Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

Route Zuid-Afrika Kaapstad-Johannesburg

Wereldreiziger26
» 28 jul 2016 19:28
Hallo,

Mijn vriendin en ik hebben besloten om dit jaar (november) onze wereldreis te beginnen in Zuid Afrika . Wij zijn erg enthousiast geworden na het lezen van jullie reacties en de vele reisverslagen op internet. Wij willen met een huurauto binnen 21 dagen van Kaapstad naar Johannesburg rijden. Om vanuit Johannesburg te vliegen naar Australie. Nou loop ik een beetje te sukkelen met de route die wij willen nemen. Aangezien er op deze forum vele voor ons zijn gegaan hoop ik gebruik te kunnen maken van jullie adviezen en ervaringen.

20 tot 23 November : Kaapstad is dit voldoende om bijv de tafelberg te beklimmen, robbeneiland te bezoeken en wat van Kaapstad te zien?
24 November : Hermanus --> walvissen spotten het is November dat moet nog te doen zijn?
25 November: Mosselbaai om vanuit hieruit de nacht door te brengen in Oudtshoorn
26 November: Oudtshoorn --> struisvogelpark of de swartberg pass oprijden indien het weer het toelaat
27: November: Knysna
28: November: Knysna -- Plettenberg Bay

En vanaf hier raak ik het spoor en beetje bijster
29: November : Porth Elizabeth ( vanuit hier vliegen naar Durban om tijd te winnen?)
30: November : Durban naar Drakensbergen ( sani pass)
1: December : Drakensbergen
2: December : Drakensbergen naar St.Lucia ( lange rit)
3: December : St.lucia
4,5 ??

6 tot 9 December: Krugerpark 3 dagen overnachten
10 en 11 December: Johannesburg 11 December avond vliegen.

Is dit een route die te doen is of ben ik nu alles aan het proppen? En zijn er plekken die nog missen als must-see?
Wat zijn de beste/leukste plaatsen om te overnachten langs de Tuinroute?
Wat raden jullie ons aan? Slapen in het Kruger Park of daar net buiten en waarom?
Ik ontvang graag jullie meningen en adviezen.

Alvast dank !!

Gr. Ap
Lodder
Reiziger
» 29 jul 2016 10:28
Hey,

Wij vertrekken over 5 weken *O* om in 4 weken van Kaapstad naar Johannesburg te rijden, wij gaan echter vanaf oudtshoorn "bovenlangs" via Lesotho en de drakensbergen naar st lucia, dus het stukje ertussen kan ik weinig over vertellen. In ieder geval, mocht je meer info willen, kan ik in oktober wel wat ervaringen delen ;) Een paar dingen die mij opvallen:

St lucia heb je 1 dag voor staan (er zijn er nog 2 leeg, maar st lucia naar (zuid) kruger is ook 5/6 uur rijden. Wij rijden met 2 stops, Mkhaya in Swaziland en waarschijnlijk Hazyview naar Timbavati (Kruger), dat ligt wat noordelijker). Ben je van plan om Hluhluwe NP ook te bezoeken?

Wat betreft Kruger, het schijnt dat de private reserves om kruger heen een wat meer "safari" ervaring geven dan kruger zelf. Kruger is geasfalteerd, en toeristisch, waardoor, als we de ervaringen en fotos moeten geloven, je soms zelfs in de file staat om wildlife te zien. De private reserves zijn echter wel prijziger (wij zitten in shindzela tented camp, viel ons nog enigszins mee) en ik vrees dat voor December er al veel volgeboekt zullen zijn. Ook om in kruger zelf te overnachten zul je moeten opschieten, aan het begin van dit jaar liep het voor September al aardig vol. (boeken doe je via http://www.sanparks.org)

Groeten,
Lodder
Wereldreiziger26
» 30 jul 2016 10:12
Dat zou top zijn, komen wij nog meer in de vakantiestemming. Hoelang blijven jullie in kaapstad? is 3 dagen voldoende of een 4e dag aan te raden. Ja ik zal indd de rit nr st lucia moeten opbreken.

Ik denk dat wij Hluhluwe NP overslaan, aangezien we toch 3 dagen in Kruger willen verblijven.
Wat betreft Kruger wordt het nog en klus om wat te vinden, veel is al volgeboekt. Zal dit weekend de knoop moeten doorhakken.
Lodder
Reiziger
» 01 aug 2016 07:38
Wij hebben 4 dagen staan, waarvan we de 1ste dan rond het middag uur landen, dus hoe echt een "dag" dat te noemen is..
menasil
Reisexpert
» 27 sep 2016 15:02
Ik heb Tafelberg met kabelbaan en robbeneiland in één dag gedaan. Dat betekende wel al vroeg de berg op. We hadden tour om 15.00 naar Robben eiland.
Lodder
Reiziger
» 10 okt 2016 08:10
Robben eiland en Tafelberg is inderdaad op één dag te doen. Wij hadden de tour om 09.00 naar Robben eiland, en dan zie je uiteraard vanuit de boot dat de Tafelberg net die dag (en uiteindelijk ook de enige dag) mooi helder is :) Terug in de haven (iets van 12.00/13.00) snel wat geluncht en naar de Tafelberg gereden, waren daar rond een uurtje of 15.00. We durfden het niet te gokken om ook naar boven te lopen, dus daar de kabelbaan maar gepakt, terug naar beneden wel gelopen.
menasil
Reisexpert
» 10 okt 2016 18:10
@Lodder het zou zomaar kunnen dat wij tegelijk deze route deden haha. Al was ik er van 18 september - 8 oktober en deed hem georganiseerd
Lodder
Reiziger
» 10 okt 2016 19:31
@menasil Oh haha, dan zat er inderdaad wat overlap in..wij zijn 1x een georganiseerde nederlandstalige groep tegen gekomen (in Malealea), maar ik geloof niet dat jij daar tussen zat ;)
menasil
Reisexpert
» 10 okt 2016 19:37
Lodder schreef:@menasil Oh haha, dan zat er inderdaad wat overlap in..wij zijn 1x een georganiseerde nederlandstalige groep tegen gekomen (in Malealea), maar ik geloof niet dat jij daar tussen zat ;)
Ik was er 26-28 september en kwam een hele drukke groep tegen uit Nederland. Daar ging mijn rust.
Gerelateerde onderwerpen
Route Zuid-Afrika van Johannesburg naar Kaapstad
3 maanden van Johannesburg naar Kaapstad
Koop en advies gezocht voor 4x4 in Kaapstad Johannesburg
Route Zuid Afrika
Route zuid Afrika reis
In totaal zijn er 2 gebruikers online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 2 gasten (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten