Ticket: alles in een of losse tickets?

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Plaats reactie
Ikwilopreis

Ticket: alles in een of losse tickets?

Bericht door Ikwilopreis »

Hoihoi,

Wat zijn jullie ervaringen met het boeken van tickets?
Ik wil namelijk oktober/november 2011 naar Australië, door naar Nieuw Zeeland en daarna naar Zuid-Afrika.
Bij Kilroy kan ik de reis voor 2575-, euro boeken, incl. luchthavenbelasting - daar zitten alle tickets bij in:
Amsterdam- Sydney
Cairns - Auckland
Christchurch - Johannesburg
Johannesburg - Livingstone
Kaapstad - Amsterdam

Is dit een redelijke prijs of ga ik dit goedkoper kunnen doen, als ik losse tickets bij elkaar zoek? En waar kan ik dan het beste zoeken voor goedkope tickets? Ik heb hier geen ervaring mee..

Alvast bedankt!
Groetjes
bolletjeom
Reisexpert

Re: Ticket: alles in een of losse tickets?

Bericht door bolletjeom »

ik vind het duur.
Ik weet niet hoeveel tijd je hebt maar volgens mij moet je een directe retour australië kunnen krijgen voor rond de €1000.
Wanneer je alle tijd hebt kan je via Londen naar Kuala Lumpur vliegen voor €240 per enkeltje (=480 retour) en Van Kuala Lumpur naar Brisbane retour €398,- of naar melbourne voor €381,- of perth €354
(dit kan vast nog goedkoper als je speelt met de data. ik heb nu willekeurig begin oktober en begin december in gegeven op de Airasia site)
met 1 keer heel simpel zoeken op vliegwinkel(dus niet eens echt goed) kom ik voor een retourtje N-Z vanuit Ozz €290.
En retourtje Nederland Johannesburg vind ik zonder hard zoeken voor € 800

Stel je doet londen-KL, KL-Perth (en Airasia verkoopt enkeltjes dus je hoeft echt niet terug vanaf perth), dan retourtje NZ en terug naar Nederland (omdat dit vaak goedkoper is dan rechtstreeks vanaf NZ of OZZ
Dan kom ik snel op €1924
Dat is dus zonder serieus zoekwerk. Waarschijnlijk is vliegen vanuit duitsland naar afrika nog goedkoper. En ook dat retourtje NZ moet beter kunnen.

Ik weet niet goed waarom je wilt vliegen naar livingstone? heb je tijd te kort? waarom niet gewoon over land?
Zit je ook vast aan beginnen in jo'burg en eindigen in kaapstad of kan dit ook andersom?
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
goedkoopvliegenclub
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door goedkoopvliegenclub »

Moet volgens mij goedkoper kunnen

In een eerdere reactie werd Air Asia al genoemd via Kuala Lumpur. Voor 4 a 500 euro moet je Australie zeker halen. En Easyjet of Ryanair brengt je goedkoop naar Londen Stansted.

Een Andere (waarschijnlijk iets duurdere optie) is met Air Berlin vanaf Dusseldorf naar Bangkok of Phuket. Vanaf daar met Jetstar naar Australie.

Binnen Australie en Nieuw Zeeland zijn er 3 low cost carriers aktief Tiger, het eerder genoemde Jetstar en Virgin Blue
Een goed overzicht van vluchten vind je op http://www.webjet.com.au. of http://www.whichbudget.com

Vlucht naar Zuid Afrika kan met Virgin Dochter V Australia.
Ook binnen Zuid Afrika zijn een aantal low costers aktief.

Vanaf Kaapstad kan je low cost terug naar Dusseldorf met Air Berlin.

Succes,
Johan
http://www.goedkoopvliegenclub.nl
Met al het laatste nieuws over low cost vliegen
Ikwilopreis

Hoihoi,

Bedankt voor de reacties!!
Fijn om te weten dat het dus zeker wel lucratief is om een flinke zoektocht naar losse tickets te houden! Ook erg fijn om wat richtlijnen qua vliegmaatschappijen te hebben! Kan ik een stuk gerichter zoeken.

Aan Livingstone en Kaapstad zit ik 'vast' omdat ik vanuit daar een georganiseerde tour wil gaan doen langs Victoria Falls door Namibië naar Kaapstad. Je hebt me hierover nog geholpen in een ander forum :) Kilroy heeft alleen geen directe vlucht op Livingstone, vandaar dat het via Johannesburg zou gaan.

Ik heb bij World ticket center ook een offerte laten opmaken, ik ben benieuwd wat hieruit komt. Maar in de tussentijd volop het internet afspeuren naar tickets dus, morgen een dag vrij dus genoeg te doen ;)

Groetjes!
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

Maar waarom vliegen naar Livingstone? geen tijd om zelf over land te gaan?
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Ikwilopreis

Ooh zo bedoel je. Nee helaas geen tijd voor..!
Plaats reactie