Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

Social work Australië

wherearewe
» 15 feb 2012 18:37
Binnenkort kan mijn vriend via het bedrijf waar hij werkzaam is, in Australië gaan werken. Eerst Perth en dan naar Darwin. Uiteraard ga ik met hem mee. Het liefst doe ik werk waarvoor ik ben opgeleid. Ik werk een aantal jaar met psychiatrische patiënten en heb de bachelor of social work afgerond.

Nu is mijn vraag hebben jullie enig idee wat er zowel in perth als darwin voor werk te doen is voor een social worker?

Groetjes Jep.
Moira
Reisexpert
» 15 feb 2012 20:39
Hallo,

Ja er is een groot tekort aan Social Workers. Het is alleen zo dat je moet gaan uitzoeken of je wel zo aan het werkt kunt. Ik heb deze website voor je gevonden waar je waarschijnlijk meer info kunt vinden. http://www.aasw.asn.au/
De website wil op dit moment het niet doen. Hij ligt plat maar daar kun je vast vinden wat de regels zijn.
Kims
Reisexpert
» 15 feb 2012 21:11
Hi,

Er is inderdaad veel werk voor social workers. Ze werken voornamelijk in 'community mental health teams', niet zo zeer op psychiatrische afdelingen. Soms ook in crisisteams. Ook werken social workers bij organisaties zoals het Rode Kruis etc.

Staten hebben zelf websites waar de banen op worden geadverteerd.
Voor WA:http://www.health.wa.gov.au/home/
Voor NT: http://www.health.nt.gov.au/

Dit zijn ook goede sites waarop veel banen staan per staat:
http://www.jobseeker.com.au
of
http://www.mycareer.com.au