Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

Route en budget Noord-Thailand 2 weken

Nadiagreven
» 28 apr 2015 09:05
Hallo allemaal,

Door een financiële meevaller is onverwachts het plan opgekomen wat ik al langer ten uitvoering wil brengen: een aantal weken naar Thailand. Mijn vriend gaat waarschijnlijk ook mee maar door onze studie zijn we gebonden aan de zomervakantie dus het zal hoogstwaarschijnlijk half augustus t/m 1 september worden.

We hebben beiden nog nooit zo'n verre reis gemaakt en ik heb een aantal vragen:

Wat kost pp ongeveer het volgende rondje in 2 weken:

- Bangkok 3,5 dagen > daar fietstoer en gouden tempel bezoeken (naam kwijt) incl dagje naar national park vlakbij Bangkok
- Met trein naar Ayutthaya daar dagje blijven
- Daarna misschien nog dagje Sukhothai?
- Door naar Chiang Mai met trein, daar kookcursus volgen en iets van jungle trekking lijkt ons leuk (alleen wel zonder olifanten)
- paar dagen relaxen in Pai

Ook las ik al op veel plekken dat je in het regenseizoen veel korting krijgt op tours/overnachtingen etc. zou iemand daar wat meer over kunnen vertellen? Zelf hadden we het idee zo'n 500 euro pp mee te nemen, ook heb ik nog een studenten creditcard met een limiet van 1000 euro voor noodgevallen, is dit reëel?

Waar in de route zouden we nog iets moeten toevoegen/korter blijven/langer blijven?

Alvast bedankt!

Groetjes Nadia
gemonde
Reiziger
» 28 apr 2015 23:39
Ik ga deze zomer voor de eerste keer thailand. Maar wat ik je wel kan vertellen na al mijn research is dat je budget krap zal zien. Dan zul je echt overal op de centen moeten letten. Als je bereid bent om 1000 euro credit card te gebruiken is het makkelijker haalbaar. Maar als je de creditcard maar kunt aflossen aan het einde vd maand. Credit card schuld is laatste wat je wilt.
Nadiagreven
» 28 apr 2015 23:48
Thanks voor je reactie! Hmm ok dat is een beetje een tegenvaller, ik dacht omdat we redelijk langzaam willen reizen (sukhothai gaat er waarschijnlijk nog uit) en verder met trein/bus en in t regenseizoen reizen en geen eilanden aandoen het goed te doen moet zijn.. Nog andere mensen die verhaal kunnen bevestigen/tegenspreken? :)
Travelator
Reisexpert
» 29 apr 2015 00:49
Hi!

Volgens mij is 500 euro pp voor 15 dagen prima te doen.
Reken, als je met twee personen bent, op zo'n 25 euro pp per dag.
Dan kom je voor 15 dagen dus op 375 euro pp.
Als jullie 500 euro pp meenemen, heb je dus ruim voldoende (mits je niet super uitgebreid gaat shoppen of zo, maar dan nog...)
Bovendien is het noorden van Thailand ook nog goedkoper dan het zuiden. Ik denk dat je het prima gaat redden met 1.000 euro met z'n tweetjes.

Nog een tip: Het is leuker (en comfortabeler) om een scooter te huren en zelf van Chiang Mai naar Pai te rijden dan om de minivan of de bus te pakken!
Rijd wel voorzichtig, want als er iets gebeurt, ben je zonder motorrijbewijs niet verzekerd. En draag een helm!
De route is prachtig! Neem er lekker de tijd voor, zwieren en zwaaien door de bergen en onderweg nog wat watervallen bekijken.
Ik heb er zelf een uur of 5 over gedaan, zonder watervallen. Sommige mensen doen het in 3 uur (maar daar zie ik de lol niet van in, want dan mis je juist een hoop)

Bij AYA service in Chiang Mai huurde ik vorig jaar een prima scooter voor 24 uur voor 140 Baht, inleveren in Pai.
Mijn bagage werd toen gratis per minivan van Chiang Mai naar Pai gebracht (voor zover ik weet echt wel betrouwbaar).
http://www.ayaservice.com/Rental-detail.php?id=5

Veel plezier!
Kir87
Reiziger
» 29 apr 2015 19:59
Hi Nadia!

Ik ben jaloers.. Ik ben verliefd geworden op Thailand en zou ook ontzettend graag weer terug gaan.. Zoals hiervoor ook al werd gezegd moet je het met je budget van 500 euro per persoon wel redden! Wij gaven samen nog geen 25 euro uit per persoon per dag.. Wel sliepen we in niet al te dure guesthouses (tussen de 300 en 600 baht per nacht)
Ik vond vooral Ayutthaya ge-wel-dig!
Heel veel plezier alvast..
kevinmp
Reisexpert
» 30 apr 2015 22:40
Nadia,

Bedoel je met die tempel Wat Arun of Wat pho?

Opzich is het te doen. Ieder geeft wat anders uit dan de ander.
Ik hoor zat verhalen dat mensen zelfs 20 euro pp redden.. Zelf zat ik op veel meer..
Tis maar net wat je allemaal doet..

Als ik je een advies mag geven. Zorg dat je niet thuis zit en denkt had ik dit maar gedaan voor die paar bathjes extra..
Das het meest zonde van allemaal.

Je zou wellicht kanchanaburi nog mee kunnen pakken.. Opzich wel leuke dingen te zien/doen.

BKK-->kanchanaburi--Ayyuthaya--Chang mai en omgeving..
excursie vanuit chiang mai naar chiang rai en drie landenpunt met laos en myanmar white tempel..

Enjoy
Gerelateerde onderwerpen
laos noord route thailand naar yunnan
Specifieke route door Thailand, Noord Laos, Vietnam, Cambodj
Route Thailand 3 weken
2 weken Thailand, welke route?
Route hulp 3 weken Thailand
In totaal zijn er 0 gebruikers online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 0 gasten (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten