Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

Reizen 4 weken met een camper 5 pers.

PienGirl
» 21 jun 2011 14:53
Hallo,

Wij gaan volgend jaar naar Australie op familie bezoek. Daarnaast gaan we met een Camper rondreizen. We gaan met 4 volwassenen en 1 kind van 1,5. We willen reizen van Melbourne naar Brisbane of van Sydney naar Brisbane. We gaan 4 weken exclusief vliegreis van november tot december.

Hebben jullie handige tips en plaatsen waar we zeker heen moeten gaan? Hebben we genoeg tijd om alles te bezichtigen?
Backpackgek
Reiziger
» 21 jun 2011 15:00
Supertof plan! Ik kan je zeker de Blue Mountains aanraden. Sydney vond ik een geweldige stad. De kustroute naar Brisbane heeft veel toffe strandplaatsen. Ik vond bijvoorbeeld Lennox Head (lekker rustig) en Byron Bay (relaxt surfdorpje) heel fijn. En natuurlijk in de buurt van Brisbane even naar de dierentuin van Steve Irwin. Ik ben helemaal geen fan van dierentuinen, maar bij deze had ik écht het gevoel dat de dieren het goed hadden. Er is heel veel ruimte en je kunt zelfs zo tussen de kangoeroes lopen (al kom je die ook vast en zeker rond jullie camper tegen :-)).

Have fun met de voorpret!
PienGirl
» 21 jun 2011 15:24
Ja naar die dierentuin wil mijn zusje heen, daarom vliegen we terug via brisbane zodat we er heen kunnen.

Bedankt voor de andere tips ga er zeker eens kijken
Sfoinx
Reiziger
» 22 jun 2011 12:44
In 4 weken heb je genoeg tijd om alles te bezichtigen denk ik. Tussen Melbourne en Sydney ligt volgens mij niet zoveel bijzonders maar ik zou wel uit Melbourne starten. Dan kun je Melbourne zelf natuurljik nog even zien en vanuit Melbourne kan je dan The Great Ocean Road afrijden is westelijke richting om vervolgens weer terug in Oostelijke richting te rijden naar Sydney.
De aanraders:
- Melbourne
- Great Ocean Road
- Sydney
- Blue Mountains
- De kustplaatsten tussen Sydney en Brisbane. Byron bay is het leukst maar ook Coffs Harbour en Port Macquarie zijn wel een bezoekje waard.
- De Gold Coast net onder Brisbane. Surfers Paradise ligt hier onder andere.
- De Sunshine Coast boven Brisbane. Als je hier nog tijd voor hebt zijn de kustplaatsten hier ook zeker een bezoekje waard zoals Noosa. Ligt niet ver van Brisbane. Hier in de buurt ligt dus ook de Steve Erwin Zoo in de buurt en ook de Glass House Mountains.
PienGirl
» 22 jun 2011 13:37
dankje voor de tips ik ga ze opschrijven en in de route plannen. Tussen door gaan we ook nog naar forbes omdat daar familie woont en heb familie wonen vlak bij melbourne. vandaag mij keuze om van melbourne naar brisbane te reizen
*O*
PienGirl
» 22 jun 2011 20:13
hier onze route die we ongeveer gaan afleggen

Melbourne
Wangaratta
Temora
Forbes
Blue mountains
Sydney
New Castle
Port stephens
Port Macquarie
Coffs harbour
Grafton
Byron Bay
Gold coast
Beerwah
Brisbane
Marx Joosten
» 29 aug 2011 19:48
Hey!

Probeer Seal Rock mee te pikken, prachtige baai net achter een wederom prachtig natuurgebied! Geweldig!

Voor de rest, geniet van jullie reis!
PienGirl
» 31 aug 2011 08:04
Dank je voor de tip, ga het zeker in de reis plannen ziet er op google al prachtig uit
Francine
Reisexpert
» 04 sep 2011 08:58
Wanneer gaan jullie? Volgend jaar rond deze tijd? Hou er dan rekening mee dat het rond Melbourne goed koud kan zijn! Het is daar dan winter en het kan dan zeker vriezen (zeker 's morgens vroeg).

Waar zijn jullie verder in geinteresseerd? Veel strand, zee? Natuur? Extreme sporten? Er is voor elk wat wils, natuurlijk, dus waar kunnen we onze tips op afstemmen?
PienGirl
» 06 sep 2011 08:08
Wij gaan van november tot december dus rond de lente/zomer daar.

Waarin zijn we geïnteresseerd? We gaan met 5 volwassene(iemand gaat onverwachts toch mee) en 1 kleuter van bijna 2. We willen: genieten van de natuur, Wat actieve dingen doen, zoals paardrijden op het strand, evt zwemmen met dolfijnen, naar de Australia Zoo. Verder ook wat cultuur opzoeken en de steden en dorpjes bezoeken. Dus eigenlijk wan alles wat. Ook willen ik en mijn zusje gaan Skydiven.

Iemand nog tips?
Francine
Reisexpert
» 06 sep 2011 22:28
Ik zie dat jullie naar Coffs Harbour willen reizen. Als je een bizarre ontmoeting wilt hebben met een paar duizend wedgetailed shearwaters ga dan tegen de schemering naar 'muttonbird' island aan het einde van de jachthaven. Wacht tot het helemaal donker is en zie duizenden (ja, echt duizenden, ik geloof dat er 20.000 paar broedt) vogels op je af komen. Ga absoluut NIET van het pad af, want het hele eiland is bezaaid met nesten. Echt een prachtige ervaring als je van dat soort dingen kunt genieten.
De weg naar het eiland toe is overigens ook leuk. In het water bij de jachthaven zwemmen mooie tropische vissen en soms ook schildpadden.

Neem, richting Brisbane, een omweg naar Dorrigo en omgeving (ook New England NP is erg mooi). Een van de mooiere regenwouden. Ook Lamington NP is aan te raden.
Mogelijk vanaf Brisbane nog een dagje naar Noosa. Mooi strand, koala's in de bomen. Ideaal vakantieplekje.
PienGirl
» 25 okt 2011 22:41
@francine,
Ik zal de tip zeker meenemen. ^O^
Gerelateerde onderwerpen
18dagen reizen met camper
Rondtrekken met een 4WD-camper
Route Sydney - Cairns in 6 weken met camper
Reizen met een organisatie?
Reizen met een baby
In totaal is er 1 gebruiker online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 1 gast (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast