Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

Rondreis Australie 4 weken

aeacus
» 14 mar 2011 16:46
Mijn vriendin en ik willen begin october voor 4 tot 5 weken naar Australie reizen. Aangezien we allebei geen strandtypes zijn, richten we ons voornamelijk op de cultuur- en natuurbezienswaardigheden. Onderstaand programma heb ik globaal gemaakt. Wellicht is dit programma enigszins druk, maar ik denk dat er nog genoeg rustdagen tussenzitten. Wat vinden jullie van dit programma?

6-Oct vliegtuig naar Singapore
7-Oct Singapore
8-Oct Singapore
9-Oct vliegtuig naar Sydney
10-Oct Sydney
11-Oct Sydney
12-Oct Blue Mountains
13-Oct Abercrombie Caves – Canberra (camper ophalen)
14-Oct Canberra
15-Oct Beechworth, Ovens Valley
16-Oct Melbourne
17-Oct Melbourne
18-Oct Twelve Apostles, Tower Hill State Game Reserve
19-Oct Barossa Valley, wijngebied
20-Oct Adelaide (camper terugbrengen)
21-Oct Adelaide
22-Oct rustdag
23-Oct vliegtuig naar Alice Springs
24-Oct Olga's
25-Oct Ayers Rock
26-Oct Kings Canyon
27-Oct Ghan trein naar Darwin
28-Oct Ghan trein naar Darwin
29-Oct Kakadu NP
30-Oct Kakadu NP
31-Oct Kakadu NP
1-Nov vliegtuig naar Cairns
2-Nov Great Barrier Reef
3-Nov Daintree NP
4-Nov Daintree NP
5-Nov vliegtuig naar Amsterdam
Kims
Reisexpert
» 15 mar 2011 04:08
Hai,

Inderdaad een erg druk programma zonder ruimte om ergens langer te blijven, mocht je dat willen. Je hebt extreem veel gepland met heel veel reistijd door de afstanden en vluchten.

Realiseer je dat de Olga's en Uluru bijvoorbeeld wel 460 km vanaf Alice Springs liggen, toch zeker 5 uur rijden... En King's Canyon ligt daar weer een stuk vandaan. De afstand tussen Darwin en Kakadu is zeker 220 km en het park is enorm groot. De tropen in oktober zijn heet, plakkerig en soms zeer nat, hou ook daar rekening mee.

Persoonlijk zou ik liever minder beter willen zien, maar het ligt er net aan wat je wil.

Groetjes ^O^
aeacus
» 16 mar 2011 14:31
Kims schreef:Hai,

Inderdaad een erg druk programma zonder ruimte om ergens langer te blijven, mocht je dat willen. Je hebt extreem veel gepland met heel veel reistijd door de afstanden en vluchten.

Realiseer je dat de Olga's en Uluru bijvoorbeeld wel 460 km vanaf Alice Springs liggen, toch zeker 5 uur rijden... En King's Canyon ligt daar weer een stuk vandaan. De afstand tussen Darwin en Kakadu is zeker 220 km en het park is enorm groot. De tropen in oktober zijn heet, plakkerig en soms zeer nat, hou ook daar rekening mee.

Persoonlijk zou ik liever minder beter willen zien, maar het ligt er net aan wat je wil.

Groetjes ^O^
Bedankt voor jouw feedback. Ik ben het met jou eens dat dit een druk programma is. Echter, onze insteek is dat we Australie niet zo snel een tweede keer zullen aandoen (toekomstige kinderen, andere interessante bestemmingen, etc) In Alice Springs en Kakadu NP zouden we excursies willen boeken. Aangezien we met het vliegtuig of trein naar deze gebieden trekken willen we geen rompslomp met overnachtingen zoeken, nieuwe huurauto boeken, etc.
jdeheij
Reiziger
» 20 mar 2011 10:17
Het is wel jammer want je zult een hele hoop missen maar ja als je maar 4 weken gaat dan moet je keuzes maken.
Ik ben echter meer fan van WA (western australia).
Ki.
» 20 mar 2011 15:05
Het is inderdaad een vol programma. Wij hebben dit gereisd in 2 maanden, maar zijn dan ook op verschillende plekken langer gebleven. Canberra is niet zo interessant, ik weet niet of je ‘kostbare’ tijd daar zou moeten besteden. Bijv. Great ocean road zou ik zeker 2 dagen voor uittrekken i.p.v. 1dag, 300km klinkt niet erg lang maar er is zoveel te zien en genoeg punten om te stoppen dat je er al snel langer over doet.
Een driedaagsetour vanaf Alice Springs naar Uluru, Kings Canyon en Olga’s is prima te doen. Dag 1 kings canyon, 2 olga’s/uluru, 3 uluru terug naar alice springs. Neem genoeg water mee!!!!!
Kakadu hebben wij in 2 dagen gedaan (met een tour) en dat vond ik zelf prima te doen. Wij hebben de binnenlandse vlucht Cairns-Darwin ook gemaakt. Is goed manier om die enorme afstand af te leggen. Verder great barrier reef en daintree zijn prima in tijdsschema. Je bent waarschijnlijk wel op na zoveel in die korte tijd maar wel geweldig om te doen.
Veel plezier!
Gr.
Willem Vervoordeldonk
» 13 dec 2011 21:59
Beste reizigers,

Mijn vraag is of jullie daadwerkelijk de reis gemaakt hebben zoals jullie die gepland hadden en beschreven hadden op deze website. We willen zelf ook het maximale eruit halen in de vier weken dat we in australie zijn. Natuurlijk druk, maar dat ervaart iedereen anders. Graag zou ik van jullie vernemen hoe de reis bevallen is en wat jullie anders zouden doen.

Alvast bedankt!

Met vriendelijk groet,

Willem Vervoordeldonk
Gerelateerde onderwerpen
Route 6 weken Australie en 6 weken Nieuw Zeeland
Rondreis Australie
Vragen over rondreis Australië
Rondreis Australie, route + enkele vragen.
Rondreis tips/informatie gezocht: Australië en Nieuw-Zeeland (2 personen)
In totaal is er 1 gebruiker online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 1 gast (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast