Ticket: alles in een of losse tickets?

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Plaats reactie
Ikwilopreis

Ticket: alles in een of losse tickets?

Bericht door Ikwilopreis »

Hoihoi,

Wat zijn jullie ervaringen met het boeken van tickets?
Ik wil namelijk oktober/november 2011 naar Australië, door naar Nieuw Zeeland en daarna naar Zuid-Afrika.
Bij Kilroy kan ik de reis voor 2575-, euro boeken, incl. luchthavenbelasting - daar zitten alle tickets bij in:
Amsterdam- Sydney
Cairns - Auckland
Christchurch - Johannesburg
Johannesburg - Livingstone
Kaapstad - Amsterdam

Is dit een redelijke prijs of ga ik dit goedkoper kunnen doen, als ik losse tickets bij elkaar zoek? En waar kan ik dan het beste zoeken voor goedkope tickets? Ik heb hier geen ervaring mee..

Alvast bedankt!
Groetjes
bolletjeom
Reisexpert

Re: Ticket: alles in een of losse tickets?

Bericht door bolletjeom »

ik vind het duur.
Ik weet niet hoeveel tijd je hebt maar volgens mij moet je een directe retour australië kunnen krijgen voor rond de €1000.
Wanneer je alle tijd hebt kan je via Londen naar Kuala Lumpur vliegen voor €240 per enkeltje (=480 retour) en Van Kuala Lumpur naar Brisbane retour €398,- of naar melbourne voor €381,- of perth €354
(dit kan vast nog goedkoper als je speelt met de data. ik heb nu willekeurig begin oktober en begin december in gegeven op de Airasia site)
met 1 keer heel simpel zoeken op vliegwinkel(dus niet eens echt goed) kom ik voor een retourtje N-Z vanuit Ozz €290.
En retourtje Nederland Johannesburg vind ik zonder hard zoeken voor € 800

Stel je doet londen-KL, KL-Perth (en Airasia verkoopt enkeltjes dus je hoeft echt niet terug vanaf perth), dan retourtje NZ en terug naar Nederland (omdat dit vaak goedkoper is dan rechtstreeks vanaf NZ of OZZ
Dan kom ik snel op €1924