Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

Studeren als 30+ in Australie

stijnmalfait
» 03 jun 2013 23:21
Dag allemaal,
Na een lange reis van 7 maand door ZO Azie en Australie, ben ik verliefd geworden op het land Australie... Gezien mijn leeftijd (32 jaar), blijkt het niet echt makkelijk om het land binnen te geraken via de bestaande visa's. graag had ik hier in Belgie alles voorlopig stil gelegd voor 2-4 jaar en naar daar verhuisd om mij bezig te houden en te professionaliseren in mijn grote passie fotografie.
ik zou dus ene voltijdse fotografie opleiding willen volgen in Australie.
Is er iemand die hier ervaring mee heeft en mij wat meer informatie kan verschaffen die niet terug te vinden is op de immigratie website van de Australische overheid, want die is nogal onoverzichtelijk en heel vaag.
Dus concreet zoek ik:
Mensen die dit gedaan hebben of dit doen.
Mensen die mij raad kunnen geven met tips.
Adressen van instanties die mij kunnen helpen.
Andere websites waar ik met deze vragen terecht kan.
Hopend op een positief antwoord,
Stijn
Moira
Reisexpert
» 04 jun 2013 03:45
Waar je dus voor in aanmerking kunt komen is een studentenvisa.
Mijn advies zou zijn om te kijken waar die opleiding in Australie word gegeven en contact met de school opnemen om te kijken wat mogelijk is en wat de kosten zijn. De scholen zijn vaak zeer goed op de hoogte wat de regels zijn mbt tot immigratie.

Dit zal wel goed in de kosten gaan lopen. Als hetzelfde is als in Nieuw Zeeland betaal je voor een Bachelor degree zo'n 25.000 NZ dollar per jaar wat ongeveer 20.000 euro is. Dit is de prijs voor een internationale student.
Gerelateerde onderwerpen
studeren/werken in Australië
Werken reizen of studeren in Australië
Visum semester studeren Australie +2 maand reizen
Werken als verpleegkundige in Australië
werken als 'psychiatrisch' verpleegkundige in australie
In totaal zijn er 0 gebruikers online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 0 gasten (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten