Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

Reis van 7 weken naar Australie, wat kan ik zien?

Kisje89
» 05 apr 2013 14:59
Hallo iedereen!

Ik ben Kirsten, 23 jaar en ik wil graag in 2014, 7 weken wat gaan verkennen in Australië. Dit is mijn eerste solo reis. En ook mijn eerste backpack reis. Ik heb al vaak gelezen dat je eigenlijk niet al te veel moet plannen en dat je alles wat op je af moet laten komen, maar toch wil ik die eerste week in Sydney toch al wat plannen.

Nu vraag ik me af. Wat kan ik op 7 weken allemaal zien? Ik land in Sydney. Ik zou heel graag een aantal dagen Sydney verkennen, maar vanaf dan weet ik eigenlijk allemaal nog niet zo. Ik ben maar een beperkte tijd daar. Ik weet wel dat ik bijv. the great barrier reef wil bezichtigen en dat ik hiervoor wel een aantal dagen onderweg ga zijn. Maar ook the uluru rock (iets totaal anders) spreekt me aan. Dus de vraag is nu... Wat is er haalbaar? Als ik aan de eastcoast vertoef.

Alvast bedankt!
Erik
Site Admin
» 05 apr 2013 15:37
De afstanden zijn enorm. Vergelijk het met Europa zien in 7 weken. Alles kan, als je budget het toelaat anders moet je keuzes maken. Het Great Barrier Reef begint al halverwege de oostkust (volgens mij) dus heel ver hoef je niet te reizen om het te zien. Het beste gedeelte ligt volgens mij wel wat noordelijker, maar nog wel onder Cairns.
Kisje89
» 05 apr 2013 18:55
Erik schreef:De afstanden zijn enorm. Vergelijk het met Europa zien in 7 weken. Alles kan, als je budget het toelaat anders moet je keuzes maken. Het Great Barrier Reef begint al halverwege de oostkust (volgens mij) dus heel ver hoef je niet te reizen om het te zien. Het beste gedeelte ligt volgens mij wel wat noordelijker, maar nog wel onder Cairns.
Ja da's waar. Ik heb wel een degelijk budget. Ben er nu wel een beetje uit wat m'n route gaat worden. Bedankt!
EmyTheunissen
Vakantieganger
» 07 apr 2013 20:46
Je kunt zelfs 7 weken rond Sydney blijven en nog steeds nieuwe dingen blijven zien ;) Maar om toch veel te zien en de afstanden te overbruggen kun je gebruik maken van de greyhound bussen
http://www.greyhound.com.au/
Met deze bussen kun je van de ene grote stad naar de andere 'gebracht' worden. Maar je kan bijvoorbeeld een soort pakket nemen voor de oostkust en dan kun je op plekken waar de bus stopt zelf beslissen of je uitstapt of niet. De volgende dag of een dag erna komt er weer een bus om door te gaan naar je volgende bestemming.

Ook leuk is , is dat op deze bussen voornamelijk backpackers zitten en je dus snel nieuwe mensen leert kennen en daar kan je ook je bestemmingen op aanpassen. Als je maar voor ogen hebt wat je zeker wilt zine in de 7 weken kun je ter plekke een beetje schuiven .

Ik heb gedoken op Airlie beach.. Erg mooi! :)

Verder zijn binnenlandse vluchten een goede manier om toch veel te zien,, of je pakt de trein van melbourne naar Uluru.(hierbij un je ook uit en in stappen waar je wilt.,, naja op aantal plaatsen ;) )
Kisje89
» 08 apr 2013 02:48
EmyTheunissen schreef:Je kunt zelfs 7 weken rond Sydney blijven en nog steeds nieuwe dingen blijven zien ;) Maar om toch veel te zien en de afstanden te overbruggen kun je gebruik maken van de greyhound bussen
http://www.greyhound.com.au/
Met deze bussen kun je van de ene grote stad naar de andere 'gebracht' worden. Maar je kan bijvoorbeeld een soort pakket nemen voor de oostkust en dan kun je op plekken waar de bus stopt zelf beslissen of je uitstapt of niet. De volgende dag of een dag erna komt er weer een bus om door te gaan naar je volgende bestemming.

Ook leuk is , is dat op deze bussen voornamelijk backpackers zitten en je dus snel nieuwe mensen leert kennen en daar kan je ook je bestemmingen op aanpassen. Als je maar voor ogen hebt wat je zeker wilt zine in de 7 weken kun je ter plekke een beetje schuiven .

Ik heb gedoken op Airlie beach.. Erg mooi! :)

Verder zijn binnenlandse vluchten een goede manier om toch veel te zien,, of je pakt de trein van melbourne naar Uluru.(hierbij un je ook uit en in stappen waar je wilt.,, naja op aantal plaatsen ;) )
Ik heb al wat gelezen van deze bussen! Dat is inderdaad erg praktisch om me van van het Sydney naar het noorden te vervoeren. Maar om naar Uluru te gaan ga ik toch de binnenlandse vlucht nemen denk ik. Bespaar je heel wat tijd mee.

Heel erg bedankt voor jouw reactie!
Daan
Wereldreiziger
» 10 apr 2013 11:04
Gezien jouw wensen en het tijdsbestek van 7 weken, zou een route langs de Oostkust geen verkeerde zijn. Van Sydney naar Cairns kun je in 7 weken heel veel mooie dingen zien en doen. Wij hadden vorig jaar zo'n 2,5 week de tijd voor de route tussen Brisbane en Cairns. We hebben toen alle hoogtepunten gezien, maar hadden graag meer tijd gehad om op sommige plaatsen langer te blijven. Dus als je langer de tijd hebt, vertrek je uit Sydney en rijd je richting het Noorden. Je komt dan vanzelf op de plaatsen van waaruit je het Great Barrier Reef kunt bezoeken. Je hoeft dan ook niets vast te leggen en kunt onderweg beslissen wat je wilt doen en zien waar je uitkomt.

Je kunt er ook voor kiezen om vanuit Cairns naar het binnenland te vliegen en vanuit daar een tour door de Outback doen. Houd de oostkust op 5 á 6 weken en de resterende tijd voor de reis naar het binnenland en een tour. Houd wel rekening dat binnenlandse vluchten richting Alice Springs niet de goedkoopste zijn. Als je ze vooraf kunt vastleggen i.c.m. een Quantas ticket, zijn ze wel voordeliger. Het nadeel daarvan is dat je vast zit aan de dagen waarop je vliegt.

Onze ervaring is dat de mooiste momenten de onverwachtse momenten waren. Dus 'go with the flow', zoals ze wel eens zeggen :{ .
meej
» 19 apr 2013 19:39
Als je naar Uluru wilt kun je het beste een ticket boeken bij Virgin of Jetstar. ff kijken wat t goedkoopste is.
Wij hebben een 3 daagse tour geboekt bij adventure tours. Voordeel: vertrekt vanuit Uluru airport en niet Alice Springs. Scheelt een hoop tijd in een busje zitten!
Wij vertrekken vanuit Sydney in de ochtend met de ene maatschappij naar t vliegveld van Uluru. Als je voor een bepaalde tijd aankomt, komen de mensen van de tour je halen en rijdt je direct naar Uluru (als iedereen opgepikt is).
Ze zetten je weer af bij t vliegveld, je kunt meteen een vlucht terug pakken. Wij vliegen dan met de andere maatschappij terug.
Vluchttijden schijnen er rekening mee te houden! Erg handig en scheelt je toch weer een dag op je planning :)
En het zijn rechtstreekse vluchten. Eind juni gaan we kijken of t ook écht zo handig is!

Succes!
Gerelateerde onderwerpen
Drie weken reis Australië, wie kan me helpen?
Wat regelen voor een reis naar Australië?
oostkust van Australie van Byron-bay naar Cairns in 3 weken
Reis naar Australië & Nieuw-Zeeland: Wat voor tickets kopen?
Wat zijn de prijzen van een ticket naar Australië?
In totaal zijn er 0 gebruikers online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 0 gasten (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten