Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

Reisadvies Australië 4 weken

ChantalM
» 13 dec 2015 16:10
Hoi allemaal!

Ik ben me aan het voorbereiden op mijn eerste backpack reis alleen. Ik kan in de periode maart-april 2016 4 a 5 weken vakantie nemen. Route die ik in gedachten heb:

- Sydney (Greyhound Hop on - Hop off) (3 nachten)
- Byron Bay (Greyhound Hop on - Hop off) (3 nachten)
- Gold Coast (Greyhound Hop on - Hop off) (3 nachten)
- Brisbane (Greyhound Hop on - Hop off) (3 nachten)
- Fraser Island (Greyhound Hop on - Hop off) (3 nachten)
- Arlie Beach (Greyhound Hop on - Hop off) (3 nachten)
- Cairns (Greyhound Hop on - Hop off) (3 nachten)
- Alice Springs (vlucht) (2 nachten)
- Melbourne (vlucht) (3 nachten)
- Sydney (Greyhound Short Hop Pass) (1 nacht)

Enig idee of dit haalbaar is? En mis ik iets wat ik niet mag missen? Of andere aanvullingen? Graag! :)

Ik zou de heen- en terugvlucht vooraf boeken, evenals de eerste nachten in Syndey. Aantal nachten dat ik heb bedacht is natuurlijk een richtlijn. Ter plekke kan ik bekijken if ik ergens korter of langer zou willen blijven. De hostells na Sydney en de excursies zou ik nog niet vooraf willen boeken. Is dat handig?
En zou het verstandig zijn om de binnenlandse vluchten (Cairns - Alice Springs en Alice Springs - Melbourne) wel al vooraf te boeken? Met het risico dat mijn reisschema onderweg minder flexibel is...?

Ik hoor graag van jullie!

groetjes,
Chantal
ketting
Reisexpert
» 14 dec 2015 11:05
Dit is waar ik ongeveer 2 maanden over gedaan heb. Het lijkt me dus erg veel. Als ik het zo zie ben je ongeveer 1/3 kwijt aan reisdagen.
Heb je vaker zoveel in een dergelijke periode gereisd? Trips naar Fraser Island, Whitsundays en red centre (Uluru etc.) zijn vaak 3d/2nachten, dus dat is sowieso erg krap in je schema. Als je in Sydney bent wil je eigenlijk ook naar de Blue mountains, als je in Cairns bent wil je misschien een paar dagen duiken of naar Daintree NP en als je in Melbourne bent wil je wat zien van de Great ocean road en Grampians NP. Ik zou denk ik wat schrappen en minder plaatsen wat uitgebreider bezoeken. Als je toch zoveel in korte tijd wilt doen ontkom je er denk ik niet aan om zaken van te voren vast te leggen. Het is niet zo dat je de ruimte hebt om 1 of 2 dagen te wachten als vluchten, bussen of excursies vol zitten of je zit met dure aanbieders of lage kwaliteit.
Gerelateerde onderwerpen
Route 6 weken Australie en 6 weken Nieuw Zeeland
6 weken Australie
5 weken oost Australië
Rondreis Australie 4 weken
3.5 weken naar australie,
In totaal is er 1 gebruiker online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 1 gast (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast