Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

tips juni/juli/aug?

Jenny84
» 01 sep 2011 00:03
Hey hallo,
ik ben van plan om in 2012 in mijn eentje te gaan backpacken door Australië. Dit zal ik doen in de maanden juni t/m aug. Zijn er mensen die ook in deze periode hebben gereisd en die mij tips en ideeën kunnen geven over een beste niet te koude route? (ivm wintertijd)
Gr Jennefer
Kars
Wereldreiziger
» 01 sep 2011 00:39
in augustus is het in overdag redelijk warm in Sydney (20-25°C), echter 's nachts is het heel koud, zodra de zon ondergaat gaat de temperatuur drastisch omlaag.

Om van juni-augustus de beste temperaturen te hebben, kun je volgens mij het beste een beetje in het Noorden blijven, zoals Darwin, Cairns et cetera. Meer specifiek heb ik (nog) niet voor je, aangezien ik zelf alleen Sydney gezien heb nog.
Kims
Reisexpert
» 01 sep 2011 10:29
Inderdaad absoluut de perfekte tijd om de schitterende tropen te bezoeken, zie https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/au ... 10786.html

Darwin naar Perth is een aanrader!

*O*
Francine
Reisexpert
» 04 sep 2011 09:05
Blijf inderdaad wat aan de noordelijke kant. Darwin, Cairns, Broome. Brisbane is ook nog wel goed te doen en Sydney ook, maar de nachten zijn inderdaad fris. Ik heb vorig jaar nog gekampeerd met grondvorst, iets ten zuiden van Brisbane. Wel koud, maar ook prachtig om wakker te worden met rijp op je tent.
Als je in hostels zit, is er niet zoveel aan de hand. Overdag is het meestal redelijk te doen, maar ik had wel bijna elke dag een jas aan.
Het ligt er ook een beetje aan wat je gaat doen. Ik wandel veel; dan zijn iets koelere temperaturen geen probleem. Wil je aan het strand liggen, dan is het echt te koud.
In het echte zuiden (Melbourne, Tassie) kan het rond die tijd goed koud zijn, daar heb je vrijwel elke nacht grondvorst en je kunt zelfs sneeuw hebben (wat ook wel weer bijzonder is;-)
Gerelateerde onderwerpen
5 maanden Australie (Aug-Dec 2013), enkele vragen
Melbourne in juni (winter)?
Juni tot ... alleen reizen
juni 2016- 3 maanden reizen
3 weken Oostkust in Juni. Start: Melbourne. What to do?
In totaal zijn er 0 gebruikers online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 0 gasten (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten