Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

Sydney - Melbourne - Tasmanie en outback in 1,5 maand?

albatrosje
» 09 nov 2011 11:51
Ik ga samen met een vriendin begin volgend jaar (febr/mrt) voor ongeveer 1,5 maand naar Australie. De bedoeling is om een auto of Wicked Van te huren en dan te starten in Sydney. We willen dan richting Melbourne om vervolgens naar Tasmanie te gaan (is een week genoeg voor Tasmanie?). We hadden bedacht om vanuit Melbourne door de outback naar Brisbane te gaan (geen idee of er een weg door de outback vanaf Melbourne naar Brisbane gaat?) en om vervolgens vanaf Brisbane weer naar Sydney te gaan.
We willen heel graag Tasmanie zien, maar ook graag de outback. Is dit dan een beetje een leuke en haalbare route? Of hebben we genoeg tijd over om bijv. ook nog naar Alice Springs en omgeving te gaan? Ik ben al eens eerder in Australie geweest, waardoor we de oostkust niet per se hoeven te zien..
Kims
Reisexpert
» 10 nov 2011 04:19
Hi,

Het ligt eraan hoe je wilt reizen mbt hoeveel tijd je in Tasmanie door wil brengen. Er is veel te zien, zou kunnen in een week of langer. De hoogtepunten zou je in een week kunnen zien, denk ik.

De outback is een vaag begrip. Als jullie graag meer ruraler Australie willen zien, heb je dat al snel. Neem een secundaire weg in het binnenland die niet door grote steden loopt en je ziet al veel meer afgelegen gebieden en dorpjes en stations (enorme boerderijen). Hoe meer je richting de wegen kiest richting het westen, hoe meer 'outback' het zal worden als in uitgestrekter en meer afgelegen. Veel toeristen denken dat de outback alleen maar in het centrum van Australie is, maar zodra je vaak de wat afgelegener gebieden ingaat, zit je vaak al in de outback zoals de Australiers zeggen.

Alice Springs ligt echt ver van Melbourne, mits je heel veel rijden niet erg vindt. En Uluru, de Olga's en King's Canyon liggen weer een paar honderd kilometer van Alice Springs vandaan. Je kunt met een Wicked Van niet vanuit Alice Springs naar Brisbane rijden maar zult of via het Zuiden (Adelaide) of het Noorden (Mount Isa) naar de oostkust door moeten steken en dat zijn wederom heel veel kilometers.

Persoonlijk zou ik er liever voor kiezen om bijvoorbeeld Tasmanie en de trip van Melbourne naar Brisbane uitgebreid te doen, dan alleen maar te rijden om ook nog Alice en omgeving te willen zien. Er is heel veel te zien in het binnenland van de oostkust, onder andere schitterende national parks. En het leukste (vind ik dan) is dat je veel dingen ziet, die de gemiddelde toerist niet ziet en vast mooie evaringen zult krijgen! *)

Veel plezier! *O*
albatrosje
» 28 dec 2011 20:41
Dankje voor je reactie! Ik dacht dat ik al eerder had gereageerd, maar blijkbaar is mijn berichtje toen niet goed over gekomen. Daarom nu nog een keer!
Alice Springs gaan we inderdaad denk ik overslaan. Ik ben er al eerder geweest en vond dat toen erg gaaf! Dus op zich is het niet een vereiste om daar heen te gaan.
We gaan ons denk ik met name richten op Tasmanie. En ik lees ook goede verhalen over de Grampians. Dus wie weet plakken we dat er ook aan vast.
In ieder geval bedankt voor je reactie! :)
Francine
Reisexpert
» 29 dec 2011 13:00
Verstandige keuze om Alice/Uluru te laten vallen. Dat ligt erg ver van alles af en dan zit je alleen maar veel in de auto.
Ik zou langer dan een week nemen voor Tasmanië. Als jullie daar ook vooral heen willen, dan zou ik het niet afdoen met een week.
Moet je beginnen en eindigen in Sydney?
En wil je per sé naar Brisbane? Anders zou je in anderhalve maand ook prima een ander rondje kunnen maken: Sydney-Melbourne-Tasmanië-Melbourne-GOR + Grampians (inderdaad een erg mooi Nationaal Park, leuke wandelmogelijkheden, kangoeroe's op de camping; kortom: leuk!) - dan richting het noorden, pik de Flinders Ranges mee. Ook een prachtig Nationaal Park en een beetje een 'outback' gevoel. Vervolgens kun je via Broken Hill terug naar Sydney. Broken Hill is een mijnbouwstadje dat wel wordt gezien als 'outback'. Je kunt naar het nabij gelegen Silverton voor nog meer 'outback' gevoel.
Dan heb je volgens mij een heel ander gebied dan de oostkust.
Gerelateerde onderwerpen
Sydney Tasmanie Adelaide
Melbourne of Sydney?
Bus Melbourne - Sydney
Melbourne-Sydney met de trein
Sydney-Melbourne en heleboel vragen!
In totaal zijn er 0 gebruikers online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 0 gasten (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten