Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

Tips backpacken Thailand & Australië

FRS
» 07 sep 2012 12:07
Hallo mensen,

31 oktober vlieg ik samen met een kameraad richting Thailand om daar 3 weken vakantie te vieren. Na die 3 weken vliegen we door naar Melbourne om vervolgens een ca. een jaar in Australië te blijven om te werken en te reizen. We gaan in dat jaar van Melboure via de oost kust naar Darwin, om vervolgens via een binnenlandse vlucht weer terug te vliegen naar Melbourne. (en van daaruit uiteindelijk terug naar Nederland)

Mijn vraag is of jullie nog goede tips hebben qua bezienswaardigheden, werk en algemene tips.

Allereerst Thailand:
We verblijven hier 20 dagen en landen en vertrekken in Bangkok. Nou hebben we al bedacht om ca. 2-3 dagen in Bangkok te blijven om die stad te bekijken. Van daaruit willen we richting het zuiden trekken naar Phuket. Ondertussen nationaal park Khao Yai bezoeken en de eilanden Koh Samui / Chaweng Beach.

In grote lijnen is dit ongeveer het plan. Hebben jullie nog goede tips qua bezienswaardigheden of goede hostels/hotels? Ik hoorde ook iets van een tijgertempel, maar geen naam of locatie daarvan kunnen achterhalen.

Australië
We landen dus in Melboure en zijn van plan daar zo snel mogelijk te gaan werken, om een auto te kunnen kopen die we de rest van de reis willen gaan gebruiken. Ook zullen we voor de eerste dagen/weken een hostel moeten vinden in Melbourne (of in de buurt van) Nou lijkt me dit niet zo moeilijk, maar wellicht hebben jullie nog echte aanraders. Ook qua werk zoeken zijn alle tips welkom! Het soort werk maakt echt niets uit. Heb al iets gelezen over speciale uitzendbureaus voor backpackers. Namen van dat soort instanties/bureaus hoor ik graag :)

De reis hebben we in grote lijnen al uitgedacht, maar nog niet exact bepaald waar en hoe we precies gaan reizen. We hadden het volgende tot nu toe in gedachten:

Melbourne --> Canberra --> Sydney --> Brisbane --> Cairns --> Darwin

Ondertussen uiteraard nog duiken bij het Great Barier Reef, Whitsunday Islands en Byron Bay schijnen ook aanraders te zijn! Hier zijn uiteraard ook alle tips welkom! :)

Nog kort een vraag over reisverzekering. Heb hier al het een en ander gelezen op dit forum. Als ik ga voor de 'Lang-op-reis-verzekering' van de Europeesche Verzekeringen, ben ik dan goed genoeg verzekerd? (alles aangevinkt --> ca. €500 p/j) Of iemand nog andere suggesties?

Kort samengevat
Tips/aanraders voor:

- Bezienswaardigheden Thailand
- Bezienswaardigheden Australië (gehele oostkust)
- Tips voor werken in Australië (allereerst Melbourne)
- Tips voor hostels/camperen
- Tips voor kopen auto (heb hier al een en ander over gelezen op dit forum)
- Reisverzekering
- Bankrekening Australië aanvragen (zit nog niet bij visum in?)

Alvast bedankt voor alle tips!!
Sandervh
Reisexpert
» 07 sep 2012 14:41
FRS schreef: Ik hoorde ook iets van een tijgertempel, maar geen naam of locatie daarvan kunnen achterhalen.
Tiger cave temple en dat is in de buurt van krabi
FRS
» 07 sep 2012 23:57
Thanks! Dat is op de route, dus daar gaan we dan zeker even langs :)
Francine
Reisexpert
» 20 sep 2012 15:33
Ik zou je vragen over Thailand even in het Aziëforum droppen. Op die manier gaat niet alles door elkaar heen lopen en krijg je mogelijk betere antwoorden.

Hostels vinden in Melbourne is echt geen probleem. Ik kan je zo niet direct iets aanraden, maar er zijn er tientallen, waarschijnlijk honderden. Voor werk kun je ook prikborden in hostels bekijken. Denk aan een vertaling van je cv en beschouw je intake bij uitzendbureaus als een sollicitatie (iets minder vrij dan hier).
Als je gaat reizen: hou rekening met de seizoenen. Zorg dat je pas rond april/mei in Cairns en Darwin bent. Voor die tijd heb je te maken met het regenseizoen en dat is erg onaangenaam.
Mag ik vragen waarom jullie terugvliegen vanaf Darwin? Je kunt met de auto die je dan hebt ook mooi door het binnenland terugreizen en zo het beroemde Uluru meepikken. Een reis door de uitgestrekte outback doet je ook mooi beseffen hoe enorm groot het land is.
Tips geven voor onderweg vind ik lastig. Er is zo allemachtig veel te zien en doen. Waar zijn jullie naar op zoek? Vooral strand, surfen? Of ook natuurgebieden, wandelmogelijkheden?? Er is zoveel!
Gerelateerde onderwerpen
Backpacken in Australië iemand tips?
4 tot 8 weken Down Under: tips, do's & dont's!
Backpacken: planning tot nu toe (waar ik heen wil) Tips???
WH Visa Australië & Nieuw Zeeland
Reisplan Australie & Nieuw Zeeland
In totaal zijn er 0 gebruikers online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 0 gasten (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten