Thailand - Laos

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
Anne86

Bericht door Anne86 » 06 jan 2012 15:53

Hallo allemaal!

Het duurt nog even, maar in september/oktober ga ik samen met mijn vriend 4 weken naar Thailand. :) We zijn al een beetje bezig met de voorbereidingen en het maken van onze route maar we komen er niet helemaal uit. We denken er namelijk ook over om Laos erbij te pakken omdat dit toch wat minder toeristisch is dan Thailand. Nou heb ik al heel wat topics doorgelezen en websites bezocht maar ik zit toch nog met wat vragen.

Is het haalbaar om Thailand en Laos in 4 weken te doen?
Onze globale planning is:
- Bangkok 2 dagen
- Kanchanaburi 2 dagen
- Ayutthaya 2 dagen
- Chiang Mai 3 dagen (Ik las ook wat over Chiang Rai, is dit ook de moeite waard? Is het leuk om beide te doen? Of kun je beter kiezen tussen een van deze twee?
- Grens over naar Laos (Waar en hoe kunnen we dit het beste doen)
- Verder reizen richting Luang Prabang
- Vang Vieng
- Vientiane (We willen ongeveer 1 week over Laos doen, is dit te lang of te kort)
- Bangkok 1 dag
- Eilanden 5 dagen
- Bangkok 2 dagen

Zoals ik het nu bekijk hebben we nog wat dagen over. Zijn er plaatsen die ik oversla die we niet moeten missen? Of tel ik ergens teveel of te weinig dagen voor?

Aan het eind willen we graag naar 1 of 2 eilanden om nog wat te relaxen. Welke eilanden raden jullie aan? We willen niet de super toeristische eilanden maar er moet wel wat te beleven zijn.

Daarnaast heb ik nog een vraagje over de kosten, we hebben een budget van ongeveer € 2500,- in gedachte voor ons tweeën. Dit is wat we volledig te besteden hebben, de vliegtickets zitten hier niet bij inbegrepen. Is dit realistisch voor 4 weken?

Ik hoor graag wat jullie van onze plannen vinden en of jullie nog goede tips hebben :)

Groet Anne
Ad

Bericht door Ad »

Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva » 06 jan 2012 16:14

Je hebt helemaal geen rekening gehouden met reistijden.. een deel van je planning is niet realistisch.

Bangkok 2 dagen prima, dan naar kanchanaburi dan ben je daar dus een halve dag?? want de dag erop moet je alweer naar Ayutthaya. Daar ga je dus al de mist in.

Een week voor laos ook niet reeel. Je gaat de grens over bij huay xai, bus of boot naar luang prabang is 2 reisdagen, reizen naar vang vieng 1dg, reizen naar vientieanne 1 dg. Dus dan ben je alleen aan reizen al 4 dagen kwijt, je wilt ook nog wat zien in die plaatsen toch en ik neem aan meer dan 1 dagje per plek.

Ook die 2 eilanden doen lijkt me niet realistisch. Ik zou je adviseren even wat websites van andere te lezen of een reisgids te halen bij de bieb om een beetje te plannen.
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom » 08 jan 2012 08:54

ik sluit me volledig aan bij tikva.
1 week laos en dan 3 plaatsen bezoeken kan niet.
Marijn
Wereldreiziger

Bericht door Marijn » 08 jan 2012 15:30

Hoi Anne,
Laos is heel leuk, maar inderdaad zonde om er 'even bij' te doen. Als je beide landen wilt bezoeken zou ik gaan voor 2 weken voor elk. Je moet dan wel kiezen, er zijn zoveel leuke dingen te doen. Ik zou bijvoorbeeld gaan voor oost thailand plus zuid Laos. In Laos vond ik de eilanden in de Mekong erg leuk, Si pan Don, helemaal in het zuiden. Maar het noorden in de bergen is ook erg mooi. In thailand kan je dat dan combineren met Bangkok en de eilanden bij Ko Chang. Zelf niet geweest maar schijnt leuk te zijn.

Budget lijkt me prima, tenzij jullie in de luxere hotels willen gaan zitten. Hangt uiteraard sterk af van je eigen voorkeuren.
Anne86

Bericht door Anne86 » 10 jan 2012 10:26

Bedankt voor jullie reacties! Stom van me dat ik helemaal geen rekening heb gehouden met de reistijden! Ik ga me er nog eens beter in verdiepen zodat we een goede route kunnen uitstippelen en misschien dat we Laos toch maar over moeten slaan zodat we meer van Thailand kunnen zien.

Bedankt voor jullie hulp!

Groet Anne
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan » 10 jan 2012 12:31

Laos in een week wordt inderdaad bijna onhaalbaar... Misschien inderdaad het beste om Laos dan maar niet te bezoeken deze keer, en een volgende vakantie terug te komen en bijvoorbeeld Laos wat langer te bezoeken (evt. in combinatie met een ander land).
Ad

Bericht door Ad »

Plaats reactie