Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

Second year visa als eerste jaar al verlopen is. HULP!

Lostinparadise
» 04 jan 2017 15:38
Lieve mede reizigers,

Ik hoop heel erg dat iemand mij met dit probleem kan helpen. Ik ben in juli 2014 vertrokken op een reis van 10 maanden. In de laatste 10 maanden heb ik 6 maanden in Sydney gewoond. In mei 2015 ben ik terug gekeerd naar Nederland terwijl ik nog tot december 2015 op m'n Working Holiday Visa had. Nu zou ik heel graag terug willen naar Sydney, voor een jaar of misschien wel voorgoed. Ik heb onwijs heimwee en voel mij niet thuis in Nederland. Wat zijn nu mijn opties? Is het mogelijk een second year aan te vragen zonder dat ik farm work heb gedaan in mijn eerste working holiday jaar? Ik zat ook te denken aan een student visa... Ben echt wanhopig, heb onwijs veel spijt dat ik ben terug gekeerd naar Nederland.

Ik hoor het graag!!

Liefs,
Sas
Travelator
Reisexpert
» 04 jan 2017 16:14
Hoi Sas,

Ik las je bericht en omdat ik je even een hart onder de riem wilde steken, ben ik even gaan zoeken naar oude berichtjes van je.
Toen zag ik dat je vaker kampt met heimwee, ook omgekeerd, naar Nederland toen je in Australië zat, en dat je daarom destijds bent teruggekeerd.
Daardoor vroeg ik me af of je gevoel van "iets missen" wel echt met je omgeving te maken heeft...
Ik ben geen psycholoog en dat is ook niet de bedoeling van dit forum, maar -zonder jouw gevoel te willen bagatelliseren- het klinkt mij in de oren alsof de onrust in je binnenste zit en dat het meer met jezelf te maken heeft dan met de externe omstandigheden.
Misschien is het nuttig om eerst eens goed te kijken waar dit gevoel steeds vandaan komt en of het wel écht ligt aan de plek waar je je op dat moment bevindt. Het gras lijkt makkelijk altijd groener...
Hoe dan ook, heel veel sterkte ermee! Ik hoop dat je eruit komt :Y
Kims
Reisexpert
» 05 jan 2017 01:00
Hi,

Denk dat er zeker waarheid zit in Siem's woorden, maar ik snap ook je heimwee naar Australië :-)

Je kan geen aanspraak meer maken op een 2e WHV omdat je niet aan de strenge voorwaarden voldoet helaas.

Er zijn opties voor een 3, 6 en 12 maanden toeristenvisum maar dan mag je natuurlijk niet werken.

Een studentenvisum is misschien een mogelijkheid maar hou er rekening mee dat studeren als buitenlandse student ontzettend duur is...

Succes ermee!
Gerelateerde onderwerpen
Second year visa Australië
Second Year Working Holiday Visa
Second Year Work and Holiday Visa
Oz visum als je 17 jaar bent?
2e Jaar visa - land verlaten? boetes
In totaal zijn er 0 gebruikers online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 0 gasten (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten