisexpert
» 08 apr 2012 07:53
Hmmm, jammer. Dat is dan verandert in de laatste 1-3 jaar toen gold dat wel voor je 2e WHV.

Nog andere optie die hier laatst op het forum is genoemd is WWOOF-en, maar dan wordt je niet betaald...helaas pindakaas.
Jensje
Reiziger
» 11 apr 2012 08:11
http://www.shearingworld.com/employment/employment1.htm
http://jobsearch.gov.au/harvesttrail/map.aspx
Dit zijn twee, misschien voor jou handige links. Werken in de wol-industrie als wool handler klinkt misschien gek, maar telt mee voor het visum en je verdient een stuk beter dan in de druiven. Op het moment krijg ik 180 dollar per dag schoon in het handje. Wel is het iets harder werken en het kost een paar weken om het onder de knie te krijgen.Via de harvest trail link heb ik ooit een baantje gevonden in Victoria, als druivenplukker voor een contractor, erg gezellig en veel gratis wijn!!!! ^O^
Gerelateerde onderwerpen
Second Year Work and Holiday Visa
Online work & holiday visa
Work and Holiday Visa wat regelen aankomst Sydney
Vraag omtrent mijn Australië Work & Holiday VISA (417)
work holiday visum
In totaal zijn er 0 gebruikers online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 0 gasten (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten