Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

Rondreis vanaf Adelaide, welke route?

Ivo van den Akker
» 09 mar 2012 10:30
Goedemiddag!

Over 3 maanden ga ik voor 4 weken naar Australie. Mijn vriendin zit daar voor stage en we hebben precies 4 weken om samen een road trip te maken.

We starten in Adelaide en ivm d’r stage moeten we eindigen in Adelaide. We hebben een auto... de vraag is, welke route adviseren jullie mij te nemen?

Ik heb 3 plaatsen die ik sowieso wil bezoeken; Brisbane en Sydney en een duikje maken in the great barrier reef.... voor de rest wherever the wind blows me

We willen het liefst kampoeren/hostelletjes bezoeken.... Lange stukken rijden vind ik niet erg, maar we moeten niet elke dag 5 uur in de auto zitten. We vinden alles leuk...

De tempratuur is natuurlijk ook belangrijk, in Juni is het niet overal even warm dus we moeten noordelijk. Als het betekend dat ik de eerste 2 dagen non stop in de aut6o zit om zo dag 3 in Sydney te beginnen is het niet anders….

Wat mag ik niet missen?
Wat zouden jullie doen of hebben jullie gedaan?

Alvast bedankt.

Gr.
Ivo
Reismeis
Reisexpert
» 13 mar 2012 20:15
Wat leuk dat je je vriendin gaat bezoeken! Hoelang is ze daar voor haar stage? Fijn dat jullie samen vier weken lang het land mogen ontdekken :)
Ik heb me laten vertellen dat het GBR tot Fraser Island loopt, bij Bundaberg (Bundaburg rum, lekker ^O^ ). Wellicht kun je daar gaan duiken. Ik denk dat het, als je nog verder naar het noorden (Cairns/Townsville) wilt, wat krap wordt qua tijd.. Omdat je ook weer met de auto terug moet naar Adelaide.
En wat de route betreft: ik zou via de hoofdstad Canberra naar Sydney rijden (ong. 1500 km), dan langs de kust naar Brisbane (ong. 900 km) -eventueel naar Bundaberg- en dan inlands via Cobar en Broken Hill (ong. 2000 km) weer terug naar Adelaide. Als je dit intypt op Google maps kun je ongeveer zien waar je langs zou kunnen rijden. Broken Hill is overigens bekend omdat de serie The Flying Doctors daar is opgenomen en zich daar afspeelt.
Gerelateerde onderwerpen
Route Sydney-Melbourne-Adelaide-Perth
Welke route door Australia
Rijden in Australie, welke route nemen we?
Welke route door Australië (4 weken)
3,5 week Oostkust Australië, welke route?
In totaal zijn er 0 gebruikers online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 0 gasten (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten