Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

Tijdsplanning Australie

Filipinda
Vakantieganger
» 06 okt 2010 15:33
Hallo reizigers,

Ik weet dat er al een aantal topics over zijn gemaakt, maar ik heb toch jullie dringende advies nodig.
18 december 2010 kom ik in Sydney aan. Ga 2 weekjes lekker genieten relaxen en ook solliciteren en vervolgens hoop ik ergens aan de slag te kunnen voor 2-3 maanden. Daarna (vanaf maart-april t/m eind mei) wil ik de Oostkust afreizen en evt tussendoor werken richting Cairns.

1) Is dit de goede periode kwa weer en tijd?
2) Ik wl Alice Springs ook graag zien, wanneer kan ik dat het beste inplannen in mijn reis? Ik heb wel een ticket waarvan ik de retourdatum kan wijzigen...
3) Is de great Ocean Road echt een aanrader? Zo ja, kan ik beter eerst naar het Zuiden gaan en dan langs de Oostkust?
4) Verder zal mijn startbudget ca € 6500-7000 zijn, is dat icm met werken goed voor een half jaar of zelfs langer?

Ik vind het echt wel lastig om eerlijk te zijn en hoor graag jullie reacties/ervaringen.

Groetjes Filipinda
thelklutsen
Vakantieganger
» 06 okt 2010 19:37
1) Is dit de goede periode kwa weer en tijd?
2) Ik wl Alice Springs ook graag zien, wanneer kan ik dat het beste inplannen in mijn reis? Ik heb wel een ticket waarvan ik de retourdatum kan wijzigen...
3) Is de great Ocean Road echt een aanrader? Zo ja, kan ik beter eerst naar het Zuiden gaan en dan langs de Oostkust?
4) Verder zal mijn startbudget ca € 6500-7000 zijn, is dat icm met werken goed voor een half jaar of zelfs langer?
1) Ik ga zelf in december ook naar Australie en hoop rond eind januari in Cairns te zijn. Het regenseizoen begint in februari, dus daar kan ik dan net voor blijven. Zoek eens op klimaat Cairns (sowieso handig voor elke stad) en zo kun je precies zien hoe warm het ongeveer is en hoeveel regen er valt. Het regenseizoen is ongeveer van februari tot april, dus weet niet hoe ideaal jouw aangegeven periode dan is.
4) Mijn startbudget is ongeveer 5500-6000 en ik ben ook van plan om te gaan werken. Maar wat ik heb gehoord moet dat makkelijk lukken als je ook nog gaat werken (zeker als je 3 maanden werkt). Je bent ongeveer 1500 euro per maand kwijt als je rond trekt (misschien iets meer als je echt veel wilt doen), maar de maanden dat je werkt natuurlijk veel minder.

De andere 2 vragen kan ik je eigenlijk niet mee helpen, maar als je rond maart echt gaat rondtrekken, zou ik zelf denk ik eerst langs het zuiden.
Erik
Site Admin
» 31 okt 2010 09:17
Ik zou de opties open houden voor wanneer je naar Alice Springs gaat. Je kunt namelijk vrij gemakkelijk een ticket of tour boeken naar deze plek. Door dat je niet persé op een bepaalde plek op een bepaalde tijd hoeft te zijn kun je altijd je reisschema nog aanpassen.

De great ocean road is erg mooi, maar of het een must see is durf ik toch niet te zeggen. Van het zuiden naar het Noorden reizen lijkt mij het fijnste i'v.m met de temperatuur. Je gaat dan van koud naar warm(er).
Filipinda
Vakantieganger
» 31 okt 2010 11:12
Hallo,

Bedankt voor de antwoorden! Kan ik zeker wat mee,
Groetjes Filipinda
Gerelateerde onderwerpen
Tijdsplanning Reis
Vliegticket Indonesie-Australie, Australie-Amsterdam
Australie - Fiji - Australie Visum?
Visa Australië, NZ, Australië
3G in Australië
In totaal zijn er 0 gebruikers online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 0 gasten (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten