Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

Terugvragen belasting Australie

rikaelfers
» 16 jan 2016 16:55
Hallo,
Ik ben van plan om samen met een vriend vanaf half juli 2016 een aantal maanden in Australië op een boerderij te gaan werken en vervolgens te gaan rondreizen. Ik heb gehoord dat het terugvragen van de belasting vanaf 1 juli 2016 niet meer mogelijk is. Kunnen jullie dit bevestigen of is dit slechts een fabel??
Wel handig om dit vooraf te weten aangezien dit 30% van je verdiende loon is.

Alvast bedankt voor reacties
Kims
Reisexpert
» 17 jan 2016 00:26
Hi,

Dat is een fabel. Er is niet langer een "tax free threshold" voor working holidayers waardoor je veel minder terug zult krijgen. Zie voor specifieke info: http://www.aph.gov.au/About_Parliament/ ... 16/Holiday

Het is slim om je belasting via een accountant terug te vragen, zij weten wat je allemaal terug kunt vragen waardoor je uiteindelijk meer terug zult krijgen.

Groetjes
Michelle89
Reisexpert
» 17 jan 2016 10:46
Ik adviseer je om een account in de armen te nemen die verstand heeft van (de regels van) backpackers. Ik had, een redelijk goedkope, accountant maar veel problemen mee gehad omdat ik door middel van allerlei documenten moest aantonen dat ik een 'temporary resident for tax purposes' was en dus al m'n belasting terugkreeg ipv 2000 dollar zou moeten betalen.
Erik
Site Admin
» 23 jan 2016 10:52
Michelle89 schreef:Ik adviseer je om een account in de armen te nemen die verstand heeft van (de regels van) backpackers. Ik had, een redelijk goedkope, accountant maar veel problemen mee gehad omdat ik door middel van allerlei documenten moest aantonen dat ik een 'temporary resident for tax purposes' was en dus al m'n belasting terugkreeg ipv 2000 dollar zou moeten betalen.
Had je problemen met de accountant zelf of met het afhandelen van de tax-report?
Michelle89
Reisexpert
» 23 jan 2016 11:56
Dat was met de accountant zelf. Uiteindelijk had ik ervoor kunnen kiezen om mijn belasting niet door hun te laten doen, als ik nog steeds dat bedrag had moeten betalen.
Kims
Reisexpert
» 23 jan 2016 13:16
Ik heb 2 jaar geleden geprobeerd om voor mijn zusje de belasting online terug te vragen omdat ik dat zelf altijd deed. Dat was echter niet mogelijk omdat het haar eerste teruggave was en het systeem haar nog niet kende. Zij heeft het toen ook via een accountant gedaan en kreeg zo uiteindelijk meer terug omdat hij extra dingen wist om terug te vragen.
Kims
Reisexpert
» 24 jan 2016 05:30
P.s. vergeet trouwens niet bij vertrek je superannuation terug te vragen. Dat is de verplichte 9% van je brutoloon die je werkgever betaald in een superannuation fund.
Erik
Site Admin
» 26 jan 2016 09:09
Soms hoor je dat reiziger die heel lang geleden in Australië zijn geweest een groot bedrag "sparen" doordat het altijd behouden blijft.

Ik heb bijvoorbeeld nooit mijn bankrekening afgesloten dus ben wel benieuwd of je é.é.a ergens online kunt checken.
Kims
Reisexpert
» 26 jan 2016 11:08
Erik schreef:Soms hoor je dat reiziger die heel lang geleden in Australië zijn geweest een groot bedrag "sparen" doordat het altijd behouden blijft.

Ik heb bijvoorbeeld nooit mijn bankrekening afgesloten dus ben wel benieuwd of je é.é.a ergens online kunt checken.
Ik volg je niet helemaal... 8)7
Erik
Site Admin
» 26 jan 2016 15:22
Stel je opent een bankrekening en laat daar een bepaald bedrag op staan dan kun je door de jaren heen soms redelijk wat rente ontvangen. Soms hoger dan de kosten. Ook krijg je soms nog een heel salaris gestort.

Nu vroeg ik mij af of je ergens kunt zien of je bankrekening nog bestaat en of er saldo op staat?

Sorry als het nog steeds onduidelijk is. Onderweg naar huis en erg moe :)
Kims
Reisexpert
» 27 jan 2016 01:55
Erik schreef:Stel je opent een bankrekening en laat daar een bepaald bedrag op staan dan kun je door de jaren heen soms redelijk wat rente ontvangen. Soms hoger dan de kosten. Ook krijg je soms nog een heel salaris gestort.

Nu vroeg ik mij af of je ergens kunt zien of je bankrekening nog bestaat en of er saldo op staat?
Ah, snaput!

Je kunt contact opnemen met je bank (email). Waarschijnljik moet je je dan kunnen identificeren etc maar dan kun je "internet access" kunnen krijgen lijkt me.

Bankrekeningen hebben geen kosten in Australie trouwens.

Succes ermee!
Rebec
Reisexpert
» 01 feb 2016 13:00
Ik was mijn super 'vergeten' terug te vragen.. klein bedrag, veel moeite. Krijg ik vorig jaar ineens een brief dat ik 4 dollar belasting moet betalen... Nu heb ik mijn super teruggevraagd en hoor ik niets meer van ze. Hoop dat het zo dan goed is.
Gerelateerde onderwerpen
Belasting terugvragen Australië
Belasting terugvragen nadat je gewerkt hebt in Australië
Belasting Australië
Belasting en reizen
Belasting betalen een jaar na terugkomst
In totaal zijn er 0 gebruikers online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 0 gasten (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten