stopover

Sjaak
Wereldreiziger
» 07 nov 2011 19:47
Hallo,

Ik heb een vraag: wie kan mij de werking van het "stopover" principe vertellen? Ik heb stopover.nl benaderd, maar krijg geen reactie.

Is het zo dat wanneer ik een lijn vlucht neem met een tussenstop bijv. in Dubai, dat ik dan voor hetzelfde geld kan uitstappen in Dubai en dan enkele dagen later de vlucht kan nemen?

Ik hoor het graag.

BVD!
Ad
Tikva
Reisexpert
» 07 nov 2011 20:05
Vaak kan dat wel maar je moet het even checken op de website van de luchtvaartmaatschappij. Zoek de optie multiply flights en dan kan je invoeren eerst vlucht naar dubai en dan vanaf dubai.

Met veel maatschappijen kost het dus niets extra (soms zelfs goedkoper) zo hebben we in het verleden in plaats van naar Muscat-Kathmandu gevlogen Muscat-Bahrein en 2 dagen laten Bahrein-Kathmandu wat nog goedkoper was ook. Of recent een lange stopover op de vlucht dusseldorf-manilla in Beiing, voor het zelfde geld zijn we in plaats van 18 uur 3 dagen in Beijing gebleven.

Het kan alleen niet altijd we hebben nu over een paar maanden bijvoorbeeld een stopover van 8 uur in Bucharest onderweg naar Amman. Leek ons wel leuk daar 1 of 2 dagen van te maken maar dan werd de vlucht opeens veel duurder.
WizardOfOss
Reisexpert
» 07 nov 2011 22:53
Heb vergelijkbare ervaringen, Bij een vlucht naar Hong Kong een overstap in Dubai voor dezelfde prijs omgezet naar een stopover, of eerder dit jaar naar Beijing een stopover in Hong Kong die inderdaad goedkoper was dan de directe vlucht.

Zover ik weet kan je alleen met Ebookers of op de sites van sommige airlines (waaronder Emirates) direct daarnaar zoeken, simpelweg door een zoekopdracht in meerdere etappes in te voeren. In andere gevallen zal waarschijnlijk moeten gaan bellen.
goedkoopvliegenclub
Reisexpert
» 08 nov 2011 00:54
Volgens mij is dit bij Emirates wel het geval en kan je een gratis stopover boeken. Gezien je voorbeeld neem ik aan dat je met Emirates wilt vliegen? Handigste is om dan te boeken op hun eigen site. Elke maatschappij heeft zijn eigen regels betreffende stopovers
Revolucion
Reisexpert
» 08 nov 2011 15:04
Gebaseerd op vluchten in 1 ticket.
Een stopover is dat je minimaal 24uur in een plaats blijft voordat je weer verder vliegt. (vaak met een overnachting)
Een stop is dat je maximaal 23u en 59 minuten in een plaats blijft voordat je verder vliegt (overstap bijvoorbeeld)

Een stopover mogen maken is afhankelijk van de maatschappij en het tarief dat je betaalt. Bij de laagste tarieven is het vaak niet mogelijk, of mag je maar 1 stopover maken en/of betaal je een toeslag (stopover surcharge). Bij duurdere tarieven mag het vaker wel of tegen een kleinere bijbetaling of meer stopovers. Bij de duurste tarieven zijn vaak ongelimiteerd aantal stopovers mogelijk.

Belangrijkste is dat je bij boeking aangeeft dat je een stopover wil maken!

Hopelijk is het een beetje duidelijk zo.
Sjaak
Wereldreiziger
» 08 nov 2011 19:13
Bedankt voor jullie reacties, kom er wel verder mee!
Ga er over na denken!

Cheers!
Ad
Gerelateerde onderwerpen
Hoe lang mag je bij een stopover in een land verblijven?
stopover thailand
vraag vlucht stopover Emirates
Stopover dubai
Duik Stopover
In totaal zijn er 0 gebruikers online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 0 gasten (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten