ticketprobleem, wie heeft tips?

Stel hier al je vragen over Zuid- of Midden Amerika. Van koukleumen in Patagonie tot zwemmen in het tropische Belize. En van de stranden bezoeken in Brazilië tot vulkanen spotten in de Costa Rica.
Plaats reactie
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva » 15 jul 2008 20:26

Lastig.... denk er nog eens goed overna of je echt naar peru en bolivia wil. Andere landen in centraal-america zoals Belize, Nicaragua en Guatemala zijn ook erg leuk en voor jou een stuk makkelijker/goedkoper te bereiken. Wel anders natuurlijk, geen andes of bergen maar wel weer beter weer en duiken.

Anders toch het geld neertellen, goedkope vluchten in de regio zijn bijna niet te vinden. Andere optie die ik alleen van horen zeggen ken is via panama een interne vlucht naar een eilandje en dan vanaf daar met de boot naar Colombia en dan overland naar ecuador. Wellicht kan je op internet hier wat over vinden.
Ad

Bericht door Ad »

El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño » 16 jul 2008 10:14

Klopt wel ja. Misschien is een enkeltje Mexico- Ecuador nog wel te doen (met overstappen gok ik, denk niet dat dit rechtstreeks kan), maar Bolivia-NL zal wel duur zijn ja. Kan niet rechtstreeks en moet via Lima (meest logisch). Kijk eens bij Iberia zou ik zeggen. Als zij niks betaalbaars hebben, vind je dat waarschijnlijk nergens.
Sjaak
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door Sjaak » 16 jul 2008 12:30

Ik denk meer in de trend van Tikva.
Waarom perse naar ecuador, peru en bolivia???
Guatamala, Panama en colombia zijn minimaal net zo mooi!
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño » 16 jul 2008 13:15

Geen logisch verhaal Sjaak...........
Hoe wil je dan van Mexico naar Panama komen, en vanuit Colombia weer goedkoop naar huis? Tikva noemt Panama en Colombia wel maar dan in een ander verband. Wel goed lezen.............!
De meest logisch alternatieve trip is natuurlijk Guatemala, Belize (idd erg mooi!), wellicht nog met Honduras ofzo.
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño » 17 jul 2008 11:33

Nee hoor. Volgens mij heb je dat goed uitgezocht. TACA heb ik wel van gehoord, en is gewoon een bekende maatschappij volgens mij. He, kun je geen enkeltje Quito krijgen, of doe je dat alleen maar voor dat uitreisticket? Daar zou ik me niet zo druk om maken hoor. Ze vragen meestal niks bij de douane. Evt zou je een hotel kunnen reserveren in Peru (Mancora ofzo, badplaats net over de grens met Ecuador). Dan kun je aannemelijk maken dat je het land weer uit gaat. Reservering zonder aanbetaling natuurlijk. Kun je die altijd weer cancellen :-)
bolletjeom
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door bolletjeom » 19 jul 2008 23:56

Ik voelde me in Guatamala veel veiliger dan hier in Ecuador! dit is het eerste land waar ik me redelijk vaak onprettig voel als vrouw alleen!
Verder gaat iedereen hier juist op Vakantie naar Colombia omdat het daar leuker, mooier, veiliger en relaxter is dan hier. Het word verkozen boven Peru!
Verder vond ik Belize geweldig en wil ik heel graag nog eens terug die kant op voor Honduras.

wat betreft enkeltje Ecuador. ze zijn hier behoorlijk streng met visa. Een land grens oversteken ( colombia bijvoorbeeld) is het beste of inderdaad een hostel boeken in een buurland.

tickets in Zuid-amerika zijn duur en richting Europa ook. Daar valt helaas weinig aan te doen. Ecuador uitvliegen doen de meeste via Colombia, Panama of Curacao. Iberia is 1 van de goedkoopste tussen Z-A en Europa
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño » 20 jul 2008 11:43

Ik neem aan dat je dat onveilige gevoel vooral/alleen in Quito hebt Rudi? Of ook op andere plekken in Ecuador (Guayaquil even buiten beschouwing gelaten, dat is echt link en gaat toch niemand heen :-))?

Er is overal wel wat. Over Colombia gesproken: Ik vond Bogota meevallen, maar als je het over Medelling hebt: daar voelen mensen zich in het centrum (in het uitgaanscentrum juist weer wel) ook vaak niet op hun gemak.... Het ergste is trouwens volgens mij Caracas, maar daar ben ik nog nooit geweest.
Ilonka
Reiziger
Contacteer:

Bericht door Ilonka » 28 jul 2008 00:23

Dag Anne,

Ik ben afgelopen vrijdag met een aantal Taca vluchten en Martinair naar huis gevlogen. Ben erg over Taca te spreken. Veel beenruimte, goede service aan boord en nieuwe vliegtuigen. Taca heeft in Centraal Amerika een aantal verzamelpunten, waardoor ik drie keer een stop had. Ik had bedenkingen over de korte transfertijd van soms 30 minuten, maar kan niet anders zeggen dan dat ook dat goed geregeld was. Als je het vliegtuig uitkomt wordt je direct opgevangen en naar de juiste gate verwezen. Wonderbaarlijk genoeg was ik ook mijn bagage na deze korte stopjes in het juiste vliegtuig terecht gekomen.

Ik ben wegens omstandigheden eerder naar huis moeten vliegen. Omdat ik niet goed opgelet had wat voor ticket ik kocht kon ik ook de datum niet wijzigen. Dat betekende een nieuw ticket naar Amsterdam kopen. Na een flink aantal uren op het internet zoeken een ticket voor meer dan 700 euro geboekt. Last minute tickets zijn vreselijk duur, mijn advies is dan ook om het zo ver mogelijk van te voren te boeken. Ik weet dat LTU nog wel eens redelijk betaalbare tickets kan bieden.

Succes ermee!

Groetjes Ilonka
Ad

Bericht door Ad »

Plaats reactie