Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

Route Mongolië

samgeusens
Reiziger
» 15 apr 2018 18:09
Hallo allemaal,

Over twee maanden ga ik 5 dagen een auto huren om daarmee 5 dagen zelf door mongolie te rijden. Ik heb geen idee wat voor route of bezienswaardigheden moet aanhouden, heeft er iemand misschien een mooie route voor 5 dagen? Het chengis khan standbeeld lijkt mij gaaf.

We rijden weg uit Ulaanbator en moeten hier ook weer terug komen na die 5 dagen.

Ik hoor het graag!

Groet,
Sam
samgeusens
Reiziger
» 15 apr 2018 19:24
Met een richting ben ik ook al tevreden trouwens haha.. is het het mooist om naar het noorden, oosten, zuiden of westen te rijden?
Kims
Reisexpert
» 16 apr 2018 02:43
Hi,

Over 2 maanden is het midzomer en dus heet in het merendeel van het land, vooral richting het Zuiden in de Gobi woestijn, niet aan te raden daar heen te gaan. De afstanden zijn groot en de wegen barslecht (als er uberhaupt wegen zijn) dus ik zou niet teveel plannen qua bestemmingen. Toerbedrijven hebben vaak een goed idee wat haalbaar is voor de hoeveelheid tijd die je hebt en voor de tijd dat je er bent. Je kan het makkelijk plaatselijk regelen, maar je kan ook nu al emailen. Wij hadden het destijds via een bedrijfje geregeld wat gerund wordt door een Nederlander die daar woont.

Ik weet niet of je van plan zelf te gaan rijden, maar dat zou ik sterk afraden mits je Mongolie, de wegen en 4WD-en onder de knie hebt Buiten dat het duurder is en erg moeilijk om alleen een 4WD te huren (goedkoper met driver), zijn er zo goed als geen verkeersborden, bijna alleen maar zandwegen en zul je veel plaatselijke kennis missen zonder driver. Ik 4WD veel (in outback Australie) en was ontzettend blij dat we een driver hadden in Mongolie voor bovengenoemde redenen. We zouden veel bijzondere plekjes hebben gemist zonder de driver en gids. Zij wisten ook geode overnachtingplekken bij families in gers, we maakten de cultuur van dichtbij mee.

Succes met de planning!
Gerelateerde onderwerpen
Mongolie
Stage in Mongolië
Tours in Mongolië
Mongolië - Nepal
jpg mongolie
In totaal zijn er 0 gebruikers online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 0 gasten (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten