Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

route Nieuw Zeeland 6 weken

sharon24
» 08 mei 2007 22:51
Haihai,

Ik ga tijdens mijn reis naar Australie ook naar Nieuw Zeeland (vanuit Sydney). Nu vraag ik me af wat handiger is:

Vanuit Auckland naar beneden reizen en dan vanaf Christchurch terug naar Australie

of

Beginnen in Auckland en terug reizen naar Auckland.

Mijns inziens lijkt het eerste mij handiger ivm kosten om weer terug te reizen. Maar kan je dan wel alle highlights bezichtigen, of moet je dan toch een heel rondje maken, eerst langs de ene kant en dan terug langs de andere kant.

Hoop dat iemand advies kan geven voor donderdagmiddag.

Thanx alvast

Greetz
Erik
Site Admin
» 09 mei 2007 08:06
Wij zijn van Auckland naar Christchurch gereden met een camper. Die hadden we in Auckland gehuurt. Je hoeft op deze manier maar één keer de oversteek te maken van het ene naar het andere eiland. Want dat is vrij prijzig.

Kijk meer eens op bovenstaande pagina daar staat ook een en ander beschreven van de kosten en hoe duur het is om met de boot over te varen. Mijn idee is dan ook dat je het beste in Auckland kunt starten en dan in Christchurch weer naar Australie vliegt. Wij hebben 5 weken (met eigen vervoer dus) de tijd gehad om alles te zien wat we wilde zien. Maar houd een week extra aan, als het slecht weer is en je wil wel graag echt alles kunnen doen.
traveller
Vakantieganger
» 09 mei 2007 12:15
Wij zijn inderdaad ook van Auckland naar Christchurch gereisd.
Dit kan prima: eerst kun je een rondje maken om de hoogtepunten van het Noordereiland te zien en daarna, via de veerboot, naar het Zuidereiland en via de westkust een rondje tot aan Christchurch.
Gerelateerde onderwerpen
Route 6 weken Australie en 6 weken Nieuw Zeeland
Route Australië en Nieuw Zeeland
Route door Australie en Nieuw Zeeland (3 maanden)
4 maanden Australië & Nieuw Zeeland reis route
Australië <> Nieuw Zeeland
In totaal zijn er 0 gebruikers online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 0 gasten (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten