Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

tax file number australie ( hulp gevraagd )

Tomm
Wereldreiziger
» 20 sep 2015 12:23
Hallo iedereen.

Beetje bij beetje ben ik alles aan het afvinken.
Zo ook mijn tax file number voor australie, en had ik deze al afgevinkt met de gedachten dat regel ik daar dan.
Maar! nu las ik dat de papieren van de aanvraag naar een adres moeten worden verstuurd.
En na even zoeken en lezen kwam ik bij Travellers Contact Point/Mail & Message Service.

Nu is mijn vraag: zijn er hier mensen die hier ervaring mee hebben en dit willen delen.
En hoe hebben jullie dit gedaan? vanuit nederland? of vanuit daar met een contact point/mail service? of anders?

Alvast bedankt
Gr Tom
Kims
Reisexpert
» 21 sep 2015 03:42
Hi,

Als je het aanvraagt, krijg je meteen je nummer. Daarom is het net zo makkelijk om het ter plekke te doen. Het papierwerk wordt vervolgens opgestuurd maar heb je niet perse nodig, gaat erom dat je je nummer weet. Je kunt het op laten sturen naar een postkantoor waar dan ook in Australie waar je het dan persoonlijk op kunt halen. Ze houden de post gemiddeld een maand vast voor je.

Succes ermee!
Rebec
Reisexpert
» 21 sep 2015 16:03
Ik heb mijn tax file number daar geregeld indd. Ik heb wel bij die organisatie een postadres aangevraagd. Daar kwam de brief binnen. Deze scannen ze voor je in en zo weet je makkelijk je nummer. Je kunt dan als je wat langer op en plek bent je post naar dat adres laten sturen.
Erik
Site Admin
» 22 sep 2015 16:01
Ik heb het ook op die manier gedaan. Even binnenlopen, nummer aanvragen en eventueel gebruik maken van een postadres of postbus zoals Travellers Contact Point. Post rondsturen is relatief eenvoudig dus zodra je ergens langer verblijft meteen werk van maken, want het kan soms wel een tijdje duren voordat je het ontvangt.
Tomm
Wereldreiziger
» 23 sep 2015 10:00
Thnx! :).
Dus het slimste is om daar eerst langs een travellers contact point te gaan om een post adres te regelen, om dan vervolgens een tax nr te gaan aanvragen.
Heb je dat post adres nog voor meer dingen nodig evt?
Anders zou ik het papierwerk van me tax nr ook meteen kunnen laten doorsturen naar cairs bv?
Ps Erik.
Weet niet of het aan me telefoon ligt of bij atg maar een snelle reactie type lukt niet meer. Elke keer als je iets probeert te type wist hij het of word het woord verandert?
Erik
Site Admin
» 23 sep 2015 10:56
Tomm schreef:Thnx! :).
Dus het slimste is om daar eerst langs een travellers contact point te gaan om een post adres te regelen, om dan vervolgens een tax nr te gaan aanvragen.
Heb je dat post adres nog voor meer dingen nodig evt?
Anders zou ik het papierwerk van me tax nr ook meteen kunnen laten doorsturen naar cairs bv?
Ja, dat zou het slimste zijn als je van het travellers contact point gebruik wilt maken. Het adres kan soms handig zijn om een uren / werk overzicht / loonstrookje e.d. naar toe te laten sturen. Dit als je bijvoorbeeld een paar dagen gewerkt hebt en de administratie verwerkt het pas over een paar dagen. Dan kun je het in ieder geval naar één punt laten sturen. Ook als je post uit Nederland zou willen ontvangen, kun je één adres doorgeven aan vrienden en familie en kun je het zelf op gekozen momenten laten doorsturen.
Tomm schreef: Ps Erik.
Weet niet of het aan me telefoon ligt of bij atg maar een snelle reactie type lukt niet meer. Elke keer als je iets probeert te type wist hij het of word het woord verandert?
Dat is vreemd. Wil je even een nieuw topic aanmaken in het "feedback forum" dan kunnen we kijken of anderen er ook last van hebben. Bij mij lijkt het te werken. Je kunt proberen even je tijdelijke internet bestanden te verwijderen. Dit kan soms helpen.
Gerelateerde onderwerpen
tax file number
Tax File Number
is er een snellere manier om een tax file number aan te vragen voor Australië?
medi care & fax file number
Tax file nren bankrek. in AUS aanvragen.?
In totaal zijn er 0 gebruikers online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 0 gasten (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten