Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

Shuttle service hostels YHA & Brisbane festival

Daan
Wereldreiziger
» 29 jun 2012 22:37
Beste allemaal,

Op 16 september is het zover en vliegen wij naar Sydney, waar onze 5-weekse reis Australië begint. Wij hebben onze tickets geboekt, er staat in Brisbane een campertje klaar en in Melbourne een huurauto. Verder willen we (mede op aller advies van dit forum en ervaren reizigers) alles z'n beloop laten gaan Down Under. Dit betekent ook dat we ter plekke kunnen bekijken waar en hoe we slapen.

Tussen Brisbane en Cairns reizen we 2,5 week met een camper. Maar op een aantal plaatsen (o.a. Brisbane, Melbourne e.o) willen we in hostels overnachten. Op de website van YHA lees ik dat het vaak mogelijk is gebruik te maken van een shuttle service. Ik heb echter geen idee op welke manier je dit aan kunt geven. Wellicht zijn er mensen die hier op basis van ervaringen meer over kunnen vertellen.

Een tweede vraag betreft het overnachten in Brisbane tijdens het Brisbane festival in september. Als wij daar aankomen, is het festival in volle gang. Ik vraag mij daarom af of het vanwege de drukte nodig is wel vooraf een hostel te reserveren.

Wij zijn benieuwd naar jullie reacties. Bedankt alvast!
Erik
Site Admin
» 02 jul 2012 10:27
Ik heb geen ervaring met het festival, maar zou je sowieso aanraden om te reserveren wanneer er wat groots te doen is. De kans is namelijk vrij groot dat er weinig of geen kamers meer zijn. Op dat moment zoeken naar een overnachtingsplek kan frustrerend zijn. Je kunt altijd een paar nachten vastleggen en van daaruit verder kijken.

Voor de shuttle service geef je meestal vooraf aan dat je in het hostel verblijft. Zij pikken je dan op bepaalde plaatsen op. Waarschijnlijk ben je niet de enige waardoor ze dit kunnen doen.
Gerelateerde onderwerpen
Brandende vraag over visum Australië & hostel Brisbane!
VIP kaart of YHA kortingskaart aanschaffen?
RSA Responsible Service of Alcohol
Brisbane in december
Melbourne of Brisbane?
In totaal zijn er 0 gebruikers online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 0 gasten (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten