Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

Route haalbaar in 1 maand? Brisbane - Melbourne

JuliaGroot
» 01 nov 2011 10:59
Goedemorgen,

Ik wil graag in december 2012 1 maand naar australie, mijn idee is om te beginnen in Brisbane, in 1 week naar Sydney te reizen om daar oud en nieuw te vieren en dan in ongeveer 2,5 weken naar Melbourne te reizen, om vervolgens na een aantal dagen Melbourne terug te keren naar Nederland.
Is dit te doen of zijn de afstanden te groot? Ik wil geen auto huren dus alles per openbaar vervoer / liften / benen etc.
Zie ik hierdoor ook wat van de plaatsen / het land of ben ik alleen maar aan het reizen?
Graag wat tips hierover!
Kars
Wereldreiziger
» 01 nov 2011 12:48
Van Sydney naar Brisbane rijden is 1,5 dag met de auto, dus dat is goed te doen, dan kan je ook mooi nog even Byron Bay en Newcastle meepakken, dat zijn ook wel leuke plaatsjes ;) Volgens mij is het ook met de trein te doen, maar weet niet of je dan ook "hop off, hop on" kan hebben. Misschien wel met greyhound?
JuliaGroot
» 01 nov 2011 12:52
Dat klinkt goed! Dank je voor de tips!
Ik kan de afstanden etc. wel vinden maar of het realistisch is en genoeg tijd om ook te genieten is zo moeilijk om te schatten.
Travelator
Reisexpert
» 01 nov 2011 14:03
Ik zou het omdraaien, in 1 week van Melbourne naar Sydney, vanuit Sydney evt nog wat uitstapjes maken de Blue Mountains in of zo en dan lekker op weg naar Brisbane en daar misschien nog een klein stukje Great Barrier Reef of een eilandje meepikken.
Maar ja, dat ben ik maar... :9
En, hoewel ook heel persoonlijk, zou ik iedereen aanraden om lekker met andere backpackers mee te rijden ipv om de bus te nemen, zeker in Australië. Vaak gezelliger en je komt op meer plaatsen.
In de hostels hangen *bijna* altijd briefjes van mensen die lifts aanbieden. Zo reis je vaak wat gerichter en ben je minder afhankelijk/tijdgebonden.
Voilà : )
Backpackgek
Reiziger
» 02 nov 2011 14:49
Deze route is zeker haalbaar. No worries! Ik zou er zeker nog wel wat dorpjes tussen meepakken, want die zijn juist zo relaxt. Ook de Blue Mountains zijn fantastisch. Ik heb zelf met een campertje rondgereisd daar, maar heb veel mensen gehoord die met de bussen gingen en dat ging allemaal heel flexibel. Het is in die tijd wel druk, dus van te voren boeken is zeker belangrijk (helemaal rond oud en nieuw).

Have fun!!!
Francine
Reisexpert
» 03 nov 2011 21:02
Goed te doen, ook met de bus, alleen tussen Sydney en Melbourne is het lastiger om met de bus op wat leuke plaatsen te komen. Aan de oostkust zijn gewoon veel meer plekken waar je even uit kunt stappen en rond kunt kijken.
Aan de andere kant: als je mensen vindt waarmee je kunt reizen, kan het een leuke tocht met de auto zijn van Sydney naar Melbourne door de Australische Alpen. Maar ja, ik weet niet of je graag met mensen mee reist of liever wat minder afhankelijk van anderen bent. Ik zou dan ook kiezen wat Travelator zegt: 1 week Melbourne-Sydney en dan richting Brisbane en/of iets verder. Prima te doen en je kunt met de gewone bus (Greyhound of anderen bijvoorbeeld) op veel plaatsen stoppen.
Probeer vanuit Melbourne een tochtje/tour te doen naar de Great Ocean Road, liefst aangevuld met een bezoek aan de Grampians.
Tussen Sydney en Brisbane heb je inderdaad Byron Bay wat erg populair is (en erg toeristisch) en bijvoorbeeld Bellingen nabij Dorrigo NP (mooie wandelingen). Boven Brisbane Noosa (met koala's en leuke strandjes) en misschien redt je het zelfs door Hervey Bay en Fraser Island.
Succes met de voorbereiding!
JuliaGroot
» 03 nov 2011 21:19
Bedankt voor alle reacties, echt super leuk en handig!
Helaas kan ik de route niet omdraaien, ik wil namelijk op 2e kerstdag vliegen en met oud en nieuw in Sydney zijn.
Dan heb ik een week om van Melbourne naar Sydney te komen maar ik heb vrienden in Melbourne die ik wil bezoeken en minstens 4 dagen wil blijven! Dan heb ik nog maar ong. 2 dagen om naar Sydney te komen.
Ik ga nog even kijken hoe ik dat het best kan indelen (wil ook niet teveel plannen, dan is het backpack idee eraf! :) )
Maar bedankt in ieder geval, als iemand nog leuke tips heeft om te doen / slaapplekken etc., zijn die natuurlijk van harte welkom!
Gerelateerde onderwerpen
Melbourne - Brisbane
Melbourne of Brisbane?
Van Melbourne naar Brisbane (Darwin)
Melbourne - Brisbane of Sydney - Cairns in het regenseizoen.
Sydney - Melbourne - Tasmanie en outback in 1,5 maand?
In totaal is er 1 gebruiker online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 1 gast (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast