Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

Stage lopen in Australië!

Henrieke
» 29 mar 2011 16:52
hallo!
mijn plannen zijn om een half jaar stage te lopen in Australie. Nu las ik dat ik daarvoor een Occupational Trainee visa moet aanvragen. Maar weet iemand hoe lang het duurt voordat deze aanvraag rond is en ik naar Australie kan vertrekken om stage te lopen?
groetjes!
jdeheij
Reiziger
» 31 mar 2011 14:13
Ik ben ook hard bezig om mijn stage te regelen. Ik moet het het helaas ook via occupational trainee visa doen. Is working holiday visa niet mogelijk voor jou? Helaas kan ik hem niet meer aanvragen.
Maar ik heb van horen zeggen dat het occupational trainee visa toch wel een tijd duurt en dat je toch rekening moet houden met een halfjaar.
Henrieke
» 02 apr 2011 20:18
oei! dat zou ik dan al niet meer halen.
maar ik heb nog nooit een working holyday visa aangevraagd dus dat kan nog prima. maar daarmee zou ik dus wel een half jaar stage kunnen lopen?
jdeheij
Reiziger
» 02 apr 2011 21:06
oh working holiday visa is zo aangevraagd. Dat is geen enkel probleem daarmee kan je een jaar werken in australie dus ook stage lopen mits je niet ouder bent dan 30 jaar
Henrieke
» 04 apr 2011 09:35
ah dat is mooi! maar ik las dat je maar een half jaar voor dezelfde baas mag werken met een working holiday visa. Ik moet ONGEVEER een half jaar. dus dat zal er om spannen.. maar dat komt vast wel goed..
en "zo" betekent 2 weken of 2 maanden?...
bedankt trouwens voor je reacties.
hoe kom jij aan deze informatie?
jdeheij
Reiziger
» 04 apr 2011 10:39
Je working holiday visa had ik al binnen 2 weken binnen. Je kan dit gewoon online doen. Je krijgt dan een bevestiging en met die bevestiging moet je dan naar de immigration in perth of darwin. Ligt natuurlijk een beetje waar je aankomt. Hoeft niet op het vliegveld gedaan te worden.

Maar nog even een vraagje? Kon je makkelijk een stage vinden? Wat voor stage ga je lopen? Waar heb jij gezocht?
Henrieke
» 05 apr 2011 17:39
Ik heb via vrienden en kennissen een lijntje. Maar het is nog niet eens helemaal zeker of ik nu een stage plek heb. Het is niet zo makkelijk.
maargoed, waar een wil is is een weg dus ik geef de hoop nog niet op.
jdeheij
Reiziger
» 05 apr 2011 17:42
Inderdaad zo ben ik ook inderdaad. Gewoon door blijven gaan.
Henrieke
» 05 apr 2011 17:53
precies. maar goed om te horen dat de working holyde visa binnen kort termijn geregeld kan worden!
Susannedebruin
Vakantieganger
» 07 apr 2011 14:35
Hi,
Je kunt ook stage lopen op het Work & Holiday visum als je dit nog niet hebt gehad.
Een stage via het trainee visum is vaak heel lastig en ook voor bedrijven een klus om aan te vragen.
Succes!
Susanne,
Abroad Internships,
Liza!
Wereldreiziger
» 14 apr 2011 19:47
Hee,
Ik weet niet hoe lang die andere visums duren, maar ik had al na 1 dag goedkeuring voor mijn studentenvisum!:P
Succes!
Susannedebruin
Vakantieganger
» 20 apr 2011 14:41
Meestal gaat dit inderdaad heel snel!

Wanneer het een Work & Holiday of studentenvisum is kan het binnen 2 weken zeker rondkomen.

Een trainee visum duurt wel langer, soms zo'n 2 maanden, maar dit vraagt bijna niemand aan.

Succes!
Gerelateerde onderwerpen
Stage lopen Australië welk visum nodig?
Stage lopen wanneer je al een WHV visum hebt gebruikt
Visa 2e stage in Australië
10 maanden stage Australie
Stage Australië, welk visum?
In totaal zijn er 0 gebruikers online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 0 gasten (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten