Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

Tips voor 3 maanden Australië

Yvon
» 21 aug 2013 12:41
Hallo allemaal,

2 januari 2014 vertrek ik voor 3 maanden naar Australië. Ik zou deze reis samen met iemand anders maken, maar dit gaat door omstandigheden niet meer door. Ik vind het ontzettend spannend, maar ik wil deze reis in mijn eentje toch gaan doorzetten!

Ik land in Melbourne, en zou graag naar de Great Ocean Road willen.. Daarna zou ik langs de oostkust willen reizen naar Sydney en Brisbane. Als ik hier tenminste genoeg tijd voor heb? Ik weet alleen niet zo goed hoe ik dit moet aanpakken? Het lijkt me leuker en fijner om met andere mensen samen te reizen. Is het dan verstandiger om tours te boeken? En is het goedkoper als ik dit in Nederland boek of in Australië? Ik heb gehoord dat de hop on hop off bussen heel handig zijn voor backpackers, en je bent dan niet alleen. Hebben jullie tips voor mij hoe ik dit het beste kan aanpakken, en wat dan de beste route zou zijn voor mij?

Ik wil het liefste er niet alleen voor staan als ik in Melbourne land, daarom heb ik met Kilroy World gemaild over een transfer vanaf het vliegveld naar een hostel + 4 nachten in een hostel. Dus ik denk dat ik dat in ieder geval wel al ga boeken..

Ik heb een enkel ticket gekocht, dus de terug vlucht moet ik nog boeken. Ik weet namelijk nog niet wanneer ik precies wil terug vliegen. Ik heb verschillende vliegmaatschappijen gemaild over een terug ticket met wijzigbare datum. Die bestaan.. Ik kan hier in Nederland al een terug ticket boeken maar dan moet ik al weten waarvandaan ik in Australië terug naar Amsterdam wil vliegen, ik was zelf al aan Sydney aan het denken. Hebben jullie hier ook misschien tips over? Of is het verstandiger om in Australië pas een terug ticket te boeken? Ik heb gehoord dat er dan een kans bestaat dat je Australië niet binnenkomt zonder terug ticket..?

Ik hoop dat ik alles zo duidelijk mogelijk heb uitgelegd!
Groetjes, Yvon
ketting
Reisexpert
» 21 aug 2013 16:42
3 maanden is normaalgesproken ruim voldoende voor de route die je beschrijft. Tours zijn naar mijn idee vrij duur, zeker voor langere perioden. Je zou een hop-on-hop-off buspas van Greyhoud kunnen aanschaffen. Er bestaat een pas voor de route die jij zou willen, deze is 90 dagen geldig en kost 283 AUSD. Hier wordt door backpackers veel gebruik van gemaakt. In Melbourne op Southern Cross Station zit een kantoortje van Greyhound waar je dergelijke passen kunt aanschaffen en waar informatie te krijgen is. Je kunt ook op de website kijken. Wanneer je met zo'n bus reist en in hostels verblijft heb je veel contact met andere reizigers en als het klikt zou je een poosje met anderen kunnen optrekken of samen reizen. Veel backpackers beginnen alleen en het werkt allemaal heel vrijblijvend. Als het niet (meer) klikt of je hebt andere reisplannen dan ontmoet je zo weer nieuwe mensen.

Via Killroy is een mogelijkheid. Je kunt ook zelf een hostel boeken en gewoon de trein pakken naar de stad. Het werkt allemaal even simpel als in Nederland, er vanuit gaande dat je Engels spreekt. Bij veel hostels kun je allerlei activiteiten en dagtochten in de buurt boeken zoals (in de buurt van) Melbourne bijvoorbeeld naar de Great Ocean Road of Grampians NP.

Wat heb je voor visum? Het lijkt me dat je daar rekening mee moet houden i.v.m. je terugvlucht. Ik zou gewoon een retourtje Melbourne of Sydney boeken en dan kan je altijd nog een binnenlandse vlucht boeken vanuit bijvoorbeeld Brisbane naar Melbourne/Sydney vanwaar je terugvliegt.
Yvon
» 21 aug 2013 20:32
Bedankt voor je nuttige informatie!

Ik heb een holiday visum voor 3 maanden. Ik kan mijn huidige ticket niet annuleren, anders had ik een retourtje gekocht. Maar dan denk ik dat het beter is om hier in Nederland het terug ticket te boeken met wijzigbare datum. Dat ik vanuit Sydney naar Nederland ga..
Gerelateerde onderwerpen
Tips en advies 6 maanden Australie
Route voor drie maanden Australië!
Budget voor drie maanden backpacken australie
tips voor welke plaatsen in Australië
Tips voor vakantie naar Sydney Australië
In totaal zijn er 0 gebruikers online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 0 gasten (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten