Solo roadtrip van 3 weken

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Plaats reactie
Svero

Bericht door Svero » 29 mar 2018 21:35

Hallo medereizigers!

Ik ben mijn volgende solotrip voor de komende zomer aan het plannen. Ik heb enkele landen in gedachten: Oostenrijk, Hongarije, Kroatië en Slovenië, met Innsbruck als startpunt. Dit wil ik waarschijnlijk in ongeveer 3 weken gaan doen. Nu zit ik wel twijfelen of ik dit met een auto of de trein wil doen. En als ik de auto pak, of dit dan het beste een gehuurde of een (oude) gekochte auto kan zijn. Afgelopen zomer heb ik ook met een gehuurde auto een kleine solo roadtrip gemaakt naar Denemarken en Zweden, en dit is mij zeer goed bevallen. Hebben jullie tips om zo goedkoop mogelijk met de auto te kunnen?

Bij voorbaat dank! :)
Ad

Bericht door Ad »

Erik
Site Admin

Bericht door Erik » 03 apr 2018 09:31

Hé Svero, ik weet niet hoe oud dat je bent, maar op basis van de foto schat ik in dat het jonger dan 25 zal zijn. Deze leeftijdsgrens is belangrijk omdat het huren van een auto jonger dan deze leeftijd meestal duurder is dan daarboven. Ook kun je tot ongeveer die leeftijd goedkoper aan treintickets komen waardoor je relatief veel geld kunt besparen. Mocht je een auto hebben dan is dat misschien de goedkoopste optie, maar het is natuurlijk wel lastiger om met andere mensen in contact te komen (dan wanneer je met de trein reist). Voordeel is dat je op meer plekken kunt komen waar geen OV is.

Wanneer je besluit om met de auto te gaan zou ik er voor zorgen dat je een auto hebt die in redelijk goede staat is. Ook is het handig om bij de ANWB de Europa service af te nemen zodat als je een keer met pech komt te staan ook snel en goed geholpen wordt. Een auto kopen voor (slechts) drie weken lijkt mij niet de moeite. Je moet dan best veel regelen zoals een verzekering, onderhoud en andere zaken en daarna de auto weer in verkoop zetten. Er komt meer bij kijken dan je denkt en het kost uiteindelijk ook gewoon geld.
Ad

Bericht door Ad »

Plaats reactie