Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

sociaal verpleegkundige: gekend en jobmogelijkheden in OZ

fil35desmet
» 17 dec 2012 21:27
Hallo,

Ik heb al veel lopen rondsnuffelen op dit forum en heb me nu eindelijk aangemeld.
Wij denken eraan om ook de grote stap te zetten, maar zijn er eerlijk gezegd nog niet helemaal uit. Daarom had ik nog een paar concrete en praktsiche vragen willen stellen.
Ik ben in 2001 afgestudeerd als verpleegkundige (optie sociale). Dat betekent dat ik een bachelor heb, dat ik zogezegd in een ziekenhuis mag werken, maar ik ben meer thuis als 'social worker'. Sinds mijn studies heb ik niet meer in een ziekenhuis gewerkt dus ik mis wel een beetje de praktijkervaring gezien er zoveel ook verandert. Kennen ze dat diploma uberhaupt wel in Australie? Hoe leg ik dat uit? Ik kan daar niets van vinden op het internet en vrees dat ik zo tussen 2 beroepen door val... wat is jullie mening als ervaringsdeskundige? Wat zouden jullie aanraden?

Dank je!!
Kims
Reisexpert
» 18 dec 2012 05:51
Hi,

Ik ben inderdaad het concept "sociaal verpleegkundige" hier nog niet tegengekomen. Wel dat verpleegkundigen vergelijkbaar werk doen maar niet onder die naam.

Voor duidelijkheid en uitleg, neem contact op met de AHPRA (http://www.ahpra.gov.au) of ook wel de Nursing Board genaamd. Zij kunnen je verder helpen en hopelijk inzicht verschaffen.