Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

Tips en advies 6 maanden Australie

DebbieJ
» 16 aug 2012 19:55
Hoi allemaal!

Ik wil volgend jaar, alleen, een reis van 6 maanden door Australie maken, daarbij lijkt het me gaaf om ook naar Tasmanie, Nieuw Zeeland, Fiji en Bali te reizen.
Mijn plan is om vanaf nu flink te sparen, (ga terug bij mijn ouders wonen, en werk fulltime) en rond maart/april te vertrekken richting Australie.
Tickets naar andere landen wil ik nu nog niet boeken omdat je natuurlijk nooit weet hoe alles verloopt.

Wie heeft er tips over de beste reistijd?, waar te starten rond maart/april? de verdere route ivm het weer?
Is 6 maanden voldoende? moet ik dingen schrappen?
Ook niet onbelangrijk; aan welk budget moet ik denken? Ik wil ook graag gaan werken in Australie!

Ben benieuwd naar jullie adviezen! Grts Debbie
ketting
Reisexpert
» 16 aug 2012 20:54
Ik heb Nieuw-Zeeland, Australie en Bali in een reis van 4 maanden gedaan, zonder te werken. Ik ben begin maart (2009) vertrokken. Ik zou een maand eerder vertrekken en beginnen in Nieuw-Zeeland, daar is het dan nog echt zomer. Daarna naar het zuiden van Australie (Tasmanie), om dat het vanaf april/mei wel wat frisser wordt. Wanneer je Bali aandoet maakt qua reistijd niet zoveel uit. Ik zou het denk ik als laatste doen voordat je naar NL teruggaat. Heb ikzelf niet gedaan, bij mij was het een ongeplande actie vanuit Darwin.

In Nieuw-Zeeland heb je zeker een maand nodig om alle highlights te zien, zonder je te haasten. Voor Bali zou ik twee weken uittrekken. Wat wil je graag zien van Australie? Je zult keuzes moeten maken qua tijd. Je kunt in 6 maanden niet alles zien als je ook gaat werken tussendoor.

Je kunt i.p.v. in februari/maart ook in juni/juli vertekken en dan de reis andersom doen, Dus zuid Australie en NZ als laatste. NZ is gewoon het lekkerst in de Nederlandse winter.
DebbieJ
» 17 aug 2012 19:41
Hey Ketting!

Thanks voor je tips!

Helaas heb ik de mogelijkheid niet om eerder te vertrekken dan eind maart / begin april.
zal eerst een hoop moeten sparen.
Heb veel gelezen over het klimaat etc. en eigenlijk is het niet de ideale tijd om te gaan denk ik..
Ik zou dan van april tm september weg zijn, en dat zijn net de mindere maanden qua weer. Maar goed, dat is niet anders.
Denk jij dat het wel aan te raden is om in die periode te gaan??

Ik heb verder nog niet echt een plan.
maar zou sowieso graag naar ; Great Barrief Reaf, Kakadu National Park,
Whitsunday Islands, Ayers Rock, Blue Mountains, en Fraser Island gaan.
En daarbij wil/moet ik ook nog werken..
Vind het echt heel moeilijk om in te schatten hoeveel tijd je "nodig" hebt, en wat je uitgeeft.
Misschien moet ik Nieuw Zeeland skippen, maar dat zou heel erg sonde zijn.
Het meeste zal ik denk ik reizen met openbaar vervoer. Een auto aanschaffen is een duur grapje.
Eigenlijk wil ik gewoon zo veel mogelijk zien, met een zo klein mogelijk budget, :@

Grts Debbie
Gerelateerde onderwerpen
Tips voor 3 maanden Australië
Advies gevraagd reis Australie
Advies route 2 mnd Australie
Advies gevraagd bestemmingen 4 weken Australie
Advies gevraagd Route Zuid en West Australie
In totaal zijn er 0 gebruikers online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 0 gasten (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten