RTW vliegticketregels

Rees
» 27 mei 2011 00:21
Hola,

Ik heb jullie hulp nodig.

Ik wil ong 8 - 12 maanden reizen. En mijn budget is ongeveer 15.000 eu en hiergaat nog mijn treinticket en rtw pas vanaf.

Plan: London-Moscow(RTW)-
Beijing(transsiberie express) - Seoul, Tokyo, Shanghai, Hongkong (over land) - RTW naar Singapore - over land naar Bali- met lowcost naar Cairns - over land naar Melbourne- RTW naar Auckland.

Dan komt probleem 1 ik wil naar zowel fiji als paaseiland en dan door naar Zuid Amerika op basis van mijn RTW. Hoe kan ik dit oplossen?

Stel ik kom aan op Santiago wil ik door heel Zuid-Amerika reizen en vanuit Rio terug naar London. Allemaal op RTW ticket of over land reizen. (Dit gaat ook prima lukken)

Probleem 2: Indien ik met RTW vlieg moet ik me houden aan bepaalde regels zoals het eerste segment van Europa naar Azie moet een vliegsegment zijn. Ik wil dus met de trein vanuit Moskou naar China gaan...!? Dit kan dan niet of heeft iemand hiervoor een oplossing? Ik kan wel mijn trip andersom plannen en dan eindig ik met de transsiberie express maar mijn voorkeur gaat uit naar te beginnen met de trein. Ideetje Ik kan dus een vliegsegment inplannen en hierdan geen gebruik van maken of mag dat dan niet en betaal ik dan een boete ofzo?

Ik wil Oneworld gebruiken omdat die Paaseiland aandoen en omdat ze relatief goedkoop zijn dacht ik.
RTW is ong €2800

Ik hoor graag van jullie !!

Thomas
Tikva
Reisexpert
» 27 mei 2011 07:36
Relatief goedkoop one world?? dat is een van de duurste hoor. Maar als je naar paaseiland wilt en persee een rtw ticket wel je enige optie. Je kunt stoppen in Fiji en dan santiago en dan weer paaseiland en dan weer santiago (maakt niet uit dat je de verkeerde kant uitvliegt wat is binnen 1 land)

Ik snap je probleem twee niet, je eerste vlucht is toch al van londen naar moskou? kan je daar geen overland segment achteraan doen? risico als je een segment niet vliegt is dat je ticket geannuleerd wordt.

In geval van jou reis vraag ik me af of een rtw ticket wel het goedkoopst en handigst voor je is.
Rees
» 27 mei 2011 12:00
Thanks voor je snelle reply.

Ik was in de veronderstelling dat oneworld goedkoopste was en star alliance duurst.. maargoed ik ga dan nogmaals ff checken!

Probleem 2: Ticket london moskou is prima maar de worldplanner van de site(oneworld) geeft aan dat de eerste keer van reizen van het ene continent naar het andere een vliegsement moet zijn. (Dus london moskou =europe en moskou -china is azie.. dat is het probleem.)

Maar jij denkt dat ik beter losse tickets kan boeken ?

Thomas
Tikva
Reisexpert
» 27 mei 2011 13:08
Er zijn veel meer opties dan one world en star alliance... beide zijn dure opties maar met veel keuze.
Lees anders een onze reinsinformatie wereldreizen/voorbereidingen/vliegen.
Bijvoorbeeld goedkope around the world tickets

Als one world moskou als europa ziet dan heb je een probleem. Als je een segement niet vliegt dan mag de maatschappij namelijk zeggen dat je geen RTW ticket hebt en je alle losse segmenten in kaart brengen.

In jouw geval zou ik zeker kijken naar wat losse tickets je gaan kosten.

Gerelateerde onderwerpen

In totaal zijn er 0 gebruikers online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 0 gasten (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten