Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

tips gevraagd wb wijzigen ticket/plannen

keltji
» 09 aug 2012 10:51
Beste lezers/reizers,
Eind september vertrek ik voor twee en een halve maand naar Australie.
Ik vlieg terug naar A'dam, via Kuala Lumpur.
Nu bedacht ik mezelf dat ik eigenlijk nog twee weken op Maleisie wil verblijven, alvorens terug te vliegen naar A'dam op 5 december.
Ik heb geboekt via WTC en vlieg met KLM.
Helaas is wijzigen van datum in ticket niet meer mogelijk volgens de voorwaarden.
Toch wil ik uiteraard mijn wens in vervulling laten gaan, aangezien ik dan toch aan die kant van de wereld ben.
Heeft iemand tips? Contact met KLM levert niets op en verwijzen me naar de afgesloten voorwaarden met WTC wat natuurlijk logisch is.
Zelf dacht ik eraan het eerste gedeelte van de vlucht (Sydney-Kuala Lumpur) te laten vervallen door een enkeltje te boeken vanuit Sydney op ong 20-11, en dan vervolgens gewoon deel te nemen aan het tweede gedeelte van de vlucht op 5-12.
KLM laat weten dat dit niet mogelijk is, en ik dan niet meer mee mag terug vliegen naar A'dam vanuit Kuala Lumpur.
Heeft iemand hier ervaring mee, suggesties en of tips?
Met vriendelijke groet,
Inge
Jenny
Reisexpert
» 09 aug 2012 11:33
Je kan niet het eerste deel van een vlucht laten vallen (normaalgesproken). Je wordt dan gezien als een 'no show up', en het tweede deel van de vlucht vervalt dan ook automatisch.

Uiteraard kan je dit plan voorstellen aan KLM en WTC, maar ze hoeven er absoluut niet mee akkoord te gaan! Mochten ze wel akkoord gaan, zorg dan dat je die bevestiging zwart op wit hebt, want het is hoogst ongebruikelijk dat het mag.

Veiliger is om het tweede deel van de vlucht te anuleren, dus van KL naar NL.
Gerelateerde onderwerpen
Tips gevraagd voor het plannen van mijn reis door Australie
Tips en truucs gevraagd oostkust
Tips adviezen en ervaringen gevraagd Australië
Chest x-ray examination wijzigen?
reisorganisatie of zelf de trip plannen?
In totaal zijn er 0 gebruikers online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 0 gasten (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten