Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

Reizen door Australië van Cairns naar Sydney

suusenfranck
» 15 sep 2015 17:38
Hai,

wij willen volgens naar naar australie de oostkust. Nu denken we van Cairns naar sydney te gaan dus van boven naar beneden.. incl Cape Tribulation. half oktober weg... zit ik dan goed of zijn er andere ervaringen qua reistijd en volgorde?
Erik
Site Admin
» 15 sep 2015 18:46
Hé Suusenfranck, ik weet niet precies wat er mis is gegaan maar je vraag kwam onder een artikel over reizen door Suriname terecht. Ik heb je vraag daarom even een nieuw plekje gegeven.

Komen jullie van Suriname en willen jullie daarna doorreizen of heeft dat land er niets mee te maken :) ?

Kijk eens bij de reistijden en seizoenen, daar kun je misschien wat puzzelen met de opties die je hebt
https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/au ... 10786.html
suusenfranck
» 15 sep 2015 18:49
Oh haha niet helemAl goed gegaan dus haha

Ik kom gewoon uit nederland dus haha

Maar bedankt voor de link!!
Erik
Site Admin
» 15 sep 2015 18:50
@kims weet meer over de seizoenen enzo :) Misschien dat zij nog een nuttige aanvulling heeft :)
Reismeis
Reisexpert
» 15 sep 2015 18:53
Dat is volgens mij wel te doen qua reistijd!
Kims
Reisexpert
» 16 sep 2015 09:14
Hi,

Je bent iets aan de late kant voor het Noordelijke seizoen (mei-sept) dus het zal al flink heet zijn maar hopelijk beginnen de regens nog niet. Zeker niet je route omdraaien in ieder geval want dan zit je in het Noorden tijdens het cyclonenseizoen!

Veel plezier! *O*
suusenfranck
» 16 sep 2015 09:18
Bedankt voor de reacties! We zitten niet gebonden aan maanden dus we zouden ook vanaf half september kunnen gaan? Dit is dan misschien gunstiger?
Kims
Reisexpert
» 16 sep 2015 09:21
suusenfranck schreef:Bedankt voor de reacties! We zitten niet gebonden aan maanden dus we zouden ook vanaf half september kunnen gaan? Dit is dan misschien gunstiger?
Absoluut. Hoe eerder hoe beter voor het Noorden. Het begint nu al flink heet te worden en benauwd...
suusenfranck
» 16 sep 2015 09:26
Ok! Mijn gedacht was namelijk omdat we maar 3/4 dagen daar zijn en dan al naar beneden gaan dat oktober beter was ivm onze trip naar beneden dat we ook goed weer hebben als we langs de oostkust reizen
Kims
Reisexpert
» 16 sep 2015 09:27
Hoe lang gaan jullie?

Het is vanaf oktober/november heerlijk weer in Sydney en omstreken over het algemeen en in december wordt het ook daar vaak erg heet.
suusenfranck
» 16 sep 2015 09:31
Geen idee nog minimaal 4 weken ( dat is de wens) moet manlief nog even overhalen langer te gaan haha

In ieder geval met camper zodat we onze eigen route kunnen bepalen..

In 4 weken is misschien wat krap alles rustig te zien en doen?

Top trouwens zo'n forum ;)
Kims
Reisexpert
» 16 sep 2015 09:35
Hi,

Het ligt er natuurlijk hoe je reist en wat jullie willen doen, maar 4 weken voor jullie route is zeker geen overbodige luxe. Er is zoveel te zien en doen en altijd nog meer. Goed dat jullie flexibel zijn en met een camper kun je heerlijk in de schitterende national parks kamperen op de mooiste plekken.

Klinkt goed! ^O^
Gerelateerde onderwerpen
Van Cairns naar Sydney
van Sydney naar Cairns
In Januari van Sydney naar Cairns
Van Cairns naar Sydney in september, iemand ervaring?
reizen van Brisbane naar Cairns om reis te starten
In totaal zijn er 0 gebruikers online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 0 gasten (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten