Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

Stad of Boerderij in Australië?

iggimee
» 28 nov 2015 20:24
Heey allemaal,

ik wil eind 2016 naar Australië om daar te wonen en werken. Hier ben ik pas over uit, dus ik moet nog van alles uitzoeken. Nu zie ik dat er mensen naar het platteland gaan om daar te werken op boerderijen en ik zie dat mensen werk zoeken in de grote steden. Ik wil zoveel mogelijk ervaringen op doen en ik vraag mij af wat als leerzamer wordt gezien? Op een boerderij werken lijkt mij geweldig, maar het is hard werken en je hebt weinig vrije tijd...
Ook heb ik gehoord dat het erg duur is om rond te trekken in steden. Is het mogelijk om ergens in een stad te werken en daarvan rond te komen?
Verder las ik ook dat bepaalde group travels taalcursussen aanbieden. Hier zou ik mij ook graag voor willen aanmelden, maar ik ben bang dat ik dan geen tijd heb om te werken en dus weer niet kan rondkomen. Heeft iemand hier ervaringen mee?
Ten slotte vraag ik mij af of het handig is om mij aan te melden voor zo een groepsreis, omdat zij in het begin van alles voor je regelen. Ik zou het liefst iemand willen vinden die ook mee wil reizen, maar als er niemand is, twijfel ik dus om mij aan te melden voor een groep om daarna vervolgens mijn eigen weg te gaan. Helemaal alleen reizen lijkt mij eerlijk gezegd niets.

Sorry voor mijn warrige post :9 maar dat komt omdat ik nu zoveel informatie vind en alles nog even op een rijtje moet zetten. Ik ben wel echt super enthousiast en heb er echt zin in! :)

Toedels!
Kims
Reisexpert
» 30 nov 2015 05:38
Hi,

Voor al je vragen geldt eigenlijk dat het allemaal heel persoonlijk is. Ligt er helemaal aan wat je wil gaan doen, wat je wil leren, wat je verwacht, hoe je leeft, wat je uitgeeft, wat voor werk je gaat doen etc etc. Ik raad je aan om op dit forum de posts te lezen. Er zijn veel vergelijkbare vragen gesteld over leefkosten, werk en reizen. Ook kun je kijken op: https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/australie/ voor meer specifieke info.

Over het algemeen ontmoet je makkelijk andere backpackers als je in hostels verblijft en zo vindt je mensen om mee te reizen. Alleen hoef je absoluut niet te zijn. En een bankrekening/tax file number zijn ook makkelijk zelf te regelen, zie de link naar de info over Australie.

Succes met de planning!
Erik
Site Admin
» 30 nov 2015 09:35
Het ligt er een beetje aan aan hoe goed je taal niveau op dit moment is. Zodra je in Australië bent en iedereen praat Engels leer je iedere dag wel een aantal nieuwe woorden en zinnen. Hiervoor is het wel handig om een bepaalde basis van de Engelse taal te hebben.

Je kunt kijken naar WWOOF waarbij je voor kost en inwoning kunt werken op een boerderij. Je werkt dus een deel van de dag en de rest heb je vrij om zelf te bepalen wat je gaat doen. Misschien is dat een mooie combinatie tussen werken en geld besparen? In de stad verdien je over het algemeen wat meer, maar geef je ook meer uit. De kunst is om zo goedkoop mogelijk te leven en dat wat je verdiend ook direct te sparen. Wanneer je in een plek zit waar verder niets te doen is gaat sparen gemakkelijker dan wanneer je in een stad met je nieuwe vrienden wat gaat drinken. Het een is ook gezelliger dan het andere.

Wel of geen groepsreis hangt af van je budget en hoe fijn je het fijn om een organisatie achter je te hebben. Een organisatie regelt dingen voor je maar je betaalt hier ook een bepaalde prijs voor. Zoek je zelf alles uit dan kost dit wat meer tijd, maar kun je ook vaak meer besparen. Het is gemakkelijk te doen en op deze site staat bijna alles wat je nodig hebt. Kun je iets niet vinden dan kun je het hier ook altijd vragen of even de zoekfunctie gebruiken. Bijna alles is wel eens gevraagd en beantwoord :)

Je reist niet snel helemaal alleen. Zodra je een tour gaat doen dan ontmoet je al nieuwe mensen. Ook de keuze van je accommodatie kan bepalend zijn voor het al dan niet vinden van mensen. Als voorbeeld: In een hotel zal je minder mensen vinden dan in een hostel. Kijk naar wat voor hostels populair zijn en ga daar naar toe om mensen te ontmoeten. Wil je even wat rust dan zoek je juist andere plekken om te overnachten.
Gerelateerde onderwerpen
Vliegticket Indonesie-Australie, Australie-Amsterdam
Australie - Fiji - Australie Visum?
Visa Australië, NZ, Australië
3G in Australië
1 jaar Australie
In totaal zijn er 0 gebruikers online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 0 gasten (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten