Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

Route bepalen eind 2015 in Australië

EvyB91
» 27 jul 2015 18:04
Hallo,

Eind 2015 wil ik voor het eerst alleen op reis. Naar Australië!
Ik wil begin november vertrekken en dan 2 of 3 maanden blijven.
Na van alles opgezocht te hebben, heb ik een beetje een idee hoe ik wil gaan reizen, maar ik twijfel of ik op het goede moment op de juiste plaats zal zijn. Vooral heb begin:

Ik wil namelijk beginnen in Darwin. Daar een paar dagen verblijven om vervolgens naar Kakadu NP te gaan en daarna verder door de outback naar Alice Springs/Kings Canyon/Ayers Rock. Alleen is dan de 'build up' van het regenseizoen. Dus doe ik hier verstandig aan? Regen vind ik niet heel erg, maar het lijkt mij niets om ergens vast te zitten omdat de wegen afgesloten zijn.

Vervolgens wil ik van Cairns naar Sydney via de oostkust (dan zou ik van Alice Springs naar Cairns willen vliegen). Aan die oostkust wil ik duik- en surfcursussen ofzo volgen. Rond kerstmis en oud & nieuw wil ik dan in Sydney zijn. Dus volgens mij heb ik daar dan ruim de tijd voor.

In het begin van het nieuwe jaar wil ik dan nog naar Melbourne, Adelaide en Kangaroo Island.

Ik weet nog niet zo goed of ik Tasmanië ook aan wil doen.

Eigenlijk wil ik niet te veel vastleggen. Alleen de eerste paar dagen in Darwin.
Wat zijn verder mogelijkheden/adviezen qua vervoer?
En hebben jullie nog andere tips voor het alleen reizen?

Thanks!
Groetjes Evy
Ralph
Reisexpert
» 27 jul 2015 19:59
Alleen reizen: Verblijf altijd in dorm rooms en knoop veel gesprekken met mensen aan. B.v. ook als je in de bus van A > B zit, grote kans dat medereizigers om precies dezelfde reden naar de volgende plek reizen en wellicht eindig je in hetzelfde hostel en heb je buddies gevonden voor de komende paar dagen. Als je dat niet doet is alleen reizen beroerd (tenminste, voor veel mensen).:)
Kims
Reisexpert
» 29 jul 2015 03:51
Hi,

Je zit precies in het verkeerde seizoen voor het Noorden, inderdaad door de Build Up/het regenseizoen. Buiten dat het kan regenen, zal het er ondraaglijk benauwd en heet zijn en er is een (klein) risico dat wegen overstroomd zijn en je delen van Kakadu en andere gebieden niet kunt bezoeken. Soms dalen de tropische regens af richting het Zuiden waardoor de weg naar Alice Springs afgesloten wordt maar meestal is dat pas later in het regenseizoen. Buiten dat zijn er dan ontzettend veel muggen die het risico op ziekten vergroten zoals Ross River virus en Murray Valley encephalitis.

In de woestijn zal het een droge hitte zijn zonder de benauwdheid maar de temperaturen kunnen makkelijk oplopen tot 35-40 graden rond die tijd.

Heb je al onder reisinformatie -> Australie gekeken voor specifieke tips over reizen in Australie? Er zijn meerdere opties; openbaar vervoer (zeer beperkt en beperkend), toers, zelf een auto huren of met anderen meereizen. Het ligt er helemaal aan wat je wil gaan doen en hoe je wil gaan reizen.

Hou er rekening mee dat december/januari de grote schoolvakantie is voor iedereen in Australie en daarom de drukste tijd op populaire plekken.

Veel plezier!
Gerelateerde onderwerpen
Route bepalen Australië
Backpacken (eind 2015)
Route Australië en NZ
Route Australie
Route westkust Australië
In totaal is er 1 gebruiker online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 1 gast (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast