Rondreis door Azie

GuidoBogers
» 29 jan 2013 14:41
Beste mensen,
Ik ben al een tijdje op zoek naar een aantal antwoorden. Het zit namelijk zo dat ik en een vriend een kort azie reisje willen maken van ongeveer 4-5 weken.
We willen vantevore thuis al tickets bestellen om naar thailand te vliegen, vanuit daar naar indonesie en vervolgens naar de filipijnen. De volgorde maakt ons in principe niet uit.
Ik weet dat je in sommige landen je een bewijs moet hebben dat je het land weer gaat verlaten, bijvoorbeeld een vliegticket. Dit probleem willen we al oplossen door vantevoren in nederland alle tickets al klaar te hebben.
Hoe zit het met de VISA? is die gewoon makkelijk te krijgen bij de grens? we verblijven maximaal 2 weken per land.
Hoe zit het ook met bewijzen van inentingen etc. zijn die nodig? zijn er ook andere bewijzen nodig?
Groeten, Guido
Tikva
Reisexpert
» 29 jan 2013 16:33
Je wilt in 4-5 weken naar Indonesie, Thailand en de Filipijnen 8)7 . Ik zou zeggen kies een van die landen of hooguit twee. Voor alle landen kan je ter plekke op het vliegveld entree (visum) krijgen als je een ticket hebt dat je op tijd (indonesie en thailand 30dg, filipijnen 21) het land weer verlaat. Bewijzen van inentingen vragen ze je niet tenzij je uit een gele koorts land komt.
GuidoBogers
» 29 jan 2013 16:44
De drie landen ga ik bezoeken met een reden, er zijn vrienden die we willen ontmoeten en we gaan ook naar een surfkamp op indonesie. Anders was t inderdaad makkelijker en goedkoper naar 1 land te gaan.

Maar je antwoord heb ik veel aan, bedankt:)
Erik
Site Admin
» 04 feb 2013 08:54
Hoe lang ben je van plan in ieder land te blijven? Hoogstens een week? Ongeacht de reden van bezoek zou ik net als tikva het aantal landen proberen terug te brengen (kunnen de vrienden b.v. niet naar jullie komen? )

Veel van je vragen kun je vinden bij de reisinformatie en dan per land. Onder het kopje voorbereidingen en dan visa.
GuidoBogers
» 04 feb 2013 09:14
Waarom is het verstandig volgens jullie, om het aantal landen terug te brengen?
Erik
Site Admin
» 04 feb 2013 10:02
Je hebt niet precies aangegeven wat je in de landen wilt gaan doen, maar om zo ver te vliegen (en kosten te maken) en er eigenlijk niets van de zien is vermoeiend, zonde van de tijd en je geld. Je kunt het land afchecken dat je er geweest bent maar je zal er amper wat van zien, omdat je eigenlijk alleen maar rond aan het reizen bent. Dit is tenminste in de veronderstelling dat je ook wat wilt zien. Waarschijnlijk heb je per land niet eens de tijd om bepaalde highlights te zien.

Gerelateerde onderwerpen

In totaal zijn er 0 gebruikers online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 0 gasten (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten