Hallo,

Deze zomer juni-juli gaan mijn vriend en ik een maand lang rondtrekken in Zuid-Afrika. We starten onze route in Kaapstad en gaan via Hermanus - The Wild Coast - St. Lucia - Kruger naar Johannesburg.

Nu heb ik enkele vragen:
1. Is het overal veilig om te kamperen? De meeste campings hebben wij geboekt via internet, maar zijn die altijd te vertrouwen? We overnachten rond Kaapstad ook enkele dagen op een staatscamping maar toen we belden vertelde men dat reservatie niet nodig is, is dat wel veilig dan?

2. Ik hoor verhalen over de wild coast dat het daar uiterst onveilig is om met je huurwagen door te rijden wegens wakende roversbendes? Moeten wij beste onze route nog veranderen?

3. Wij zijn beide wat bang om te vertrekken door de vele gruwelverhalen op internet en omdat we nog tamelijk jong zijn (20 en 24), beiden blond en dus heel toeristen uitziend.. Heeft iemand tips over wat te doen en wat niet?

4. We stoppen ook een dag in Lake Eland Game Reserve (bij de Oribi Gorge), nu vind ik daar niet veel info meer over terug van toeristen, is dat een veilige buurt?

dank bij voorbaat voor reacties!