Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

sociaal verpleegkundige: gekend en jobmogelijkheden in OZ

fil35desmet
» 17 dec 2012 21:27
Hallo,

Ik heb al veel lopen rondsnuffelen op dit forum en heb me nu eindelijk aangemeld.
Wij denken eraan om ook de grote stap te zetten, maar zijn er eerlijk gezegd nog niet helemaal uit. Daarom had ik nog een paar concrete en praktsiche vragen willen stellen.
Ik ben in 2001 afgestudeerd als verpleegkundige (optie sociale). Dat betekent dat ik een bachelor heb, dat ik zogezegd in een ziekenhuis mag werken, maar ik ben meer thuis als 'social worker'. Sinds mijn studies heb ik niet meer in een ziekenhuis gewerkt dus ik mis wel een beetje de praktijkervaring gezien er zoveel ook verandert. Kennen ze dat diploma uberhaupt wel in Australie? Hoe leg ik dat uit? Ik kan daar niets van vinden op het internet en vrees dat ik zo tussen 2 beroepen door val... wat is jullie mening als ervaringsdeskundige? Wat zouden jullie aanraden?

Dank je!!
Kims
Reisexpert
» 18 dec 2012 05:51
Hi,

Ik ben inderdaad het concept "sociaal verpleegkundige" hier nog niet tegengekomen. Wel dat verpleegkundigen vergelijkbaar werk doen maar niet onder die naam.

Voor duidelijkheid en uitleg, neem contact op met de AHPRA (http://www.ahpra.gov.au) of ook wel de Nursing Board genaamd. Zij kunnen je verder helpen en hopelijk inzicht verschaffen.

Mocht je je willen registreren als verpleegkundige, hou dan rekening met enorm veel bureaucratie, papierwerk en minimale kosten van zo'n 2000 euro. Het duurt gemiddeld een jaar voor het hele proces en dat is als alles goed gaat en loopt. Eventueel kunnen ze eisen dat je een erg dure "bridging course" van 3 maanden fulltime moet doen voor je geregistreerd bent. Zo'n "bridging course" stoomt je dan zogenaamd klaar om te kunnen werken in het Australische systeem... Volgens mij is het meer geldklopperij, maar goed... Dit is helaas zeker een mogelijkheid omdat je geen praktijkervaring hebt in een medische setting.

Als alternatief kun je hier ook aan de slag in een andere setting maar dan niet als verpleegkundige, bijvoorbeeld meer als sociaal werk/Drugs & Alcohol Team/etc. Dit verdient wel minder zonder je erkende beroep.

Succes ermee!
Gerelateerde onderwerpen
Verpleegkundige Sydney werken
Verpleegkundige naar Australië
Werken als verpleegkundige in Australië
werken als 'psychiatrisch' verpleegkundige in australie
In totaal zijn er 0 gebruikers online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 0 gasten (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten