Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

To Sydney or not to Sydney??

zaratoestra
Reisexpert
» 11 feb 2011 14:46
hey,

Van Singapore naar NZ vliegen we over Sydney... op zich kunnen we daar een tussenstop maken van enkele dagen maar weet het nog niet zo goed...

Wat is er zo allemaal een beetje te zien in de stad zelf?? Makkelijk qua openbaar vervoer..??
En hoeveel dagen zouden jullie er dan voor uit trekken...??

Ik kijk even onder de reisinformatie maar hoor het graag van mensen die er al geweest zijn...
Duurte van het levensonderhoud?? en slaapplaatsen?? vnl. dan een hotel of jeugdherberg met een eigen kamer...

Groetjes ellen
Moira
Reisexpert
» 11 feb 2011 22:36
Als je mij zou vragen een paar dagen Sydney dan zeg ik doen. Ik ben er 3 keer geweest waaronder 1x voor 2 maandne gewoond. Ik vind het daar geweldig.
Je kunt daar natuurlijk het geweldig Opera House zien.
Verder is er een geweldige dierentuin en je zou dus naar de Blue Mountains kunnen gaan.
Het openbaar vervoer is prima en goed te doen.
Accomodatie is net hoe gek je het wil maken. Hier staan ook tips voor hostels in Sydney.

gr van Moira
DennisR
Reiziger
» 12 feb 2011 03:13
Ik vlieg ook vanuit Singapore naar NZ en heb er juist een extra stop van 4 nachten in Sydney tussen geplakt op de heenweg. Wilde het toch niet ongemerkt voorbij vliegen. Wil hier ook een dag naar de blue mountains gaan en verder de stad verkennen met uiteraard een bezoek aan het opera house en de harbour bridge. De rest ben ik nog aan het uitzoeken, maar denk dan bv aan het queen victoria building en the rocks.
Nienke Krook
Reisexpert
» 12 feb 2011 12:19
Ik ga er het komende jaar wonen, dus eh.. ja! ik kan het je zeker aanraden. Je kunt je er gemakkelijk een week vermaken, zo niet langer.
Denk aan: Sydney aquarium, Het Wildlife centre en maritiem museum (allemaal in darling harbour), de Sydney tower beklimmen, een dagje naar Manly beach (vanaf Sydney harbour met de boot, echt leuk!), naar Bondi beach wandelen vanaf Coogee beach (dagtripje), je kunt makkelijk naar de Blue mountains voor een dag, of gezellig rondlopen in The Rocks (oudste buurt van Sydney), de harbour bridge beklimmen, een tour van het Opera House nemen, de enorme botanische tuinen bezoeken, naar de dierentuin (andere kant van de haven), luna park ('achter' de brug), er zitten ontzettend veel gave musea, je kunt er heerlijk winkelen, sportwedstrijden bezoeken (paardenrace, australian football) ... eh... moet ik nog meer noemen?? *O*
Nanneke
Reisexpert
» 12 feb 2011 15:48
@zaratostra: Mocht je de Harbour Bridge willen beklimmen, reserveer dat dan van tevoren (kan via hun site), want het is populair en is vaak vantevoren 'uitverkocht'. Voor de andere dingen die genoemd worden, is het niet nodig om vooraf te reserveren. Mocht je naar de Zoo gaan met de boot, dan heb je meteen waanzinnig uitzicht op de Harbour Bridge en Opera House. Persoonlijk vond ik Bondi Beach leuker dan Manly, maar smaken verschillen.
LovesStedentrips
Wereldreiziger
» 14 feb 2011 14:02
Oooooh, Sydney is leuk!!! (jaloers) Er zijn zo veel leuke dingen te doen en te zien. Tis wel duur trouwens, maar daar valt omheen te werken.

Je kunt ipv Sydney Harbour Bridge beklimmen (à $200 de man, YIKES) ook de Pylon climb doen: $9, zelfde uitzicht en je eigen foto's maken. Vond het een aanrader! Ik kan je overigens ook YHA The Rocks van harte aanbevelen. Een goedkoop hostel, niet hét goedkoopste van de stad, maar ook zeker niet het duurste, maar wel met hét uizticht van de stad (wij hadden een kamer met uitzicht op The Opera House, spring spring spring!!) en TOP dakterras. Én het was gloednieuw, ook fijn.

Er zijn trouwens genoeg dingen die je gratis en goedkoop kunt doen in Sydney, gewoon even een Google actie op gratis en goedkoop in Sydney of Sydney on a shoestring en je krijgt opties genoeg!

Have fun.
Karin.kamai
Reiziger
» 14 feb 2011 18:52
Jammer genoeg hebben wij niet veel van Sydney gezien toen we daar waren, het plan was om nog terug te keren en het goed te doen....maar helaas, zoals dat zo vaak op reis gebeurt, was het plan opeens weer anders :-) Qua stranden kan ik wel Cronulla aanraden. Beetje aan de rand van de stad, maar wel echt super chill! Leuker dan Manly en Bondi....maar zoals al gezegd, smaken verschillen...have fun!
Gerelateerde onderwerpen
Sydney
huisvesting sydney
1 dag in Sydney
Nieuwjaar Sydney
Vuurwerk Sydney
In totaal is er 1 gebruiker online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 1 gast (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast