Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

Reizen in west-australie

VeerleW
» 22 dec 2012 05:17
Hoi,
Ik zou graag van Perth naar Darwin reizen, nu had ik begrepen dat er een wildflowerseizoen is, wanneer is dit?
Ik had, dacht ik ergens gelezen september-november?
Maar nu lees ik hier dat het dan nog regenseizoen moet worden? Mij lijkt het logisch dat de bloemen komen na de regen?
Of is het wildflowerseizoen tijdens he regenseizoen?
Mvg,
Veerle
Kims
Reisexpert
» 22 dec 2012 09:43
Hi,

Op deze site kun je de specifieke tijd zijn voor de wild flowers, verschilt per gebied:
http://www.australiasgoldenoutback.com/ ... ildflowers

Het seizoen begint eind juli en eindigt in november. Hoe Noordelijker hoe eerder de bloemen uitkomen, heeft niets te maken met de moessonregens. In het tropische Noorden zijn er niet echt wild flowers, het komt wat zuidelijker voor, meer in de woestijnregio van het Midwesten naar het Zuiden toe. Ook in de buurt van Albany komen veel wilde orchideeen etc voor, erg mooi! Let er wel op dat reizen in de winter in die regio geen aanrader is.

Als je van Darwin naar Perth wil reizen, kun je dus het beste in de winter in Darwin beginnen. Dit is uberhaupt het beste reisseizoen voor de tropen. Dan kun je de rest van je trip plannen naar aanleiding van de wild flowers als je dat wil. En dan kom je in Perth in de lente aan wanneer het een tikkeltje aangenamer is dan de koude, stormachtige, natte winter, alhoewel het dan nog steeds erg nat en fris kan zijn.

Veel plezier!
Gerelateerde onderwerpen
West Australië
Tips west Australië ?
6 maanden west australie
Route West Australie
West Coast Australie
In totaal is er 1 gebruiker online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 1 gast (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast