Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

Reistijd Australie

Harm01
» 31 okt 2011 19:20
Beste lezers,

Ik heb een vraagje. Ik ben bijna klaar met studeren en nu ben ik van plan om na mijn studie een mooie reis te gaan maken. Ik zit echter met het volgende: Ik ga eerst een tijdje (anderhalve maand) reizen met een vriend van me in Azie (vanaf februari-maart 2012) en daarna ben ik van plan om nog een tijdje alleen verder te reizen.
Ik zou heel graag naar Australie gaan en een deel van dat land ontdekken maar tegen de tijd dat ik dat 'kan' gaan doen is het dus eind maart/begin april. Ik wil heel graag een lekker zonnetje tijdens mijn reis en aangezien het dan winter wordt in Australie weet ik niet of dat land wel aan moet doen in die periode (april-juni). Als ik naar Australie ga wil ik overigens graag langs de oostkust reizen. Heeft er iemand ervaringen met reizen in Australie in deze maanden?

Bedankt!

Gr, Harm
Francine
Reisexpert
» 03 nov 2011 20:50
Het klimaat in Australie verschilt van het onze. Daarnaast hebben het noorden en het zuiden een totaal ander klimaat.

In het zuiden merk je duidelijk een verschil tussen zomer en winter. In de winter kun je hier nog prima dingen doen, maar kamperen is minder fijn en je moet echt wel een dikkere jas aan. Je kunt ´s morgens ijs vinden op het water, maar gedurende de dag in een t-shirt rondlopen. De verschillende kunnen best groot zijn. In maart/april is het nog redelijk te doen in het zuiden met tempertaturen tussen de 15-25 graden in maart. In Sydney is het dan ook ongeveer die temperatuur.
Ga je richting het noorden, dan wordt het steeds beter. Queensland wordt ook wel de 'sunshine state' genoemd, omdat het daar bijna altijd goed weer is. Zeker vanaf Brisbane heb je vrijwel het hele jaar door mooi weer. Ook in de winter. Nog verder naar het noorden is het in de winter juist perfect! Je hebt daar niet te maken met een zomer en winter, maar met een regen en een droog seizoen. In de Australische winter is het daar droog en lekker van temperatuur (20-30 graden).

Hoe lang ga je en wat wil je allemaal zien? Als je een maand of twee hebt, dan zou ik in maart/april bijvoorbeeld beginnen in Sydney en dan richting het noorden reizen. Tegen de tijd dat je daar bent is The Wet echt over en kun je daar genieten van heerlijk weer. Je reist dan langs de oostkust, wat je wilde. Als je nog tijd over hebt, zou ik zeker proberen ook richting Darwin te reizen. Waanzinnig mooie omgeving!

In elk geval zijn er in maart/april prima plekken in Australie te vinden waar het goed weer is!
Kims
Reisexpert
» 04 nov 2011 02:41
Hi Harm,

Francine heeft het al gezegd :)
April-juni is een mooie tijd als je richting het noorden rijdt inderdaad. Bijvoorbeeld van Brisbane naar Cairns of Darwin reizen zou perfekt zijn in die maanden. De schitterende tropen zijn echt een bezoek waard en bij Cairns zijn de tropen weer heel anders dan bij Darwin bijvoorbeeld. Beiden erg mooi en divers!

Je kunt voor elk jaargetijde zonnig en warm weer ergens in Australie vinden! 8-)

Veel plezier!
Gerelateerde onderwerpen
Aanbevolen reistijd Australië
Beste reistijd Noorden van Australie
reistijd Adelaide-Melbourne-Sydney
darwin perth of perth darwin, reistijd en budget
Vliegticket Indonesie-Australie, Australie-Amsterdam
In totaal is er 1 gebruiker online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 1 gast (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast