Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

Spaceships australie??

ingevos
» 16 jan 2010 18:48
Mijn vriend en ik zijn van plan om 3 maanden in Australie te gaan rondtrekken. nu zijn we op zoek naar een leuk en goedkoop vervoermiddel. Er zijn natuurlijk vele opties zoals:

* een camper huren (of kopen)
* Logeren in hostels en reizen per trein of bus
* of...
... vandaag waren we bij de vakantiebeurs en daar raadden ze ons een spaceship aan (http://www.spaceshipsrentals.com.au) aan. Dit houdt een Toyota previa met een twee persoonsbed, kookgerei en koelkast in.

Heeft iemand van jullie hier ervaring mee? Of hebben jullie een goede tip voor ons? Alles is welkom, voorbereiding blijft moeilijk vind ik!

Alvast bedankt!
bolletjeom
Reisexpert
» 17 jan 2010 11:28
ik heb ze zien rijden toen we daar waren en was dan altijd blij met mijn Wicked kampeerbusje.
Toen...geen idee hoe het nu is...zat er zo goed als geen verschil in de huurprijs terwijl je in een busje meer ruimte hebt
Nanneke
Reisexpert
» 17 jan 2010 11:52
Ik ken ze vanuit Nieuw Zeeland. Het is van dezelfde organisatie als de Stray bussen zijn. Dat (die bussen) was op zich allemaal goed geregeld. Een vriendin van mij is nu in NZ en zij hebben toch voor een camper gekozen. Volgens mij ook vanwege het ruimte-aspec waar Bolletjeom het over heeft.
dannydekoning
Reiziger
» 17 jan 2010 13:27
Wij hebben in australie met een "van" van travelers autobarn de east coast afgereden. De outback tot aan sydney met een Wicked campervan. De "van" van travelers is comfortabel en lekker ruim. Het enige nadeel is dat je electriciteit nodig hebt (koelkast). Dus moet je vaak op een camping staan om deze op te laden. Dit kost voor twee personen meestal rond de 16 euro per nacht. Terwijl je met een wicked dit probleem niet hebt en je de optie hebt om wild te gaan camperen. Scheelt erg veel geld en zo kom je in contact met vele andere backpackers. Maar de wicked "vans" zijn niet al te beste auto's. De meeste zijn al 100 keer door heel australie gereden waardoor deze afgetrapt zijn. Wij hadden last van de geur van benzine als we het raam open hadden. Tja als je airco dan ook kapot is moet je toch iets van verkoeling hebben. Dus kiezen of stoned worden van de benzine dampen of het zweet voelen op plaatsen waar de zon niet schijnt. Al met al hebben we een mooie tijd gehad met de wicked campervan. Misschien waren we wat verwent doordat we eerst de campervan van travelers hebben gehad. Ik kan je niet zoveel vertellen over de spaceships. Heb ze gezien en op het eerste oog vond ik ze niet al te comfortabel. In ieder geval als je een auto gehuurd hebt en je gaat hem ophalen check check check of alles er in zit. Goede kussens bijvoorbeeld errugggggggggggggg belangrijk.

Misschien eens leuk om te kijken een compilatie filmpje van onze reis door de outback tot sydeny
http://www.youtube.com/watch?v=ysb2OU4AWVo
dannydekoning
Reiziger
» 17 jan 2010 13:31
oja als je naar New zealand gaat. En je wilt daar iets huren. GA DAN VOOR DE ESCAPE "VANS". Fantastisch busjes. Nieuw, zien er gelikt uit, veel ruimte, geen electriciteit, en de service van die gasten is uitstekend. Wij kregen zelfd geld terug omdat we de "van" voor twee maanden hadden gehuurd. Wij besloten om twee weken eerder weg te gaan naar thailand. Toen hebben we een smoes verzonnen over familie problemen. Hebben we nog geld terug gehad ook! Wat wil je nog meer
dannydekoning
Reiziger
» 17 jan 2010 13:50
Deze is ook leuk om te bekijken.

Eerste keer links rijden in sydney!! Dit was the van van travelers autobarn

http://www.youtube.com/watch?v=SuxIXY27WJQ
sjaantje
Reiziger
» 17 jan 2010 14:00
Spaceships zijn mooie nieuwe auto's, alleen idd met heel weinig ruimte! Stel je voor dat je een paar dagen (of weken...) regen hebt dan wordt je echt niet blij. Zal altijd voor een klein campertje kiezen en in jullie geval proberen er eentje te kopen. Veel economischer!
Will
Reisexpert
» 17 jan 2010 14:15
Heel leuke filmpjes :D
bolletjeom
Reisexpert
» 17 jan 2010 19:15
zat eens op hun site te kijken en dan zie je continue de klep openstaan. Alsof het bijna noodzakelijk is om die open te hebben om gestrekt te kunnen liggen. En ook met dat tent ding lijkt me dat niet ideaal
We hebben nachten gehad in Australië dat het echt heel koud was. Een afgesloten auto heeft dan voordelen. Bij wild kamperen voelde ik me ook wel lekker veilig in mijn volledig afgesloten busje. Geen idioot die makkelijk bij ons kon komen. En....met zo'n tentje aan de buitenkant komt geluid ook makkelijk naar binnen. Lig je toch meer in een tent dan in een auto. Op sommige feestcampings zou ik dat liever niet hebben (of op wildkampeerplekken langs een weg)
Gerelateerde onderwerpen
Vliegticket Indonesie-Australie, Australie-Amsterdam
Australie - Fiji - Australie Visum?
Visa Australië, NZ, Australië
3G in Australië
4 maanden Australië
In totaal zijn er 0 gebruikers online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 0 gasten (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten