Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

Route voor 3 maanden, start in Brisbane

Iw_verwijderd
» 04 aug 2012 23:29
Hey,

Ik zit op het moment in Brisbane en ik zou hier gaan studeren, maar door allerlei gedoe stop ik hier mee en ga ik reizen. Nu heb ik tot half november de tijd om in Australië te reizen. Ik begin dus in Brisbane. Weet iemand toevallig een leuke route? In eerste instantie wil ik gewoon met het openbaar vervoer reizen. Af en toe een binnenlandse vlucht oid is ook prima!

Bedankt!
ketting
Reisexpert
» 05 aug 2012 19:33
Vanaf september gaat in het noorden de luchtvochtigheid toenemen. Ik zou in 4 weken richting Cairns reizen en dan een binnenlandse vlucht pakken naar Darwin. Vanaf daar weer naar Beneden naar Alice Springs, Adelaide, Melbourne, Sydney.
Francine
Reisexpert
» 13 aug 2012 13:30
De route die Ketting aangeeft, is inderdaad een logische vanaf Brisbane in die tijd van het jaar. Reis inderdaad eerst naar het noorden ivm regenseizoen. Het zuiden is tegen november aan goed te doen.
De route is goed met het ov te doen. Je zult voornamelijk met bussen reizen. Tussen Darwin-Alice-Adelaide is een trein. Binnenlandse vluchten kan ook, of, als je wat meer geld hebt, een tour van de ene naar de andere plek waarbij je dingen tussendoor ziet.
Je kunt een flexibele kilometer-pass nemen voor de bus (www.greyhound.com.au). Dan kun je met die pas steeds een stuk reizen. Neem altijd minder kilometers dan je denkt te gaan reizen, want mogelijk kun je een keer meeliften of doe je toch een tour. Bedenk ook dat de trein tussen Darwin-Alice-Adelaide confortabeler is dan de bus.
Met de auto zie je wel meer, maar in je eentje is het duurder en het zijn flinke afstanden, dus je moet van rijden houden!
Gerelateerde onderwerpen
Route voor drie maanden Australië!
Route haalbaar in 1 maand? Brisbane - Melbourne
Hulp voor details 3,5 week Brisbane - Cairns
7-8 maanden Australie (route?)
Route <2 maanden Australie realistisch?
In totaal zijn er 0 gebruikers online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 0 gasten (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten