Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

Tips gevraagd voor het plannen van mijn reis door Australie

Manon30987
» 21 jan 2013 23:18
Hallo,
Ik vertrek 20 mei 2013 via Azië naar Australië. Ik wil een aantal weken in Azië rondtrekken en daarna doorvliegen naar Melbourne. Aangezien ik +/- juni aankom in Melbourne en het weer daar niet optimaal is wil ik zo snel mogelijk naar Cairns ( omdat het weer hier beter is rond deze periode ) en vanuit daar mijn reis door Australië beginnen ( met de goede weerseizoenen mee ) Ik heb een jaar de tijd en tot nu toe niks gepland.
Ik lees heel veel op dit forum over allerlei leuke tips, zowel voor Azië en Australie dat ik gewoon niet meer weet waar ik moet beginnen.
Alle route tips zijn super welkom!!!!!!!!!!

Ik hoor graag van jullie. Groet,Manon
Globeskater
Reisexpert
» 22 jan 2013 00:38
Als je een jaar de tijd hebt zou ik een lijstje maken van dingen die je echt gezien wilt hebben... verder niet teveel plannen, want dingen lopen toch anders..

Ik ben zelf al snel "lid" geworden van de lokale luchtvaartmaatschappijen en ben zo redelijk goedkoop voor 10 dagen vanuit Australië naar Fiji gevlogen, dit was niet gepland maar door de goede aanbieding kon ik het niet weerstaan ;) en was een fantastische ervaring.

Je zou ook kunnen beslissen om vanuit Melbourne richting Darwin te gaan om Kakadu en Litchfield National Parken te bezoeken. als goed is is dan het droge seizoen en kan je meer zien, al heb ik er ook erg genoten in het regenseizoen ;)

Ook is het verstandig om in de gaten te houden als je wilt gaan werken in welke seizoenen je dit het beste kan doen in bepaalde regio's. Ik heb gehoord dat het niet altijd makkelijk een baan te vinden is en dat het daarom wel belangrijk is om in het juiste seizoen op de juiste plek te zitten :D
Manon30987
» 22 jan 2013 22:18
Bedankt voor je bericht en tips! Ben je zelf ook door Australie gereisd?
Kims
Reisexpert
» 23 jan 2013 04:01
Hi,

Had je deze post al gelezen?
reis-route-australie-t25017.html

Succes ermee!
Gerelateerde onderwerpen
Waar begin ik met het plannen van mijn reis?
tips gevraagd wb wijzigen ticket/plannen
Mijn reis door Australie in 6 weken
Hoe maak ik het beste van mijn year in Australie
Handige tips voor eerste reis naar Australië
In totaal zijn er 0 gebruikers online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 0 gasten (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten