Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

Second holiday visum

Mir M
» 22 jul 2011 16:06
Hoi lezers,
In 2002 ben ik 3 1/2 maand naar Australie geweest met een Work and Holiday visum. Ik heb toen maar een paar dagen gewerkt door omstandigheden. Ik zou nu heel graag terug willen naar Australie voor een jaar of langer. Helaas heb ik dus geen recht op een tweede Work and Holiday visum. Hebben jullie nog tips op welk ander visum ik wel voor minimaal een jaar zou kunnen gaan en ook zou kunnen werken? Hoor het graag :)!
Thanks alvast.
Carla
Vakantieganger
» 03 aug 2011 04:49
Hoi Mir M,

Een tweede holiday visum zit er dus waarschijnlijk niet in...:( Voor zover ik weet zijn er een paar opties:
- studentenvisum > helaas erg duur en je mag maar beperkt aan de slag
- skilled labour > als je in de beroepsgroep valt waar Australië behoefte aan heeft, gouden kans!
- er is een speciaal visum voor overheid, uitwisseling oid....maar ik heb daar niet meer naar gekeken, aangezien het niet van toepassing is op mij.
- uiteraard een sponsorship, waarbij een bedrijf in Oz jou wil sponsoren om in Oz te komen werken en wonen. Meeste kans heb je in de outback. Het hangt er dus vanaf wat voor je werk je wilt gaan doen en voor hoe lang.

www.immi.gov.au is uiteraard de beste bron van info voor alle soorten visa mbt Oz.

Succes!
Gr. Carla
Mir M
» 06 aug 2011 16:55
Hoi Carla,
Bedankt voor je reactie. Ik heb zelf inderdaad ook al op die website rond zitten kijken.
Ik ben journalist en kon dat beroep helaas niet op de lijst vinden :(.
Blijven dus alleen studenten- en sponsorship visum over. Best lastig beide.
Zou best nog wel jaar studie willen doen en ernaast 20 uur werken, maar studies zijn erg duur, heb nog niet echt goedkope gevonden, wel taalstudies, maar volgens mij mag je dan niet het studentenvisum.
Ik wil het liefst naar Sydney, werkt maakt me niet uit, maar ben bang dat een sponsorship daar erg lastig wordt. Heb jij hier ervaring mee?
Gr Mir
Gerelateerde onderwerpen
work holiday visum
Working Holiday Visum - 1e en 2e
working holiday visum hellup
Second Work&Holiday visum
Working Holiday Visum Australië
In totaal is er 1 gebruiker online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 1 gast (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast