Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

Route Australie Westkust en Zuidkust december 2009

Jeejee
» 20 okt 2009 09:23
Wij gaan in december naar 3,5 weken naar Australie. We hebben retourtickets Sydney. Hebben jullie tips over de route (must see / haalbaarheid)?

We denken aan:

Oostkust:
Een kleine twee weken Sydney - Cairns met de bus (hop-on/hop-off --> het stuk sydney-brisbane slaan we over). We willen dan in elk geval (de omgeving van) Brisbane, Fraser Island of Whitsundays (één van de twee) en Cairns zien. Wat zijn jullie ervaringen: Fraser Island of Whitsundays (of helemaal een ander eiland??) ? Wellicht Cape Tribulation en/of paar dagen regenwoud (kan dat nog in deze periode: midden december)? Tips voor onze route en must sees?

Zuidkust:
Vervolgens vliegen van Cairns op Adelaide en dan 1 week van Adelaide naar Sydney de Great Ocean Road afreizen met een camper. Hier nog tips over wat we niet mogen missen? En is het handig en haalbaar dit stuk met de camper te doen?

Hoor heel graag jullie ideeen!
bolletjeom
Reisexpert
» 20 okt 2009 15:47
je bedoelt de oost kust ?!?! ;)
Brisbane overslaan kan ik me wel in vinden. Het stuk net ten noorden van Sydney met de national parken vond ik wel mooi, maar goed. je kunt niet alles gaan zien. Fraser island was leuk maar met name omdat we met een klein groepje een jeep hadden gehuurd en niet vast zaten in een tour. Met de jeep rijden is overigens nog niet zo eenvoudig. Gelukkig hadden we israeli bij ons met legertraining dus kwamen we niet te vaak vast te zitten in het mulle zand.
Withsunday Islands. wel ok. Het is er mooi maar als je rond Cairns ook nog in het water gaat liggen om te snorkelen zou je withsundays kunnen overslaan als je in tijdnood zit.

Adelaide naar Sydney is te doen in een week. De prijzen van de campings aan de Great Ocean road zijn pittig. We hebben dan ook een nacht op de parkeerplaats gestaan bij een backpackers omdat het goedkoper was en de faciliteiten beter. ( Bells Beach Backpackers, Torquay ).
Caravanpark(hennastreet)in Warrnambool was ook te doen (muziek in de douche!).

De great Ocean Road zelf was minder indrukwekkend dan ik verwacht had. Het is wel mooi hoor maar je rijdt best weinig echt langs de kust. Je kunt er wel veel Koala's in de bomen zien als je een goede spotter bent.
Na Melbourne zou je via de Snowy mountains kunnen gaan en Canberra ....lees anders eens mijn reisverslagen op www.bolletjeom.nl dan kan je zien hoeveel je kunt zien en doen met weinig tijd!
Gerelateerde onderwerpen
Route westkust Australië
Westkust Australie
Westkust Australië
Australie - Nederland soccer 10 oktober 2009
Australie in November en December
In totaal zijn er 0 gebruikers online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 0 gasten (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten