Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

Sri Lanka met mijn vrouw - eerste keer in Azie

MarkVaughanShaw
» 30 sep 2017 10:38
Hallo allemaal,

Ik wil volgende jaar met mijn vrouw naar Sri Lanka reizen. Ik heb vijftien jaar of zo geleden voor drie maanden in SL gewoond maar voor mijn vrouw zou het de eerste bezoek aan Azie zijn.

Ik heb zo veele mooie herinneringen van deze prachtige en interessante eiland maar ik veronderstel dat het nu heel anders is. Mijn vrouw maakt zich zorgen over de reis (tot nu reisde zij alleen in Europa en Amerika) en ik wil dat onze reis zo angenaam en rustig als mogelijk is!

Ik zou heel dankbaar zijn voor opmerkingen en suggesties op de volgende vragen:
- mooie hotels in Kandy (liefst met zwembad)
- waar we goed in SL vogelobservatie kunnen doen
- de mooiste, rustigste strande van SL
- waar wij in Colombo het traditioneel eten van SL kunnen genieten

Groetjes!

Mark
Jenny
Reisexpert
» 01 okt 2017 17:45
Ik was afgelopen zomer voor het eerst in Sri Lanka. Ik kan niet al je vragen beantwoorden, maar ik kan je wel een stukje op weg helpen.

- In Kandy sliep ik in Cirute Talwatte, een kleinschalig hotel net buiten het centrum. Het had 5 kamers, een zwembad en uitzicht over dagoba's en palmbomen. Erg mooi!

- In de Lagune bij Negombo en bij de kleine meertjes bij Anuhadrapura heb ik veel verschillende vogels gezien, inclusief een ijsvogel! Ik ben geen echte vogelaar, misschien weet iemand anders betere plekken.

- Ik heb niet zo veel stranden bezocht in Sri Lanka. Ik vond de stranden van Jaffna mooi en rustig, voor op Delft. (Sommigen zeggen dat de stranden in het zuiden mooier zijn, maar die zijn ook drukker.)

Bij deze nog wat tips:
https://www.ikreis.net/p-788/12-tips-voor-sri-lanka
Gerelateerde onderwerpen
Sri Lanka alleen reizen als vrouw
Rondreizen als vrouw alleen in Sri Lanka
Sri Lanka met een baby?
Sri Lanka combineren met de Malediven of niet?
Privé reizen met bus of auto, hoe doe ik dat in Sri Lanka?
In totaal zijn er 0 gebruikers online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 0 gasten (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten