Spaans leren in Midden/Zuid Amerika

Liza!
Wereldreiziger
» 20 aug 2013 21:04
Hee reizigers,

Heeft iemand ervaring met een cursus Spaans in Midden of Zuid Amerika? Hoeveel kan ik in 2 weken tijd leren en wat kost het? Ik las op het forum al lagere prijzen dan op het internet...En verblijven bij een gastgezin of andere accomodatie?

Ik zoek een plek zonder een te erg accent, waar een mooi strand is en het lekker warm is rond dec/jan. *O* Ik houd van snorkelen en ik ben juist niet zo van het surfen. Ik dacht zelf aan Costa Rica, of hebben jullie tips?

Groetjes Liza
Tikva
Reisexpert
» 24 aug 2013 08:37
In twee weken (peru) kan je best veel leren. Hangt ook van je talenknobbel af. Ik ben zelf niet goed met talen maar kon na twee weken prima rondreizen (accommodatie regelen, tickets boeken, afdingen etc) en ook echt gesprekken voeren met locals over bijvoorbeeld hun familie, werk of politiek in de tegenwoordige tijd. Ik heb een paar jaar later nog een keer een week (nicaragua) spaanse les gehad met mijn man. Hij heeft wel een talenknobbel en pakte de grammatica zoals verleden en toekomende tijd veel sneller op. Beide keren in een gastgezin zou dat echt aanraden, je leert de taal veel sneller en ziet het land ook op een andere manier. Vond het ook erg gezellig..

Prijzen verschillen per land maar ter plekke regelen is altijd goedkoper en ook handig omdat je dan ziet waar je terecht komt. Als je snorkelen en strand wil dan zou ik denken aan Panama of Mexico. Costa Rica kan ook maar dan zou ik voor de prijs eerder voor Panama gaan, denk ook dat je daar meer aan je spaans hebt.
brambel
» 21 nov 2013 10:53
Ja Spaans leren in Costa Rica en in Peru is leuk. Peru waarschijnlijk veel goedkoper in termen van wat je betaalt als je er woont (Lima en Cusco zijn goede opties, Cusco is wel kouder en hoger). Costa Rica is leuk om te surfen en voor jungle. Zie hier een link met een vergelijking van bestemmingen:

http://www.surfhostel.net/2013/05/01/so ... ng-part-i/

Gerelateerde onderwerpen

In totaal zijn er 0 gebruikers online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 0 gasten (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten