Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

sydney-alice springs-darwin-cairns-brisbane

SvKaat
» 18 okt 2012 13:04
Hallo allen,
In de zomer willen mijn vriend en ik naar Australië en we willen uiteraard zo veel mogelijk zien. Ik ben al een tijdje aan het zoeken, ook al veel nuttige info gevonden, maar nog niet echt antwoord kunnen vinden op onderstaande vragen. Wellicht kan iemand van jullie ons helpen?
We vliegen op 30 juni via Singapore naar Sydney en zullen daar op 1 juli aankomen. Vervolgens zal ons schema er zo ongeveer uitzien
3 a 4 dagen Sydney (Sydney en Blue Mountains, eventueel Bondi Beach)
Vliegen naar Alice Springs
10 dagen Alice Springs - Darwin
- We willen dit stukje doen met een camper of 4WD. Wat is aan te raden? We willen (op z'n minst) graag Uluru, Kakadu, Litchfield en Katherine bekijken. Is dit te doen?
Zijn er voldoende plekken waar je tussendoor kunt kamperen? (Als het even kan niet te duur?)
1 dag overbruggen in Darwin, vervolgens vliegen naar Cairns.
Vanaf Cairns hebben we dan nog ongeveer 15 dagen om met een camper naar Brisbane te gaan. In die tijd willen we graag naar Fraser Island, Whit Sundays, Byron Bay en wat we onderweg nog meer tegen komen.
Is dit haalbaar? We hebben op 3 augustus onze vlucht terug vanuit Brisbane naar Singapore/Amsterdam.
We willen uiteraard graag zoveel mogelijk zien maar willen ook voorkomen dat het een race tegen de klok wordt.
Daarnaast stoeien we nog met de volgende zaken:
- Ik heb begrepen uit het forum dat het verstandig is om de binnenlandse vluchten nu al te boeken. Dit hebben we nog niet gedaan, ook omdat we dus niet weten of alles haalbaar is.
- Als het niet haalbaar is willen we of Alice Springs of Darwin overslaan. Het is kiezen tussen 2 kwaden, iemand suggesties?
- Mocht alles niet haalbaar zijn denken we er over om eventueel vanuit Darwin (of juist Alice Springs) met een tour een van die twee omgevingen te bekijken. Nadeel is dat dit wel prijzig is. Iemand suggesties?
- Daarnaast is het altijd een afweging of we vanuit Nederland de trips naar Fraser Island, With Sundays moeten boeken of juist ter plekke. Voordeel is dat we er in het 'laagseizoen' zitten maar nadeel is dat je dan wel meer betaald en vast zit aan een tijd. Maar we zitten dus wel aan een bepaalde periode vast... Lastig.
- We hebben ongeveer een budget van €8000,- tot €9000,- voor 2 personen.
- Ook hebben we gekeken naar het huren van een camper. Jucy heeft prima campers, rijden alleen niet tussen Alice Springs/Darwin. Dan lopen we dus de meerdaagse korting mis..
We hopen dat iemand ideeën heeft, alle tips zijn welkom. Alvast heel hartelijk bedankt voor het meedenken!
Groeten,
Sanne
Globeskater
Reisexpert
» 18 okt 2012 13:31
Ik heb het idee dat je het vrij krap gepland hebt en je zo heeel veeel km gaat maken..

Vanuit Alice Springs is het eerst een rit uit de richting naar Uluru, als je daar bent is Kata Tjuta zeker een must om mee te pakken, Kings Canyon vond ik erg leuk, maar is nog weer extra km.. Ik heb vanuit Alice Springs een driedaagse tour gedaan, en moet zeggen dat ik erg blij was niet het hele stuk te hoeven rijden..

Op de eerste dag was het vroeg vertrekken, onderweg een paar stops (kort) dan 's middags een hike in Kings Canyon, daar in de buurt overnachten, volgende dag naar Uluru gereden, rondje om Uluru gewandeld en zonsondergang die er door bewolking niet was gekeken, daarna slapen, erg vroeg opstaan, zonsopkomst kijken, daarna wandeling Kata Tjuta.. Na de lunch terug naar Alice Springs en daar tegen een uur of 7 aangekomen..

Vanuit Alice Springs heb ik de Ghan naar Darwin genomen, was een nachttrein in de trein slapen, 's ochtends een paar uur stoppen bij Katherine Gorge en dan door naar Darwin..

Vanuit Darwin het schitterende Litchfield en Kakadu ook met een 3 daagse tour meegegaan.. voordeel van de tours is dat anderen voor je rijden en de leuke plekjes meteen weten, ze hebben strak schema maar als er door natuurprobleempjes (ik zat in regentijd) een route niet gereden kan worden weten ze het meteen en hebben ze alternatieve routes klaar liggen.. dus je verliest niet heel veel tijd.. Als je de dagen optelt dan zou het net aan in 10 dagen moeten kunnen maar het is wel krap denk ik..

Over het stuk Cairns Brisbane, moet je wel weten dat Byron Bay tussen Brisbane en Sydney ligt dus de afstanden zijn nog wat verder.. Ik weet niet waar je de trips wilt boeken in Nederland maar ik denk zelf niet dat het ter plekke veel duurder is.. ik zou voor fraser island wel even opletten wat je boekt. Ik kwam terecht in een groep 18 tot 20 jarigen en merkte dat belangrijkste voor hun zuipen en scoren was.. heb wel leuke dagen gehad maar denk dat ik het een volgende keer anders zou aanpakken en mss een klein groepje regelen en zelf wat huren..

Ik wens jullie een fantastische reis en succes met keuzes maken ;)
SvKaat
» 19 okt 2012 18:43
Hallo Globeskater,

Bedankt voor je reactie. We dachten zelf ook dat het vrij krap was allemaal. Onze eerste reactie is nu ook om eventueel vanuit Sydney direct door te vliegen naar Darwin en vanuit daar een tour te boeken. Vervolgens weer doorvliegen naar Cairns. Balen maar anders wordt het allemaal half half en dat is ook weer zonde.

Iemand nog meer tips?
Francine
Reisexpert
» 21 okt 2012 10:36
Ik ben het eens met Globeskater; 't is best krap! Ik zou inderdaad een keuze maken. Persoonlijk zou ik dan kiezen om vanuit Sydney inderdaad op Darwin te vliegen en daar rondkijken. Tijdens mijn laatste reis hebben we Darwin, Litchfield, Katherine en Kakadu in ongeveer tien dagen gedaan. Dat kan ook korter, maar ik vond het heerlijk dat we ietsje langer hadden. Je kunt, wat Globeskater zegt, ook een tour doen. Heb ik ook twee keer gedaan, maar het zelf doen is toch ook wel erg fijn. Ik heb toen ook meer gezien omdat je met een groep toch vaak wat langzamer bent (ik vond dat we vaak erg lang op een plek bleven om te zwemmen/relaxen met de groep).

Ruim twee weken voor Cairns-Brisbane is te doen, maar ook nog vrij krap, vind ik zelf. Zeker als je erop rekent dat je op Fraser ook zeker een dag of 2 wilt zijn. En als je dan toch rond Hervery Bay bent, zou ik ook nog een walvistour meepakken, want je zit dan in de goede tijd en dat is toch wel erg mooi.
Byron Bay ligt inderdaad nog weer ruim 150 km ten zuiden van Brisbane. Ik zou dat persoonlijk overslaan dan op-en-neer te reizen. Neem die extra dag dan voor de route Cairns-Brisbane.
Francine
Reisexpert
» 21 okt 2012 10:38
Nog even: tours boeken van tevoren kan je tijd schelen omdat je dan niets ter plekke hoeft uit te zoeken. Vluchten is meestal handig om van tevoren te boeken. Tours maakt volgens mij niet echt uit. Die tours zou je ook van tevoren kunnen kijken wat je wilt en dan een paar dagen van tevoren bellen en boeken als je weet wanneer je ongeveer ergens aankomt.
Globeskater
Reisexpert
» 24 okt 2012 14:01
Als je in walvisseizoen zit zal ik zeker een walvistour mee pakken, dat is echt één van de hoogtepunten van mijn 7 maanden in Australië geweest wat was dat gaaf!
SvKaat
» 31 okt 2012 18:31
Bedankt voor de reacties. De keuze is gemaakt, we slaan Alice Springs over en vliegen direct naar Darwin. Ook makkelijker met het huren van de camper, we willen een Jucy Camper nemen en deze zijn niet te huur van Alice Springs naar Darwin. We hebben de walvistour wel aan onze lijst toegevoegd!
SvKaat
» 30 dec 2012 21:39
Hallo allen,

Het is vakantie, een mooie tijd om alles rondom onze Aussietrip wat extra uit te zoeken. Ik ben inmiddels tot het volgende schema gekomen. We willen de binnenlandse vluchten etc. al wel vast van tevoren boeken, net zoals de eerste overnachtingen etc. De trips tussen Cairns en Brisbane staan niet vast, de tours (Whit Sundays etc.) willen we ter plekke boeken als dat te doen is.
We gaan dus rond juni/juli, hieronder heb ik de dagen met de trip aangegeven. Is dit volgens jullie te doen? Missen we nog belangrijke spots welke toegevoegd moeten worden (eventueel andere vervangen?).

Hopelijk kunnen jullie ons weer van goede feedback voorzien, wederom alvast bedankt!

1 Vertrek
2 Singapore/Sydney
3 Sydney Hop on hop off tour?
4 Blue Mountains - 2 uur met de trein vanaf Sydney
Eventueel overnachting? Bondibeach kort bezoeken?
5 Bondi Beach Wel of niet, even bekijken.
6 Vlucht Darwin/Cairns

7 Rondom Darwin Kakadu/Katherine
8 jRondom Darwin Kakadu/Katherine
9 Rondom Darwin Litchfield
10 Rondom Darwin Litchfield
11 Rondom Darwin Darwin
Is 4 dagen voor de parken voldoende/te veel? We willen dit waarschijnlijk met een tour doen, nog tips waar te boeken? Is Darwin zelf een stad om ook nog te bekijken?

12 Vlucht Darwin/Cairns. Camper ophalen of eventueel overnachting
13 Hier al naar Daintree? Of is Cairns de moeite waard?
14 Cairns naar Daintree
15 Daytrip naar Daintree River
16 Van Daintree naar Atherton Tablelands
17 Atherton Tablelands, Waterfallcircuit (wellicht direct door naar Airlie Beach)
18 Rijden richting Airlie Beach, via Millaa Millaa watervallen/ (Mamu Rainforest Canopy Walkway lopen) naar Mission Beach?
19 Airlie Beach, White Sundays. Camping Shute Harbor? Lange dag rijden. Hopelijk is de tour voor Whit Sundays nog te boeken die dag.
20 Whit Sundays
21 Whit Sundays
22 Whit Sundays
23 Uitloopdag, eventueel al naar Agnes water rijden
24 Town of 1770, Agnes Water. Scooteroo tour
25 Vertrek uit Agnes Water, Via Bundaberg naar Hervey Bay
26 Fraser Island/Hervey Bay
27 Fraser Island/Hervey Bay
28 Fraser Island/Hervey Bay
29 Noosa /Australian Zoo? Is Noosa iets om lang te blijven?
30 Australian Zoo?? (niet op 24 juli bezoeken!)
31 Byron Bay aankomst Surfles?
Is dit de moeite waard? Of dit overslaan? Hier surfen of in een gebied noordelijker i.v.m. het weer? Er wordt aangegeven dat Currumbin een goede plek is voor beginners…
32 Byron Bay/Currumbin Surfles?
33 Byron Bay Brisbane Camper inleveren,
34 Brisbane
35 Brisbane/Vlucht
36 Amsterdam
Kims
Reisexpert
» 31 dec 2012 00:17
Hi,

Waarom vliegen jullie als 1e op Sydney niet op Darwin? Sydney in juni/juli is nat, koud en stormachtig, in de Blue Mountains idem en misschien zelfs sneeuw. Sydney is natuurlijk wel bijzonder, maar blijft een stad. Het lijkt wat omslachtig om eerst helemaal daarheen te vliegen om vervolgens weer 4000 km naar het Noorden te gaan. Dus eigenlijk is het een soort "omweg" van zo'n 8000 km alleen om Sydney te zien _O-

Vier dagen voor Kakadu en Katherine samen is zeker niet teveel. Realiseer je wel dat de afstanden gigantisch zijn en je in Katherine alleen al een halve dag/dag kwijt bent als je de kayaktrip of cruise wil doen. Beiden een aanrader. Edith Falls is erg mooi net ten Noorden van Katherine, daar kun je mooi wandelen en kamperen. Er zijn erg veel plekjes waar je heen zou kunnen gaan mocht je meer tijd hebben en eventueel een 4WD. De Yellow River Cruise is ook heel erg leuk, dan zie je de 'wet lands' vanuit een heel ander perspectief en veel dieren die je anders niet zo makkelijk kunt zien zoals krokodillen, heel veel vogels en wilde paarden.

Een toer is wel makkelijk, maar het is ook goed zelf te doen en geeft je meer vrijheid. Mochten jullie met een toer meegaan, is het slim om die vantevoren te boeken. Juni/juli is het hoogsseizoen in het tropische Noorden, vooral vanaf half juni is het druk omdat dan de grote tropische schoolvakantie is van een maand. Een populaire toer voor backpackers is Adventure Tours.

Darwin als stad is wel okay, niet heel bijzonder. Op zondag- en donderdagavond is er de Mindl markets in het droge seizoen, erg leuk.

Mochten jullie inderdaad op Darwin vliegen, heb je extra dagen over om eventueel wat ruimte te hebben in je trip aan de Oostkust en een dag of 2 extra rond Darwin. Het is geen overbodige luxe om wat dagen uitloop te plannen voor je trip aan de Oostkust. Wat als je pech krijgt, graag langer op een plek wilt blijven of iets anders wil bekijken?

Nog een alternatief kan zijn om naar Darwin te vliegen, door naar Cairns en dan af te zakken naar Sydney. Maar zoals gezegd de winter in NSW is pittig, dus niet echt kampeer- en strandweer. Of je rijdt t/m Brisbane en vliegt dan door naar Sydney als jullie daar echt heen willen.

Succes met de planning, hopelijk heb je wat aan de tips.

Groetjes
Reismeis
Reisexpert
» 31 dec 2012 08:19
Ik reageer even op dit stukje:
12 Vlucht Darwin/Cairns. Camper ophalen of eventueel overnachting
13 Hier al naar Daintree? Of is Cairns de moeite waard?
14 Cairns naar Daintree
15 Daytrip naar Daintree River
16 Van Daintree naar Atherton Tablelands
17 Atherton Tablelands, Waterfallcircuit (wellicht direct door naar Airlie Beach)
18 Rijden richting Airlie Beach, via Millaa Millaa watervallen/ (Mamu Rainforest Canopy Walkway lopen) naar Mission Beach?

Persoonlijk vind ik 5 dagen echt véél en véél te weinig om zowel Cairns, de Daintree en de Atherton Tablelands te ervaren. Je bent vooral aan het rijden, je aan het haasten, waardoor het in mijn ogen op deze manier niet de moeite waard is. En nogmaals, verkijk je niet op de tijd die je kwijt bent met het rijden. Je mag misschien wel 80 km/u, maar dit is lang niet altijd mogelijk.

Ik zou, als ik jou was, op dag 13 Cairns verkennen. Lekker rustig aan doen. Je weet nooit hoelaat je aankomt op dag 12, voor hetzelfde geld kom je 's avonds om 22.00 uur aan en persoonlijk zou ik de volgende dag echt niet vroeg willen vertrekken naar de Daintree. Cairns zelf is ook ontzettend leuk en heeft veel te bieden! Wil je ook het Great Barrier Reef bezoeken? Cairns is hiervoor een prima uitvalsbasis, maar voor een reeftrip heb je een hele dag nodig. Dit kun je inplannen, maar hoeft in principe niet want het weer (m.n. op zee) kan op het moment dat jullie er zijn niet geschikt zijn voor een reeftrip. Je gaat naar het Reef als er weinig wind staat en als dat de afgelopen dagen ook zo is geweest, anders is het water troebel en zie je helemaal niks. Heb je trouwens onze artikelen over Cairns en de directe omgeving van Cairns al gelezen? Hier vind je ook wat informatie over de Daintree.

Daintree: reken hiervoor zeker drie dagen. Een dag heen, een dag daar zijn en een dag terug. Let wel op dat je met je camper niet overal kunt komen, mocht je richting Cape Tribulation gaan. Vergeet ook Port Douglas niet.

De Atherton Tablelands heeft ook heel veel te bieden, maar alle bezienswaardigheden liggen verspreid over het hele gebied. Lees hier meer over de Atherton Tablelands.

De regio is trouwens prima te bezoeken in juni en juli. In Cairns ligt de temperatuur overdag rond de 25-30 graden en valt er weinig regen.

Succes in ieder geval met de voorbereidingen! Hopelijk heb je hier wat aan, maar doe uiteindelijk waar jij je prettig bij voelt! Ik sluit me trouwens aan bij Kims, wat Sydney betreft.
SvKaat
» 31 dec 2012 10:46
Hoi hoi,

Bedankt voor jullie snelle reacties! We willen Sydney wel heel graag bekijken, we hebben ons ticket ook geboekt naar Sydney en de terugreis via Brisbane.
Wellicht is het een optie om Byron Bay over te slaan en deze tijd te gebruiken om Daintree wat meer tijd te geven? Het reef willen we bezoeken bij de Whit Sundays. Daar kunnen we snorkelen o.i.d. Het lastige is dat je keuzes moet maken, hrr..

Wellicht hebben nog meer mensen tips ideeën?
SvKaat
» 31 dec 2012 13:59
Hebben jullie toevallig nog tips om te kijken waar ik nog tijd vandaan kan halen?
Ik heb nu zelf de volgende overwegingen:
- Byron Bay overslaan, dit is wat naar aanleiding van jullie reacties denk ik al wel zeker is. Ook omdat het hier dus toch wel vrij fris is. Dit scheelt al 3 dagen, deze kunnen we bij Daintree toevoegen. Dan missen wel het surfen, misschien is dat te overwegen.
- Daintree overslaan.. Wellicht zonde..
- Whit Sundays korter doen, 2 dagen en 1 nacht ipv 3 dagen en 2 nachten op een boot. We willen hier gaan snorkelen, of is Cairns een betere optie? (of Cairns én Whit Sundays)
- Fraser Island, Hervey Bay korter. Maar dit is ook zonde denken we ivm het spotten van de walvissen.
- Australian Zoo overslaan. Het lijkt ons leuk om de Australische dieren zoals de Koala te zien, ik las op de site ook dat je in Cairns ook een soort dierenpark hebt. Is dat aan te raden?

Groetjes, Sanne
Francine
Reisexpert
» 03 jan 2013 12:31
Hebben jullie alle vluchten al geboekt? De omweg Sydney-Darwin is inderdaad erg groot. Ik zou ook kiezen om aan te vliegen op Darwin en dan bijvoorbeeld terug te vliegen vanaf Sydney. Maar ja, als de vluchten al geboekt zijn...
Vier dagen om én Litchfield én Katherine én Kakadu te bekijken vind ik zelf te weinig. Dan zou ik me concentreren op Litchfield en Kakadu. Je kunt dit prima met eigen vervoer doen, maar ook tours zijn hier prima. Er zijn veel wisselende touroperators, dus je moet zelf even rondneuzen. Staar je niet blind op bijvoorbeeld de twin en jimjimfalls, want de kans is groot dat er geen water stroomt, dan zijn andere plekken mooier. Ik zou wel een tour kiezen die naar Ubirr gaat en waar een tocht over Yellow Water in zit. Dat is echt prachtig! Als het even kan, zou ik gewoon zelf een auto huren.
Darwin is best aardig, leuk stadje, maar als je in tijdnood zit, zou ik de stad zelf overslaan. Kijk op de dag van aankomst en/of vertrek en beetje rond. Datzelfde zou ik zelf ook voor Cairns en Brisbane laten gelden. Voor de steden hoef je niet naar Australië dan zou ik die tijd besteden aan meer tijd in het vrije veld! Dag 11 zou ik dus vastplakken aan Kakadu/Litchfield en dag 13 zou ik inderdaad alvast richting Daintree vertrekken (tenzij je wilt gaan snorkelen bij Cairns, wat ik wel aanraad).
Voor Mossman Gorge/Daintree/Cape Tribulation zou ik in elk geval drie dagen rekenen.
Voor de Atherton Tablelands ook zeker een dag of twee.
Hervey Bay inderdaad zeker een walvistour van minstens een halve dag nemen. Zeker in de tijd van het jaar dat je er zit. Zeer spectaculair. Verder minimaal twee dagen voor Fraser Island.
In het nationaal park bij Noosa heb je veel kans op in het wild levende koala's (naar mijn mening leuker dan in een dierentuin). Je kunt er een half dagje doorbrengen. Dan zou je evt. Australia Zoo kunnen overslaan. Best een mooie dierentuin, maar toch een dierentuin. Ik vind zelf in het wild levende beesten toch leuker! Australia Zoo zou ik overslaan als ik maar zo weinig tijd had.
rianneke
» 08 jan 2013 09:39
Sydney/Alice Springs/Darwin/Palm Grove/Cairns/Brisbane
Wij hebben onze 5 weekse reis laten uitstippelen door Australie.nl. Zij regelen ook de overnachtingen en de binnenlandse vluchten. Voor 5 weken met 2 personen ben je ong € 6500.00 kwijt. We hebben nog niet geboekt en willen graag informatie of dit allemaalhaalbaar is of dat je als een gek aan t rijden bent.
Je reis start met een vlucht van Amsterdam naar Sydney; een sfeervolle, trendy metropool met een vleugje Britse historie, Aziatische invloeden en een heersend ‘no-worries’ gevoel. Na aankomst slaap je in een Victoriaans hotel in een bruisend deel van het centrum. Wij slapen zelf graag in kleinschalige, gezellige accommodaties,vandaar dat we voor dit hotel gekozen hebben. Verken op eigen gelegenheid het centrum van de stad en neem daarna de veerboot naar Manly, langs het Opera House en de Harbour bridge. In Manly regelen wij fietsen voor je waarmee je langs de kustlijn rijdt en geniet van uitzichten op de Stille Oceaan, baaien van Victoria Bay en de stad.
Je vliegt vervolgens naar Alice Springs.
Camper reis Alice Springs - Darwin
Je haalt de camper op in Alice Springs en begint met je avontuur door de ruige
Outback. Rijd eerst richting het zuiden; op ongeveer 500 kilometer van Alice Springs liggen Ayers Rock en Kings Canyon. Ik raad je aan hier voldoende tijd in te plannen, omdat het natuurschoon hier heel bijzonder is. Wandel om Ayers Rock heen en sla
zeker de zonsopgang en -ondergang niet over. De rots verandert dan snel van kleur.Vervolgens rijd je door naar het noorden en kom je langs de nationale parken in de buurt van Darwin. Kakadu, Litchfield en Katherine hebben alle drie hun eigen kenmerken. Ga in Katherine kajakken tussen de diepe kloven door en kijk in Kakadu uit over de uitgestrekte regio Arnhemland. Je levert de camper weer in in Darwin.
In Darwin verblijf je in het centrum in een resort met zwembad omringd door
palmbomen. De kamers zijn wat aan de kleine kant, maar je hebt een koelkastje,
airconditioning en badkamer met douche en toilet.
In het Museum & Art Gallery of the Northern Territory (gratis toegang) kun je
Aboriginal kunst bewonderen en krijg je uitleg over krokodillen en andere dieren die in deze regio leven.Voor het diner raden wij restaurant Char aan, het ligt vlakbij en heeft naast vegetarische gerechten ook barramundi en krokodil op het menu.Je vliegt vervolgens naar Cairns.
Je wordt opgehaald bij je accommodatie en naar Palm Cove gebracht.Palm Cove paradijsje aan het strand
In Australië hoef je niet alleen actief te zijn. Met een goed boek en een drankje kun je je op het strand ook prima vermaken. Het gezellige en kleinschalige Palm Cove vonden wij er perfect geschikt voor. We regelen twee overnachtingen in een sfeervol resort op teenslipper-afstand van een langgerekt, wit strand. Erachter vind je een boulevard
met boetiekjes, bars en restaurants. Palm Cove ligt vlakbij Cairns, waarvandaan je
weer gemakkelijk doorvliegt. Wie naast luieren op het strand ook nog wat wil doen of zien, kan vanuit Palm Cove naar de Atherton Tablelands, een hoogvlakte ten
zuidwesten van Cairns.Je wordt opgehaald bij je accommodatie en naar Cairns gebracht.Camper reis Cairns - Brisbane
In Cairns haal je je camper op en begin je met het volgende onderdeel van je reis: een camperreis langs de oostkust. Onderweg passeer je de Whitsunday Islands. Maak een zeiltocht langs de eilanden met hun spierwitte stranden en neem een duik in het azuurblauwe water. Je kunt hier prachtig snorkelen en genieten van de kleurrijke onderwaterwereld. Vervolgens reis je door langs de oostkust en kom je aan bij Fraser
Island dat een bezoek zeker waard is. Je kunt hier alleen per 4WD rondrijden, dus ik raad je aan om hier een excursie te boeken. Op deze manier zie je in een of twee dagen alle hoogtepunten van het eiland. Je levert de camper weer in in Brisbane.
SvKaat
» 08 jan 2013 21:10
Hallo Rianneke,

Wij hebben precies hetzelfde laten doen door Australie.nl. Daar kwam ook hetzelfde advies uit.
Vandaar ook onze vraag op dit forum, als je het leest zie je ook de reacties van de anderen. Veel te veel km in te weinig tijd. Wij hebben er naar aanleiding van de reacties op het forum voor gekozen om vanuit Sydney naar Darwin te vliegen, daar wat te blijven voor Kakadu, Litchfield en Katherine en dan door naar Cairns. We denken nu dat we Daintree overslaan, een extra dag te plannen bij Darwin en de rest aan de Oostkust erbij te plakken. Wel erg balen dat we Daintree moeten overslaan maar we kregen dus het advies echt keuzes te maken. Baal er ook van maar anders doe je alles vlug vlug en dat is ook zonde..

Daarnaast hebben wij er ook voor gekozen om de vakantie zelf te regelen, we vonden 6500 euro te duur...
Gerelateerde onderwerpen
Sydney - Cairns - Alice Springs.
In 5 weken Melbourne - Alice Springs - Cairns - Sydney
Darwin naar Alice Springs
trein Adelaide -Alice-Springs-Darwin
van Darwin naar Alice springs
In totaal zijn er 0 gebruikers online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 0 gasten (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten