Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

Stage aussie, verblijf bij familie, welk visum?

Chantallie
» 15 feb 2012 19:18
Hallo!

Ik heb in de planning liggen om binnenkort 3-6 maanden (liefst 6 maanden) naar Australië te gaan om stage te lopen voor mijn MBO opleiding. Terwijl ik dit doe, kan ik verblijven bij mijn neef en/of tante in Wollongong.

Nu lees ik op internet dat het 't beste is om een WHV aan te vragen, en dit lijkt mij ook het handigst, zodat ik in geval van een vrijwillige stage ook een bijbaantje kan nemen en wat bijverdien om uit te gaan etc.

Nu kan ik de kosten voor een WHV best dragen, maar ik lees ook dat je aan moet kunnen tonen dat je €3200,- op je rekening hebt staan. Dit wordt voor mij wel een probleem. Mijn ouders kunnen dit helaas ook niet voor mij bekostigen.

Is het altijd zo dat je dit bedrag op je rekening moet staan? Is er in mijn geval misschien een uitzondering mogelijk aangezien ik al onderdak & verzorging krijg van mijn familie, stufi krijg en dus in die zin niet voor mezelf hoef te zorgen die maanden?

Hopelijk weet iemand hier meer vanaf, ben al uren aan het researchen op internet maar ik kom er niet uit!!

Alvast bedankt!

Chantal
Erik
Site Admin
» 16 feb 2012 08:36
Hoewel ze het bedrag niet voor niets vragen kun je met wat truukjes toch aantonen dat je dit bedrag hebt. Vlak voor je vertrek zorg je dat je geld van iemand leent, een paar dagen op je rekening laat staan, printje maakt (of laat maken door de bank) en het geld weer terug stort. Er wordt volgens mij niet zo vaak omgevraagd, maar je kunt het maar hebben.

Persoonlijk zou ik er wel voor zorgen dat je zoveel mogelijk geld meeneemt naar Australië zodat je ook wanneer het even tegenzit (wat inkomsten betreft) toch gewoon voor jezelf kunt zorgen. Want hoe ga je anders b.v. thuis komen (ook al heb je een retour ticket) als dat plotseling zou moeten en jij en je ouders het geld niet hebben?
Chantallie
» 16 feb 2012 11:34
Hallo Erik,

Bedankt voor je reactie ten eerste. Helaas heb ik niemand in mijn nabije omgeving die even €3200,- aan mij wil lenen, dus vandaar het probleem ook..

Contact met mijn ouders heb ik al jaren niet meer, dus in die zin ben ik altijd op mijn eigen zelfstandigheid aangewezen.

Gezien ik bij familie kan verblijven, is de kans erg klein dat ik ineens op mezelf aangewezen ben en mocht er iets gebeuren dan staan zij natuurlijk altijd garant. Daarnaast houd ik +- € 600,- per maand over aan studiefinanciering om wat dingen voor mezelf te doen en neem ik wat extra spaargeld mee (maar dus geen €3200,-).

Maar in ieder geval bedankt voor de tip! :)
coen87
Vakantieganger
» 17 feb 2012 16:05
Het is niet zo dat bij iedereen word gecontroleerd of je dit bedrag op je bankrekening hebt staan.
Mocht er bij de Australische douane twijfel zijn over de reden van je bezoek naar Australie, zoals illigaal werk dan zou het kunnen dat er gevraagt word aan te tonen dat je dit bedrag hebt.
Het is gewoon een zekerheid dat je niet op straat beland mocht je geen werk kunnen vinden.
Gerelateerde onderwerpen
Stage Australië, welk visum?
Welk visum voor stage Australië
Stage lopen Australië welk visum nodig?
welk visum
Stage Australia visum
In totaal zijn er 0 gebruikers online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 0 gasten (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten